جدی گرفتن یک خبر اشتباه،نشان داد چه کسی در موضع ضعف است

کد خبر: 229589

در حالی که این خبر آشکارا نادرست است، علت توجه بیش از حد منابع غربی و رسانه های ضد انقلاب به آن قابل توجه است.دو روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری در امریکا محافل نزدیک به باراک اوباما شدیدا نیازمند آن هستند که فشارهای خود برایران را موثر جلوه بدهند و در نتیجه طبیعی است که ماشین رسانه ای وابسته به آنها چنین اظهارنظری را جدی بگیرد.

جدی گرفتن یک خبر اشتباه،نشان داد چه کسی در موضع ضعف است
سرویس سیاسی «فردا»:

جنجال سازی اخیر رسانه های غربی در خوصوص یک خبر اشتباه نشان داد که در شرایط فعلی کدام طرف سیاسی در موضع ضعف است و می خواهد مفری برای برون رفت از شرایط خودساخته بیابد . در حالی که اظهارنظر یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره توقف غنی سازی 20 درصد در ایران آشکارا یک سهو زبانی بوده، رسانه های غربی به نحو غیر منتظره و قابل تاملی آن را جدی گرفته اند.

ممحمد حسن آصفری نماینده اراک در مجلس روز پنج شنبه 12 آبان، در مصاحبه ای با خبرگزاری ایسنا گفته بود که ایران با هدف اعتماد سازی غنی سازی 20 درصدی را متوقف کرده است.

این اظهارنظر بلافاصله تکذیب شد اما روزنامه معتبر گاردین درانگلیس روز یکشنبه 14 آبان 1391 (4 نوامبر 2012) این موضوع را در صفحه اول خود بازتاب داد.به گزارش ایران هسته ای،گاردین در مقاله ای به قلم جاش لیتون با اشاره به سخنان آصفری از تعلیق غنی سازی در ایران خبر داده است.

در حالی که این خبر آشکارا نادرست است، علت توجه بیش از حد منابع غربی و رسانه های ضد انقلاب به آن قابل توجه است.

نخستین علت می تواند این باشد که مقاومت ایران در مقابل هرگونه امتیازدهی به غرب با وجود افزایش شدید فشارها غربی ها را کلافه کرده است و به همین دلیل کوچکترین اظهارنظری در داخل ایران که بوی تسلیم و امتیازدهی بدهد به شدت از جانب منابع غربی مورد توجه واقع می شود.

علت دوم، این است که دو روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری در امریکا محافل نزدیک به باراک اوباما شدیدا نیازمند آن هستند که فشارهای خود برایران را موثر جلوه بدهند و در نتیجه طبیعی است که ماشین رسانه ای وابسته به آنها چنین اظهارنظری را جدی بگیرد.

با این حال اصل موضوع روشن است. ایران در مذاکرات مسکو پیشنهادی ارائه کرده است که طبق آن توقف محدود و موقت غنی سازی 20 درصد در ازای لغو تمامی تحریم های درون شورای امنیت قابل بررسی اعلام شده است.در عین حال تا زمانی که این پیشنهاد از جانب غرب پذیرفته نشود غنی سازی 20 درصد با جدیت ادامه خواهد داشت.

جالب است که رسانه های غربی در حالی این خبر را جدی گرفته اند که خود ا همین چند روز پیش از تکمیل شدن نصب حدود 3000 ماشین سانتریفیوژ در تاسیسات فردو خبر می دادند.غنی سازی 20 درصد ایران در فردو انجام می شود.

در آخرین خبر، آصفری هم نقل قول مطرح شده از جانب خود را تکذیب کرد.محمد حسن آصفری که با مهر گفت وگو کرده است، با انتقاد از نقل قول نادرست از وی در رسانه ها درباره مذاکرات هسته ای تاکید کرد: «غنی سازی 20 درصد در ایران متوقف نشده و نخواهد شد، با این حل طبق اعلام پیشین، تهران حاضر است در مذاکرات هسته ای درصورت لغو تحریم ها، این نیاز خود را به طور موقت از خارج از کشور تامین کند».

آصفری، ضمن تکذیب نقل قول منتشر شده از وی در رسانه ها مبنی بر توقف غنی سازی 20 درصد در ایران که به سوءاستفاده رسانه های ضد انقلاب نیز منجر شد، گفت: «بنده در این مصاحبه اعلام کردم جمهوری اسلامی ایران همانگونه که پیشتر اعلام کرده حاضر است در مذاکرات هسته ای درصورت لغو تحریم ها، نیاز خود به اورانیوم 20 درصد برای راکتور 5 مگاواتی تهران را به طور موقت از خارج از کشور تامین کند».وی تصریح کرد: «غنی سازی 20 درصد در ایران متوقف نشده و نخواهد شد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها