اولویت دولت بایدمعیشت مردم باشد نه انتخابات/ منبع آمارهای رییس جمهور نامرئی است!

کد خبر: 249392

من اطلاع ندارم چه کسی به آقای رئیس جمهور گزارش می دهد که وضعیت مردم خوب است. اگر اینها از جاهای خاصی آمار تهیه می کنند بگویند تا ما هم برویم وبررسی کنیم اما واقعیتهای اجتماعی امروز قابل انکار نیست. تورم و بیکاری و مشکلات اقتصادی ومعیشتی این روزها واقعا مردم را رنج می دهد. این مساله قابل توجهی است که آمار رئیس جمهور از کجا بدست آمده است . این را باید از خودشان سوال کرد.

اولویت دولت بایدمعیشت مردم باشد نه انتخابات/ منبع آمارهای رییس جمهور نامرئی است!

سرویس سیاسی«فردا»: در جلسه یک شنبه هفته گذشته مجلس محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و راور از برگزاری یک همایش بزرگ 3 هزارنفره دولتی در کیش خبر داد و البته انتقاد کرد. او گفت که اخیرا یکی از معاونت های نهاد ریاست جمهوری همایشی را در کیش برگزار کرده که برای تدارک و برپایی آن از پروازهای چارتر جهت انتقال مهمانان استفاده شده است. درحالیکه کشور مشکلات مالی دارد عجیب است که به خرج دولت و بیت المال همایش های سه هزار نفری درکیش برگزار می شود. پور ابراهیمی از مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به برگزاری همایش ها و اجلاس ها پیگیری و نظارت بیشتری داشته باشند. در همین باره گفتگوی کوتاهی انجام داده ایم با این نماینده مجلس.

آقای پور ابراهیمی توضیح می دهید که همایش مورداشاره شما درباره چه بوده و چرا برگزار شده است؟ هدف از برگزاری آن چه بوده است؟

این را باید از خودشان بپرسید. ما در جریان آن نیستیم ولی گفته ایم گزارشی از جزئیات و ریز و محتوای آن تهیه کنند. بعدا که آماده شد زنگ بزنید اطلاعات را خدمتتان می دهم. مجلس پیگیری می کند تا ببیند این جلسه چه بوده و چرا برگزار شده است. آیا قانونی بوده یا تخلف بوده است.

همواره نسبت به استفاده ازامکانات دولتی برای انتخابات هشدارهایی داده شده چون منع صریح قانونی هم دارد. آیا تذکر شما هم معطوف به چنین نگرانی بوده است؟

ببینید باید مشخص شود که برگزاری این همایش قانونی و در حوزه اختیارات دولت بوده است یا نه. اگر در حوزه اختیارات دولت بوده است ولو اینکه مشکل قانونی ندارد اما باز هم جای اشکال است که در این شرایط آیا بر اساس اولویت های کشور منابع هزینه شده است؟ اگر در حوزه اختیارات دولتی نباشد یعنی خارج از اختیارات این تصمیمات گرفته و هزینه شده باشد که اساسا تخلف است. یعنی دو حالت است. یک حالت این است که در حوزه اختیارات قانونی دولت است. این خلاف مقررات نیست. اما با یک نگاه اولویت دار قابل قبول نیست که ما هزینه ها را به سمت اولویت های پایین ببریم و اولویت های اصلی امروز جامعه یعنی اقتصاد و معیشت مردم را نادیده بگیریم.

در حال حاضر مشکل دارو و درمان داریم. دولت اعتبارات زیادی را بابت تعهدات به مجموعه بخش های درمان کشور بدهکار است اگر قرار است دولت هزینه کند خوب طبیعی است که باید این منابع به این سمت برود نه اینکه منابع را ببریم به سمت یک همایش 3 هزار نفری با هزینه های زیاد برای سه روز هتل و تشریفات و پذیرایی و ... نظر ما این است که هزینه کرد منابع باید بر اساس اولویت بندی باشد. امروز به نظر می رسد اولویت کشور و دولت حل مشکلات مردم است نه همایش 3 هزار نفری. اگر در چارچوب قانون و اختیارات دولت باشد که کلا بحثش جداست. امااینکه بر اساس اختیارات قانونی دولت بوده یا با یک نگاه و رویکرد دیگر بوده است را من نمی دانم و باید مشخص شود. اما حرف من این است که اگر هم قانونی باشد باز در چنین شرایطی اولویت های کشوراقتضا نمی کند که منابع را برای این قبیل همایش ها هزینه کنیم.

به نظر می رسد همه اذعان دارند که امروز اولویت کشور مسایل اقتصادی و مشکلات معیشتی است. آقای رئیس جمهور در سخنان تلویزیونی خود تاکید کردند که به وعده های اقتصادی خود عمل کرده اند، پول نفترا سر سفره مردم آروده و فاصله طبقاتی را کم کرده اند و در مجموع به گفته او شرایط اقتصادی کشور خوب است. شما که نماینده مردم کرمان هستید تحقق این وعده ها را در مناطق خودتان می بینید. آیا وضعیت به همین خوبی که آقای احمدی نژاد می گویند هست ؟

من نمی دانم آقای رئیس جمهور بر اساس چه شاخص هایی این حرفها را می زنند. من اطلاع ندارم چه کسی به آقای رئیس جمهور گزارش می دهد که وضعیت مردم خوب است. اگر اینها از جاهای خاصی آمار تهیه می کنند بگویند تا ما هم برویم وبررسی کنیم اما واقعیتهای اجتماعی امروز قابل انکار نیست. تورم و بیکاری و مشکلات اقتصادی ومعیشتی این روزها واقعا مردم را رنج می دهد. این مساله قابل توجهی است که آمار رئیس جمهور از کجا بدست آمده است . این را باید از خودشان سوال کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها