اختلافات عمیق در میان مخالفان سوری

کد خبر: 253559

شبکه روسیاالیوم از اختلافات عمیق در میان مخالفان سوری مقیم استانبول ترکیه خبر داد، مخالفانی که در سایه اختلافات شدید، غسان هیتو را به عنوان نخست وزیر دولت موقت خود انتخاب کردند.

مهر: 12 شخصیت مطرح در ائتلاف مخالفان سوری، عضویت خود در این ائتلاف را به حال تعلیق درآورده اند.

شبکه روسیاالیوم از اختلافات عمیق در میان مخالفان سوری مقیم استانبول ترکیه خبر داد، مخالفانی که در سایه اختلافات شدید، غسان هیتو را به عنوان نخست وزیر دولت موقت خود انتخاب کردند. بر اساس این گزارش، 12 شخصیت مطرح در ائتلاف مخالفان سوری، روز 20 مارس، عضویت خود را در این تشکل، یک روز پس از انتخاب اولین نخست وزیر مخالفان به حال تعلیق درآوردند. سهیر الاناسی معاون دوم رئریس ائتلاف، ولید البنی سخنگوی ائتلاف، کمال اللبوانی، مروان حاج رفاعی، یحیی الکردی و احمد العاصی الجربا از جمله کسانی هستند که عضویت خود را به حال تعلیق درآورده اند. بر اساس این گزارش، منابع سوری، جدایی شمار دیگری از اعضای ائتلاف مخالفان را پیش بینی کرده اند. تصمیم این افراد به جدایی در پی اختلافات شدید در خصوص انتخاب غسان هیتو به عنوان نخست وزیر مخالفان صورت می گیرد، هر چند آنها تاکید کرده اند دلایل دیگری برای جدایی خود دارند، اما برخی از آنها مخالفت خود را با انتخاب هیتو و شیوه انتخاب وی اعلام کرده اند. اللبوانی در این زمینه گفته است : ائتلاف یک هیئت غیر منتخب است و حق انتخاب نخست وزیر را ندارد، این امر باید از راه توافق انجام می شد، هیتو تنها نماینده 35 عضوی است که به وی رای داده اند، ما اعضای ائتلاف، انتخاب نشده ایم که نماینده سوریها باشیم، این دولت به مثابه هدیه ای به نظام بشار اسد است.

انتخاب هیتو در استانبول در روز سه شنبه 29 اسفند 1391 با 35 رای از مجموع 50 عضو ائتلاف صورت گرفت، روند انتخاهب هیتو، 14 ساعت طول کشید و البته برخی اعضای ائتلاف پیش از رای گیری، سالن را ترک کردند تا دلیل دیگری بر تشدید اختلافات و شکاف میان مخالفان سوری خارج نشین باشد، چرا که مخالفان داخلی در سوریه نیز مخالفت خود را با این اقدامات تنش آمیز که صرفا مانعی در برابر تلاشها برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه از نظر آنها به شمار می رود، اعلام کرده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها