بی اخلاقی؛ عادت رسانه های آن ور آبی!

کد خبر: 240681
فردا: سایت فردا در راستای آسیب شناسی سبک زندگی ایرانیان پس از سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب در مهرماه اقدام به انتشار مطالب و مصاحبه هایی برای پی بردن به نقاط ضعف سبک زندگی در ایران کرد و در ادامه این سلسله مطالب دهم دی ماه مصاحبه ای با دکتر منصور ساعی، عضو هیات علمی پژوهشکده علوم اجتماعی جهاد دانشگاهی انجام داد که با عنوان رسانه‌ ملی در ایجاد سبک زندگی موفق نیست/ رسانه 75 درصد مردم تلویزیون است منتشر شد. دکتر ساعی در این مصاحبه با رویکردی علمی به بررسی نقش رسانه های مختلف در ایجاد سبک زندگی پرداخت و آنها را در بافت اجتماعی ایران تحلیل کرد.

چند روز بعد یکی از سایت های معاند با سوء استفاده و رفتاری غیر اخلاقی، این مصاحبه را به شکل تکه تکه و تقطیع شده منتشر کرد. گردانندگان سایت مذکور آنچنان ناشیانه دست به تحریف و تغییر این مصاحبه زده اند که هر فرد کم سوادی با دیدن آن و مقایسه با متن اصلی جز لبخندی تمسخر آمیز نمی تواند بزند. عجله گردانندگان این سایت در انتشار این مصاحبه آنقدر بوده که حتی منبع مصاحبه را نیز به اشتباه سایت فرارو ذکر کرده اند.

رشد تکنولوژی و ازدیاد سایت های خبری و تحلیل امروزه به حدی رسیده است که در فضای مجازی هر کسی، هر کاری می خواهد انجام می دهد و برخی افراد مانند گردانندگان این سایت در این راه از انجام هیچ کار غیر اخلاقی ای ابا ندارندحتی دانشجویان ترم یک روزنامه نگاری نیز با اصول حرفه ای این عرصه اشنایند و باید تاسف خورد به حال کسانی که وجودشان در فضای مجازی جز ضرر برای مخاطب و مردم چیزی ندارد چرا که تنها به دروغ پراکنی علیه انقلاب و سو استفاده از نقد درون گفتمانی موجود مشغولند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها