زاکانی برای کاندیداتوری جدی است و محکم/ انتخابات 4 قطبی خواهد بود

کد خبر: 242704

الان بیش از 4 ماه به انتخابات ریاست جمهوری مانده است و این 4 ماه مدت زمان قابل توجهی است. ... آقای زاکانی به احتمال خیلی زیاد بیاید و وارد گود شود.... پایداری ها در قالب اصول گرایان هستند اما اینکه ائتلاف بکنند یا نکنند بحث دیگری است. در آستانه انتخابات مجلس اصول گرایان چند قسمت شدند و در نهایت نتیجه اش مجلس نهم شد. در اینجا چون فقط یک نفر ( یک کاندیدا) می خواهند باید تامل بیشتر شود.

زاکانی برای کاندیداتوری جدی است و محکم/ انتخابات 4 قطبی خواهد بود

سرویس سیاسی«فردا» : این روزها تحلیل ها و ارزیابی های مختلفی دباره فضای سیاسی کشور و آرایش سیاسی نیروها در انتخابات گفته و منتشر می شود و هر روز به تعداد کاندیداهای احتمالی هم اضافه می شود. در این گفتگو ارزیابی محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره این قطب بندی های انتخاباتی را جویا شدیم و البته صحت و سقم خبر کاندیداتوری دکتر زاکانی را که گفته شده رئیس ستاد انتخاباتی اش نیز کوثری است.

آقای کوثری این روزها گروه ها و طیف های مختلف سیاسی به صورت غیر علنی و نیمه رسمی تحرکات سیاسی معطوف به انتخابات ریاست جمهوری را شروع کرده اند. ارزیابی شما از فضای سیاسی کشور چیست. فکر می کنید فضا آنگونه که باید باشد هست؟ گروه های سیاسی باید همچنان به صورت غیر رسمی به تحرکات خود ادامه بدهند یا اینکه باید به معرفی مصداق بپردازند؟

الان بیش از 4 ماه به انتخابات ریاست جمهوری مانده است و این 4 ماه مدت زمان قابل توجهی است. گروه های سیاسی دارند مباحث داخلی خود را انجام می دهند. آنهایی که می خواهند کاندیدا معرفی کنند بررسی های خود را انجام می دهند، آنهایی که می خواهند از کاندیداهای گروه های دیگر حمایت کنند جلسات مشترک می گذارند و لذا مجموعه های سیاسی یک روال خوبی را الان در پیش گرفته اند. زیاد هم نباید این بحث ها را به مردم منتقل کنیم. مردمی که دارند زندگی خودشان را می کنند. زمانی که به نتایج مشخص تری رسیدند باید اعلام کنند تا مردم هم مطلع شوند و کسانی که می خواهند وارد صحنه شوند برای حمایت از نامزدها به صورت کلی و عملی وارد شوند.

ارزیابی شما از آرایش سیاسی نیروها معطوف به انتخابات چیست. به نظر شما شاهد رقابت دو قطبی یا چند قطبی خواهیم بود؟

این طور که به نظر می رسد انتخابات 4 قطبی خواهد شد و البته برخی هم معتقد به 3 قطبی هستند. اصول گرایان در راس این مساله هستند. اصلاح طلبان و جریان دولت و کسانی که به صورت مستقل بخواهند بیایند 4 قطب هستند. البته بعضی ها هم می گویند که 3 قطبی است. اما به نظر من فضا بیشتر به 4 قطبی می خورد.

در این تقسیم بندی جبهه پایداری در قطب اصول گرایان هستند یا دولتی ها؟

آنها در جبهه اصول گرایان هستند. البته کیفیت حضور دولت مهم است. دولت به این معنی که خود آقای احمدی نژاد بخواهد وارد میدان شود یک بحث است و جریان انحرافی یک بحث دیگر است. البته این به معنی این نیست که آقای احمدی نژاد ارتباطی با جریان انحرافی ندارد. به هر حال این مساله درباره دولت قابل تامل است اما جبهه پایداری به طور قطع در جبهه اصول گرایان است.

ظاهرا آیت الله مصباح یزدی اخیرا در دیدار با جمعیت ایثارگران گفته بودند که وحدت اصول گرایان عملی نیست.

بالاخره پایداری ها در قالب اصول گرایان هستند اما اینکه ائتلاف بکنند یا نکنند بحث دیگری است. در آستانه انتخابات مجلس اصول گرایان چند قسمت شدند و در نهایت نتیجه اش مجلس نهم شد. در اینجا چون فقط یک نفر ( یک کاندیدا) می خواهند باید تامل بیشتر شود.

در میان این نامزدهایی که هر روزه به صورت غیر رسمی از آنها رونمایی می شود، نام آقای علیرضا زاکانی را هم من شنیده ام که ستاد زده اند و کارشان را شروع کرده اند. از شما هم به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی آقای زاکانی نام برده شده است. این خبر صحت دارد؟

به این صورت نیست اما آقای زاکانی به احتمال خیلی زیاد بیاید و وارد گود شود.

یعنی یک نفر دیگر به کاندیداهای اصول گرایان اضافه می شود؟

بلاخره ایشان هم اصول گرا است و باید ببینیم جمع اصول گرایان چگونه پیش می رود.

تصمیم آقای زاکانی جدی است واقعا ؟

جدی است و خیلی محکم.

واینکه شما هم رئیس ستاد انتخاباتی اش هستید؟

نه. چنین چیزی نیست...

و اینکه آقای الیاس نادران هم سخنگوی ایشان است؟

نه این هم نیست. این برداشت بعضی از برادران دانشجو بود که قطعی نیست.

خوب حالا آقای زاکانی در قالب وحدت اصول گرایان وارد عرصه خواهند شد یا مستقل از این موضوع تصمیم گرفته اند؟

بالاخره فعلا می آیند به صحنه. قدم اول این است که بیایند به صحنه.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها