فعالیت سیاسی از وظایف سپاه است

کد خبر: 247130

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر لزوم شناساندن جریان‌های سیاسی و آگاه‌سازی پاسداران گفت: همانطور که یک پاسدار نمی‌تواند در میدان نبرد، بدون شناسایی به خط بزند، پاسداری از انقلاب نیز همینطور است.

فارس: مواضع رسمی و اصول اصلی سپاه پاسداران را دو نفر تبیین می‌کنند: فرمانده کل و نماینده ولی فقیه در سپاه.

اینکه «سپاه تا کجا می تواند در امور سیاسی ورود داشته باشد و مرز و خط قرمز سپاه در این حوزه کجاست»، شاید اصلی ترین موضوعی باشد که به خصوص در روزهای نزدیک به هر انتخابات و بصورت اخص انتخابات ریاست جمهوری، محل مناقشه و جوسازی بسیاری از عناصر و رسانه های ضد انقلاب قرار می‌گیرد.

در واقع آنها با خلط مباحثی نظیر وظایف سیاسی سپاه به عنوان «حافظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن» با موضوع دخالت در امور سیاسی، اینگونه القا می کنند که سپاه پاسداران حق ورود به کوچکترین حوزه های سیاسی را ندارد.

در گفتگو با نماینده ولی فقیه در سپاه اگرچه مباحث زیادی ازجمله موضوعات فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی را جویا شدیم اما مهمترین محور این گفتگو را برخورد سپاه در مواجهه با موضوعات سیاسی روز کشور تشکیل داد.

متن زیر بخش اول گفتگو با حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

* نظام اسلامی الگویی برای همه

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در ابتدای گفتگو با بیان اینکه شرایط امروز ما، شرایط بسیار مهم و حساسی است و توجه به این شرایط می‌تواند افق روشنی برای آینده ما ترسیم کند، گفت: انقلاب مراحل زیادی را پشت سر گذاشته و ما در سه عرصه، دستاوردهای بسیار گسترده و عظیمی داشته‌ایم که یکی از دستاوردهای زیرساختی و زیربنایی آن احیای گفتمان نبوی و علوی بوده است.

سعیدی بزرگترین ارمغان حضرت امام(ره) برای کشور را احیای حاکمیت دینی دانست و افزود: حضرت امام(ره) توانستند با این انقلاب شکوهمند، اندیشه اسلامی را نه تنها در ایران بلکه در همه دنیا احیا کنند، کاری که می توان به آن عنوان «دستاورد زیرساختی و زیربنایی» داد که با آن، بار دیگر روحیه شهادت‌طلبی و مقاومت در برابر ائمه کفر و نظام سلطه را احیا کرد.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی توانست در دیگر صحنه‌ها نیز الگوهای مختلفی به ملت های دیگر ارائه کند، تصریح کرد: در بعد سازندگی و عمران و آبادی و فناوری‌های پیشرفته، عرصه هوا ـ فضا، عرصه بهداشت و درمان و حوزه نانو نیز امروز ما دستاوردهای زیادی داریم که موجب بهت و حیرت جهانیان شده است.

* شکست استکبار در سوریه با وجود ۲۰ ماه تلاش همه‌جانبه

نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین به دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه بین‌الملل اشاره کرد و گفت: یک روزی با یک اشاره رئیس‌جمهور آمریکا، نظامی سرنگون می‌شد اما امروز ما با یک فرآیندی روبرو هستیم که در آن، جنگ‌های سی و سه روزه، بیست و دو روزه و در ماههای اخیر نیز جنگ 8 روزه غزه رخ می‌دهد که ناکامی و شکست را به اردوگاه غرب تحمیل می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به حوادث ماههای اخیر در سوریه گفت: بعد از بیش از 20 ماه تلاش همه جانبه دشمن در سوریه که همه توانشان را برای سرنگونی نظام این کشور گذاشتند، می بینیم که در اهداف خود با شکست روبرو شدند، این نشان دهنده گسترش ایده و آرمان‌های حضرت امام(ره) و رهبری و انقلاب در خصوص ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌طلبی نظام سلطه است.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که در برابر این حرکات و پیشرفتهای انقلاب در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی، نظام سلطه احساس خطر جدی کند. آنها کانون اصلی این حرکت را ایران اسلامی می‌دانند و تمام تلاششان هم بر این است که بتوانند این انقلاب را به نوعی با مشکل مواجه سازند تا به قول خودشان انقلاب را مهار کرده و یا موجب تغییر در رفتار و در نهایت براندازی نظام اسلامی شوند.

* در نقطه ای تاریخی ایستاده‌ایم

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: با این تفاسیر، امروز ملت ایران و رهبری در یک نقطه‌ای از تاریخ قرار دارند که حوادث بسیار مهمی را می‌توانند رقم بزنند و ایستادگی و مقاومت ملت ایران می‌تواند منشا تحولات عظیمی در آینده باشد. بنابراین شرایطی که ما در ‌آن قرار داریم، شرایطی ویژه است، هم دولتمردان و هم مردم باید به این شرایط توجه کنند که بتوان از این مرحله عبور کرد.

* ورود سپاه به دسته‌بندی‌ها و حزب‌بازی‌های سیاسی ممنوع است

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با یادآوری در پیش بودن انتخابات، گفت: یکی از موضوعاتی که ضد انقلاب و دشمن سعی می‌کند مردم را بر روی آن حساس بکند، بحث ورود سپاه است.

وی با بیان اینکه آنها اینگونه القا می‌کنند که سپاه حق ورود به مسائل سیاسی را ندارد، تصریح کرد: علی رغم القائات آنها، سپاه باید با توجه به شرایطی، در برخی مسائل ورود پیدا کند ولی آنچه برای سپاه ممنوع است، ورود در دسته‌بندی‌ها و حزب‌بازی‌هاست.

* سپاه تا کجا می تواند وارد سیاست شود

نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به این سوال که سپاه تا کجا می‌تواند وارد مسائل سیاسی بشود و این مرزی که جلوی سپاه را می‌گیرد، کجاست، گفت: برای پاسخ به این سوال باید قدری موضوع را تبیین کنیم. اولین مساله دانش سیاسی است، قطعاً هیچ کس مخالف نیست که پاسداران از دانش سیاسی بالایی برخوردار باشند. دوم بینش سیاسی است که نمی‌توان پذیرفت یک پاسداری که حافظ انقلاب است بینش سیاسی قوی‌ای نداشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی مسئله سوم را گرایش سیاسی دانست و با بیان اینکه هیچ انسانی بدون گرایش سیاسی نیست، افزود: حال مگر می‌شود بدون شناخت جریان‌ها و دسته‌بندی‌های سیاسی در جامعه، پاسداران را به عالی‌ترین بینش سیاسی رساند؟

وی ادامه داد: ما صحنه‌های پیش رو را به پاسداران ارائه می‌کنیم چراکه در جامعه ما اندیشه‌های متفاوتی وجود دارد. از اندیشه‌های الحادی تا گرایشات مخالف، معاند و تا جریان‌هایی که صددرصد با آرمان‌های امام و رهبری همراهی دارند.

* شناسایی 15 جریان و تشکل سیاسی توسط سپاه

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: شناسایی و شناساندن این دسته‌بندی‌ها و جریانات برای پاسداران، زمینه گرایش سیاسی صحیح را فراهم می‌کند. لذا یکی از کارهایی که ما در حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انجام دادیم، شناسایی 15 جریان و تشکل سیاسی مطرح بود که هفت کتاب نیز در این خصوص چاپ شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، با تکیه بر اساسنامه و مرامنامه احزاب و دبیران و شورای مرکزی آنها، 15 جریان را مورد کنکاش قرار دادیم که از جمله آنها جامعه روحانیت،‌ مجمع روحانیون، حزب موتلفه، حزب کارگزاران، سازمان مجاهدین خلق و حزب مشارکت است که در 7 نسخه کتاب در حدود هر کدام 400 صفحه چاپ شده تا بتوانیم مواضع، عملکرد و رفتار یک حزب را در طول 50 سال اخیر به پاسداران و بسیجیان بشناسانیم.

* فعالیت سیاسی جزء وظایف سپاه است

وی شناساندن جریان‌های سیاسی و آگاه‌سازی پاسداران را جزو وظایف حوزه نمایندگی عنوان کرد و افزود: همانطور که یک پاسدار نمی تواند در میدان نبرد، بدون شناسایی به خط بزند، پاسداری از انقلاب هم همینطور است. شما باید جریان‌ها، گروه‌ها، گرایشات و‌ انحرافات را بشناسید که بتوانید در برابر آنها موضع درست گرفته و در مواقع حساس بتوانید از انقلاب پاسداری کنید.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: اینها ابعاد فعالیت‌های سیاسی سپاه است اما یک تفاوت جوهری بین سپاه و ارتش و دیگر نهادها وجود دارد و آن اینکه فعالیت سیاسی جزء وظایف سپاه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: یعنی در روزهایی مثل روز قدس و 22 بهمن و در همه مناسبت‌ها سپاه با همه وجود آن هم با آرم، نشان و شعارهای شفاف در جامعه حضور فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: همه فعالیت‌های سیاسی برای سپاه ممنوع نیست، بلکه اینها جزء وظایف یک نهادی است که باید در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کند.

* ورود سپاه به سیاست به معنی دخالت نیست

نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین اظهار داشت: اگر ما جنگ را به سه قسمت سخت، نیمه سخت و نرم تقسیم کنیم، امروز انقلاب اسلامی در هر سه زمینه تهدید می‌شود و سپاه باید در این سه عرصه حضور پیدا کرده و بداند که جایگاهش در در مقابله با جنگ نرم کجاست و چگونه و با چه شعار و چه هدفی باید وارد آن شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه اینها به منزله دخالت سیاسی نیست، گفت: اگر یک گروهی در برابر انقلاب ایستاد و برخلاف شعارهای امام موضع‌گیری کرد، آیا سپاه نباید موضع‌گیری کند؟

وی با تفاوت قائل شدن میان موضع‌گیری سیاسی، ‌فعالیت سیاسی و دخالت سیاسی، تصریح کرد: هر نوع فعالیت و موضع‌گیری سیاسی ممنوع نیست. بنده به عنوان نماینده ولی فقیه باید موضع‌گیری سیاسی داشته باشم. ما در دسته‌بندی‌های احزاب و تشکل‌ها و اختلافات آنها با هم ورود پیدا نمی‌کنیم اما در تقابل بین حق و باطل و قرار گرفتن جریان و گروهی در برابر نظام نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم.

* «پیام انقلاب» و «سپاه نیوز» تریبون رسمی سپاه است

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی مجله "پیام انقلاب" و "سایت سپاه نیوز" را تریبون مکتوب ومرجع رسمی انتشار اخبار و مواضع سپاه عنوان کرد و گفت: نماینده ولی فقیه و فرمانده کل سپاه باید برای هدایت مخاطب، در مواقع مختلف نسبت به جریان‌های سیاسی موضع‌گیری کنند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به حوادثی نظیر 18 تیر 78، گفت: یک جریانی با پشتوانه احزاب داخلی در برابر نظام ایستادند. اگر سپاه و بسیجی نداند که اینها چه کسی هستند و تفکراتش چیست، نمی‌تواند حرکتی کنند.

* نمی توان به پاسداران دستور داد به چه کسی رای بدهند

وی ادامه داد: اینکه سپاه بخواهد در انتخابات دخالت کند و یا مثلا با زور مردم را به سمت فرد خاصی سوق بدهد، بله، اینها صددرصد ممنوع است و کسی هم شکی در این ندارد اما صحنه‌آرایی به معنی تبیین و آرایش سیاسی و شناساندن جریان‌هایی که در عرصه انتخابات فعال هستند نباید مورد غفلت قرار گیرد، ما بایستی گفتمان امام(ره) و رهبری را برای پاسداران تشریح کنیم تا بتوانند در مسیر حرکت به سمت انتخابات، درست حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه ما نمی‌گوییم افراد به چه کسی رای دهند، خاطرنشان کرد: عرض بنده این است که پاسداران ما اهل منطق و استدلالند و نمی‌توان به آنها دستور داد که به چه کسی رای بدهند و ما نیز این کار را نخواهیم کرد.

* مرز «دخالت تکلیفی» و «دخالت ممنوعه» در سپاه مشخص است

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه مرز «دخالت تکلیفی» و «دخالت ممنوعه» مشخص و روشن است، افزود: در مسئله ای مثل فتنه 88 پاسداران بر اساس ماموریت قانونی خود در پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن وظیفه ایستادگی در برابر فتنه را دارد و این ایستادگی باید هم قبل از فتنه، هم حین آن و هم بعد از آن باید باشد.

وی ادامه داد: ارتش حافظ مرزها و استقلال کشور است،‌ اما سپاه و بسیج باید حافظ و پاسدار انقلاب اسلامی باشد. انقلاب یک موجود زنده و در حال حرکت است و همین حرکت، متغیرهایی نیز دارد.

* سپاه باید توان تغییر وضعیت در برابر تهدیدات را داشته باشد

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: تهدیدات و تحرکات‌ علیه انقلاب متفاوت است. یک روز تهدیدات سخت‌افزاری است، یک روز تهدیدات نیمه سخت است و یک روز تهدیدات نرم‌افزاری است، بنابراین سپاه باید قابلیت تغییر در هر شرایطی را داشته باشد و نمایندگی ولی فقیه نیز یکی از نهادهایی است که در درون سپاه وظیفه دارد متغیرها را رصد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: همانطور که ما در اسلام، احکام ثابت و موقت داریم، در حرکت انقلاب هم همینگونه است و برخی تدابیر ثابت و برخی نیز متغیرند.

* حرکت سپاه در چارچوب تدابیر رهبری است

وی تدابیر حضرت امام(ره) را تدابیر ثابت و متغیر و برگرفته از گفتمان نبوی و علوی دانست و افزود: در زمان حضرت امام(ره)، مبنای حرکت سپاه، تدابیر ایشان بود اما یک سری متغیرهایی داریم که اینها، تدابیر خاص و متناسب با شرایط را می‌طلبد. در زمان حضرت امام(ره) این تدابیر را ایشان بیان می‌فرمودند و در زمان رهبری معظم انقلاب نیز این تدابیر از طرف رهبری بیان می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: در واقع آن روز سپاه در چارچوب تدابیر امام(ره) حرکت می‌کرد و امروز در چارچوب تدابیر مقام معظم رهبری. تدابیر ثابت، ثابت است، اما نمی‌توان متغیرهای زمان و مکان را نادیده گرفت، باید بدانیم که زمان پیامبر(ص) نیز با زمان امیرالمومنین(ع) تفاوتهایی داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: نوع دسته‌بندی جریان‌ها در زمان پیامبر(ص)، با دسته‌بندی جریان‌ها بعد از پیامبر متفاوت است و اگر کسی متوجه این تفاوت‌ها نشود، در حرکت دچار اشتباه خواهد شد. اشتباه بسیاری از خواص در عصر امامت علی(ع) این بود که اولاً به متغیرها توجه نداشتند و ثانیاً برای همه صحابه مصونیت و قداست ثابت در نظر گرفتند.

وی تصریح کرد: ما این متغیرها را رصد کرده و براساس آنها و تدابیری که در این متغیرها اعمال می‌شود،‌ تدابیر را به پاسداران منتقل می‌کنیم.

* تکالیف بسیجیان با پاسداران رسمی متفاوت است

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی درباره وظیفه سپاه با بسیجیان و دیگر آحاد جامعه نیز گفت: بسیجیان عادی‌ که در جامعه زندگی می‌کنند و در طول هفته ساعت‌هایی را با بسیج و سپاه همکاری دارند را نمی‌توان جزء سازمان سپاه قرار داد و در بایدها و نبایدهای سازمانی با پاسداران قیاس کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: برای مثال، مواضع و شرایط یک فیلم‌نامه‌نویس یا عکاس بسیجی با یک پاسدار متفاوت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه بسیج باید حافظ اصول و مبانی باشد، گفت: بسیجی کسی است که آرمان‌های امام(ره) و رهبر انقلاب و گفتمان نبوی و علوی را سرلوحه کار خود قرار دهد. در انتخابات هم همینطور است و مواضع و تکالیف یک بسیجی با پاسداران رسمی متفاوت است.

* سخت‌ترین انقلابها،‌ انقلاب فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از گفتگوی خود با فارس در پاسخ به سوالی درباره مباحث فرهنگی و اینکه چقدر سپاه پاسداران در پیش برد اهداف جبهه فرهنگی انقلاب نقش دارد، گفت: در شکل‌گیری فرایند انقلاب ابتدا باید جامعه به لحاظ اعتقادی متحول شود تا به ترتیب، شاهد انقلاب ها و تحولات سیاسی، نظامی، اداری، اقتصادی و در نهایت فرهنگی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به یکی از روایات مبنی بر اینکه سخت‌ترین انقلابها،‌ انقلاب فرهنگی است، گفت: انقلاب فرهنگی یعنی اینکه ایده‌ها و آرمان‌های انقلاب تا مغز استخوان آحاد جامعه نفوذ کند. در این صورت، این انقلاب، ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه مهمترین گردنه‌ای که هر انقلابی با آن مواجه است،‌ انقلاب فرهنگی است، افزود: اشکالی که در انقلاب صدر اسلام به وجود آمد این است که نیاز بود حداقل بیش از سه، چهار دهه دیگر بعد از پیامبر اسلام، امیرالمومنین(ع) زمینه انقلاب فرهنگی را فراهم می‌کرد اما این انقلاب نتوانست همه‌ مراحل خود را طی کند و انقلاب فرهنگی شکل نگرفت.

* نقش مهم دولتها در شکل‌گیری انقلاب فرهنگی

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه ما در کشورمان نیز با این چالش ها مواجه هستیم، گفت: یکی از عوامل مهم تحقق انقلاب فرهنگی، دولتها هستند و ما باید ببینیم که چرا نتوانستیم همه ایده‌ها و آرمان‌های انقلاب را در عمق جامعه نفوذ دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی رفتار و گرایش‌های موجود در جامعه را در برخی موارد متضاد با آرمان‌های انقلاب دانست و گفت: البته نمی خواهیم بگوییم ما در این خصوص اصلا موفق نبودیم. همین گرایشات به قرآن، نماز، معنویت و دین نشانه‌هایی از انقلاب فرهنگی است.

* «وجدان کاری» یکی از نشانه های انقلاب فرهنگی

وی، وجدان کاری را یکی از نشانه‌های انقلاب فرهنگی عنوان کرد و افزود: اگر دیدیم جایی مثل یک مرکز تولیدی در کشور روز به روز کیفیت کالایش بالا رفت،‌ این نشان عمق انقلاب فرهنگی است ولی اگر به سمبل‌کاری یا سطحی‌کاری روی آوردند، می‌شود فهمید انقلاب فرهنگی عمق پیدا نکرده است.

* معیارهای دیگری غیر از لباس و ظاهر افراد باید ملاک باشد

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه متاسفانه گاهی ما فقط بر روی مسایلی نظیر لباس و ظاهر افراد متمرکز می‌شویم، تصریح کرد: اینها در حالیست که معیارهای دیگری باید ملاک قرار بگیرد مثل رعایت حقوق همسایه، حقوق دولت، حقوق مردم،معیارهایی که اسلام در تحقق جامعه اسلامی روی آنها بیشتر تاکید دارد، بالا بودن نُرم صداقت،امانتداری،احترام به قانون، رعایت نظم و انضباط و وفای به قرارها و ارزش‌هایی از این قبیل می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: اینها شاخص‌های رعایت استانداردها در فرهنگ جامعه است و در همینهاست که موضوعاتی مانند آداب و رسوم ازدواج و یا حتی مراسم های ختم مورد توجه قرار می گیرد.

* وضعیت فرهنگی کشور رضایت‌بخش نیست

وی با بیان اینکه با همه این تفاسیر، ما گرچه توفیقات خوبی در انقلاب فرهنگی داشتیم، تصریح کرد: البته این وضعیت مطلوب و رضایت‌بخشی نیست.

* وضعیت امروز ناشی از گسست گرایش‌های دولتمردان است

نماینده ولی فقیه با اشاره به نقش دولت ها در شکل‌گیری زمینه‌های انقلاب فرهنگی گفت: اگر یک دولت، فنداسیون اولیه را بنا کرد، دولت بعدی باید سنگ بنای خود را بر پایه های دولت قبلی بگذارد اما متاسفانه ما شاهدیم هر دولتی که آمد، به جای اینکه این ساختمان فرهنگی را محکم کند، به نوعی زاویه درست کرد و این وضعیت امروز ناشی از گسست گرایش‌های دولتمردان ماست.

* بی توجهی به هشدارهای فرهنگی رهبری

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی درخصوص نقش سپاه در این بین نیز گفت: رهبر انقلاب در طول سالهای اخیر اصطلاحات زیادی نظیر تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، جنگ فرهنگی و ناتوی فرهنگی مطرح فرمودند تا به جامعه و مسئولین بفهمانند ما درگیر خطر تهاجم فرهنگی هستیم ولی متاسفانه به این مسائل خیلی توجه نشد و به بهانه‌های مختلف، تسامح و تساهل را در دوره‌های قبلی تئوریزه کردند.

وی ادامه داد: البته سپاه و بسیج در حد خودشان بازدارندگی داشتند و همین فعالیت‌های قرآنی و دینی بسیج در قالب حلقه‌های صالحین موید همین مطلب است.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: این اقدامات سپاه و بسیج توانسته بخشی از کاستی ها را جبران کند اما میزان مقابله باید با میزان تهاجم سنخیت داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه امروز با وجود اینترنت، ماهواره و خیلی موضوعات دیگر، ما تحت شدیدترین بمباران های تهاجم فرهنگی هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به کاستی‌های موجود، سپاه همواره تلاش کرده است در عرصه تهاجم فرهنگی دولت و دستگاه‌های مسئول را یاری کند تا ضمن ایفای نقش بازدارندگی، در مقابل انواع تهاجمات فرهنگی نیز بایستد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها