پایان‌تقابل دو هفته‌ای‌ در مجلس/تاکیدنمایندگان بر تبعیت از بیانات رهبری

کد خبر: 232510

استدلال مخالفین سوال از زئیس جمهور این بود که در روزهایی که آرامش به بازار ارز بازگشته بود، سوال از رئیس جمهور از حیز انتفاع خارج بود و احضار دوباره رئیس جمهور به مجلس و بیان حرف هایی که می توانست دوباره التهاب را به بازار برگرداند ناصواب می نمود. در این میان بلافاصله بعد از این بیانات طراحان سوال نیز در بیانیه ای اعلام کردند که فرمایشات رهبر معظم انقلاب را به دیده منت پذیرفته و از طرح سوال از رئیس جمهور انصراف دادند.

پایان‌تقابل دو هفته‌ای‌ در مجلس/تاکیدنمایندگان بر تبعیت از بیانات رهبری
سرویس سیاسی«فردا»: طرح سوال از رئیس جمهور که در مجلس به تقابل دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت تبدیل شده بود- یکی مخالف به تبع برداشتی که از سخنان رهبری داشتند و دیگری موافق- بالاخره با نظر رهبر معظم انقلاب منتفی شد.

مجله خبری مهر در این خصوص نوشته است: رویکرد دو فراکسیون اصولگرایان و فراکسیون رهروان ولایت در اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهور در دو بیانیه جداگانه ای که هر دو فراکسیون در این باره دادند مشهود بود. فراکسیون اصولگرایان در بیانیه ای درباره مواضع خود نوشتند که «این فراکسیون بنا بر آنچه گفته شد هم به حکم عقل و هم به حکم شرع بر پایه استنباط خود از رهنمودها و هشدارهای مقام معظم رهبری طرح سوال از رئیس جمهور را در شرایط فعلی کشور از آن جهت که می‌تواند تنش‌زا باشد به مصلحت نمی‌داند و با ان مخالف است این مخالفت البته به معنی بی‌اعتنایی به مشکلات مردم نیست بلکه به معنی آن است که ما نمی‌خواهیم با ایجاد تنش سیاسی مردم را که دچار مشکلات اقتصادی هستند با مشکل دیگری درگیر کنیم»

در مقابل فراکسیون رهروان ولایت که قریب 95 درصد از امضا کننندگان طرح سوال از رئیس جمهور از همین فراکسیون بودند در بیانیه ای که یک روز پس از بیانیه فراکسیون اصولگرایان منتشر شد و بیشتر به پاسخی به بیانیه مخالفان طرح سوال از رئیس جمهور می ماند نوشتند که «برخی از دوستان که پیش از این نیز درک و استنباط اشتباه خود را در مسائل مختلف به نظر رهبر عظیم شان انقلاب اسلامی نسبت داده و حتی در برخی از مقاطع انتخاباتی، به اشتباه علاقه خود به شخص و اشخاص مختلف را نظر معظم له بیان کرده بودند این بار نیز مدعی آگاهی از نظر قلبی رهبری هستندو خود را منحصرا متخصص فهم منویات ایشان دانسته ، حال آنکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت و تیز هوشی مثال زدنی در موارد لازم به صورت همگانی و یا از طرق رسمی مسئولان امر را در جریان نظرات مبارکشان قرار می دهند و این بار بدون شک همچون همیشه خواستار ایفای کارکرد دستگاههای مختلف هستند و انتصاب برداشتهای فردی و فاقد مبنای خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی ظلم به ایشان و نظام می باشد»

این میان البته غلامعلی حداد عادل بر یافتن راهکاری برای خارج کردن طرح سوال از رئیس جمهور از دستور کار مجلس خبر داده بود، دیدارهایی بین نمایندگان مجلس و رئیس جمهور صورت گرفته بود و گاه در خلال این دیدارها نیش و کنایه هایی بود که محمود احمدی نژاد درباره سوال از رئیس جمهور به مجلسیان می زد.

استدلال مخالفین سوال از زئیس جمهور این بود که در روزهایی که التهاب بازار خوابیده ، دلار افسارگسیخته مهار شده و روند نزولی پیدا کرده بود، آرامش به بازار ارز بازگشته بود، سوال از رئیس جمهور در این باره که دلیل نوسانات ارز چیست طبعیتا از حیز انتفاع خارج بود و احضار دوباره رئیس جمهور به مجلس و بیان حرف هایی که می توانست دوباره التهاب را به بازار برگرداند ناصواب می نمود.

در این میان بلافاصله بعد از این بیانات طراحان سوال نیز در بیانیه ای اعلام کردند که فرمایشات رهبر معظم انقلاب را به دیده منت پذیرفته و از طرح سوال از رئیس جمهور انصراف دادند.

علی مطهری یکی از طراحان سؤال از رئیس جمهور، امروز گفت: با حکم رهبری سؤال از رئیس جمهور منتفی است. علی مطهری در جمع خبرنگاران افزود: ما به دنبال سؤال از رئیس جمهور بودیم چرا که فکر می کردیم سؤال از رئیس جمهورمفید است اما چون مقام معظم رهبری حکم کرده اند و این حکم، حکم حکومتی است ما تابع این حکم هستیم. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: با حکم رهبر معظم انقلاب سؤال از رئیس جمهور منتفی است.

نامه رییس مجلس به رهبری

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پس از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار امروز با بسیجیان در نامه ای به ایشان اطاعت از اوامر ولی امر مسلمین را مایه افتخار نمایندگان مجلس دانست. متن نامه به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای دامه برکاته الشریف با احترام و تحیات سخنان امروز حضرتعالی در دیدار با بسیجیان عزیز که از فرازهای بسیار ارزنده ای برخوردار بود به ویژه در شرایط حساس حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ملت مظلوم و شجاع فلسطین، حکیمانه و برای امت اسلامی راهگشا می باشد. حضرتعالی از جمله در مورد سوال از رئیس جمهور که عده ای از نمایندگان مجلس پیگیر آن بودند، ضمن اعلام درستی اقدام سوال کنندگان، امر فرمودید که این اقدام همین جا متوقف گردد. قطعا نظر ولی امر مسلمین که اشراف بر همه مصالح مسلمین دارند، برای جامعه اسلامی قرین سعادت بوده و اطاعت از اوامر حضرتعالی فریضه و مایه افتخار اینجانب و نمایندگان مجلس می باشد. از خداوند متعال خواهانیم سایه ارزشمند آن مقام معزز را مستدام بدارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها