دستور کار نظامی مشترک امریکا و اسرائیل: «سوریه را قطعه قطعه کنید» +سند و عکس

کد خبر: 248912

در ماه می گذشته یک ملاقات در وزارت امور خارجه‌ی امریکا توسط مقامات ارشد این وزارت‌خانه برگزار شد و در این جلسه نیروهای اپوزیسون کرد حاضرر بودند. در این جلسه نمایندگان شورای ملی کردستان (KNC)، روبرت استیفن فورد، سفیر ماجراجوی امریکا در سوریه (او نقشی کلیدی در حمایت از شورشی‌ها بازی می‌کند) و همین‌طور فردریک سی. هووف، تاجر سابق از شرکت ریچارد آرمیتاژ حاضر بودند، شرکتی که اخیراً «همکاری‌های ویژه با سوریه» دارد.

دستور کار نظامی مشترک امریکا و اسرائیل: «سوریه را قطعه قطعه کنید» +سند و عکس

سرویس بین الملل«فردا»: اسرائیل هم‌اکنون مدت‌هاست فعالانه در جنگ داخلی سوریه درگیر است . نشانه‌ این امر را می توان بمباران مرکز تحقیقاتی سوریه در 30 ژانویه‌ی 2013 ذکر کرد . وبسایت گلوبال ریسرچ در تحلیلی به قلم پرفسور میشل چوسوودسکی ابعاد پنهان این برنامه را واکاوی می کند.

***************************************

یک مقاله‌ی خاص در روزنامه‌ی «جوریزیلم پست» ( Jerusalem Post ) چاپ اسرائیل در سال 2012 میلادی فعالیت‌ها و اهداف ناگفته‌ی سیاست خارجی امریکا را نام برده بود، مشخص‌تر از همگی، نابودی دولت یک‌پارچه‌ی سوریه بود و تقسیم این کشور به چندین محدوده‌ی جداافتاده و «مستقل»‌ از همدیگر - براساس خطوط مذهبی و نژادی. این مقاله همچنین به نقش اسرائیل در فرآیند ناثبات‌سازی سوریه تاکید می‌کرد. عنوان مقاله‌ی جوریزیلم پست این بود: «سیاست‌مدار کهنه‌کار کرد خواستار حمایت اسرائیل از تقسیم سوریه شد» (نوشته‌ی جاناتان اسپایر، 16 می 2012)

هدف شورش مسلح با حمایت مالی امریکا - با کمک اسرائیل - این است: «سوریه قطعه قطعه کنید».

برنامه‌ی «تقسیم مشابه یوگوسلاوی (شبیه جزیره‌ی بالکان) جمهوری عربی سوریه» با تقسیم فرقه‌ای این کشور شروع شده است که درنهایت به یک «جنگ داخلی» منتهی می‌شد که پیش از این مشابه آن را در یوگوسلاوی دیده‌ایم. ماه گذشته، «شاخه‌ی نظامی اپوزیسون» سوریه بخشی از نیروهای خود را به کزوو فرستاد تا آموزش‌های نظامی دریافت کنند، آموزش‌هایی که توسط «متخصصین امور تروریسم» با حمایت مالی امریکا و توسط ارتش آزادی‌بخش کزوو ( KLA ) صورت می‌گیرد، آموزش‌هایی که توسط تجربه‌ی جنگ با ارتش یوگوسلاوی کسب شده‌اند.

شاهرخ عباس، رئیس مجلس ملی کردستان سوریه ( KNA ) در مرکز این موسسه در امریکا خواستار «حمایت اسرائیل در قطعه قطعه کردن دولت سوریه به مجموعه‌ای از ساختارهای فدرال شد که هر کدام قومیت متفاوتی را در خود جای داده باشند.»

یک راه ممکن برای «سناریوی قطعه کردن» سوریه تشکیل مجموعه‌ای از جوامع حکومتی سکولار است که در هر کدام یک شاخه‌ی مجزا و «مستقل» سنی، شیعه‌ی علوی، کرد و دَروز حکومت می‌کند. عباس می‌گوید: «ما خواهان قطعه قطعه کردن سوریه هستیم.»

او در ادامه می‌گوید: «منافقین سوریِ کرد می‌خواهند که سوریه‌ی فدرال، به چهار یا پنج منطقه‌ی نژادی و مذهبی تقسیم بشود و این موضوع می‌تواند از اسرائیل در مقابل تمامی اقدامات مسلمانان شیعه و سنی نیز محافظت کند.»

اما درحالیکه نیروی اسلام‌گرا بزرگ‌ترین تهدید برای دولت یهود هستند، تل آویو در پوشش به ارتش اسلامی آزاد سوریه ( FSA ) کمک‌های فراوانی ارائه می‌دهد.

نقشه‌ی شماره‌ی یک

ملاقات پشت درب‌های بسته در وزارت امور خارجه‌ی امریکا

در ماه می گذشته یک ملاقات در وزارت امور خارجه‌ی امریکا توسط مقامات ارشد این وزارت‌خانه برگزار شد و در این جلسه نیروهای اپوزیسون کرد حاضرر بودند. در این جلسه نمایندگان شورای ملی کردستان ( KNC )، روبرت استیفن فورد، سفیر ماجراجوی امریکا در سوریه (او نقشی کلیدی در حمایت از شورشی‌ها بازی می‌کند) و همین‌طور فردریک سی. هووف، تاجر سابق از شرکت ریچارد آرمیتاژ حاضر بودند، شرکتی که اخیراً «همکاری‌های ویژه با سوریه» دارد. نمایندگان سوری همچنین با دستیار وزیر امور خارجه در امور شرقِ نزدیک، جِفری فِلت‌مَن نیز دیدار داشتند.

فردریک سی. هوف، روبرت استیفن فورد و جِفری فِلت‌مَن در وزارت امور خارجه‌ی امریکا، سیاست‌گذاران کلیدی این وزارت‌خانه در امور سوریه محسوب می‌شوند. این چهره‌ها همچنین رابطه‌ای نزدیک با ارتش آزادی‌بخش سوریه ( SFA ) و شورای ملی سوریه ( SNA ) دارند.

جِفری فِلت‌مَن

فردریک سی. هوف

روبرت اس. فورد

صحبت‌های شاهرخ کرد در این روزنامه‌ی اسرائیلی در فاصله‌ای نزدیک با جلسه‌ی وزارت امور خارجه‌ی امریکا این احتمال را پیش می‌کشد که تغییر سیاسی جمهوری عربی سوریه و تبدیل آن به مجموعه‌ای از دولت‌های مستقل قومیتی و مذهبی در کنار شکل‌گیری «دولت مستقل کردستان» بحث شده است. همین روزنامه‌ی اسرائیلی می‌گوید: «جانشین سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی امریکا مارک تونِر هدف این جلسه را بخشی از تلاش‌های پیش‌رو... برای کمک به اپوزیسون کرد سوریه برای شکل ‌دادن به جریانی منسجم‌تر از مخالفت در مقابل دولت بشار اسد... توصیف کرد.»

شاهرخ عباس به واشنگتن رفته بود تا حمایت دولت امریکا برای تشکیل دولت مستقل کرد را کسب کند: «بخشی از آن در خاک سوریه شکل گبیرد، بعداً دولت کردستان عراق نیز به این دولت ملحق بشود - که مرزهایی مشترک با سوریه دارد تا حتی به احتمال دولتی گسترده‌تر و مستقل‌تر برای کردها فکر بکنیم.»

«ملت کرد، در تمامی بخش‌های کردستان، به دنبال رسیدن به دولتی مستقل و کرد هستند. ما تنها به این هدف مقدس خودمان با کمک دولت‌های دموکراتیک غربی خواهیم رسید، اول و مقدم از همه، به کمک امریکا احتیاج داریم.»

البته تلاش‌های کردها تاثیر چندانی در ماجرا ندارد چون خلق «کردستان بزرگ» بخشی از برنامه‌ی قدیمی و با قدمت چندین ساله‌ی پنتاگون برای از نو کشیدن خاورمیانه است.البته چنین برنامه‌ای با مخالفت ترکیه، همراه قدیمی امریکا و اسرائیل روبه‌رو خواهد شد. یک سناریو‌ی دیگر که احتمالاً مخالفت آنکارا را در پی داشته باشد می‌تواند ملحق شدن کردستان ترکیه به این دولت بزرگ کرد باشد.

«کردستان بزرگ» می‌تواند بخش‌هایی از ایران، سوریه، عراق و ترکیه را در خود جای بدهد و در «نقشه‌ی جدید خاورمیانه» قرار بدهد که رالف پیترز برای پنتاگون کشیده است.

خاورمیانه‌ی جدید!!!

البته پنتاگون رسماً وجود چنین نقشه‌ای را تایید نکرده است اما در کالج دفاعی ناتو برای افسرهای ارشد، چنین نقشه‌ای را درس می‌دهند. همچنین از این نقشه و نقشه‌های مشابه‌ی دیگر در آکادمی ملی جنگ نیز استفاده می‌کنند و همچنین این نقشه‌ها مورد استفاده‌ی دیگر حلقه‌های آموزش نظامی نیز قرار می‌گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها