تحجر باعث ایجاد نفاق می‌شود/ استفاده انتخاباتی از بودجه دولت حرام است/ گروه های مردمی را به ائتلاف توصیه می‌کنم

کد خبر: 255996

رفتارهای متحجرانه گروه ها باعث ایجاد نفاق و اختلاف می شود. تحجر هماهنگی را برهم می زند و این کار غلطی است. متحجران موجب متفرق شدن مردم می شوند و نمی گذارند ملت به یک اصل اساسی درستی دست یابند. بنده هم چنین رفتارهایی را که موجب دو دستگی و تفرقه بین مردم می شود را ابدا صلاح نمی دانم. نه اینکه فقط من این را پسند نکنم، بلکه هیچ عاقلی چنین رفتاری را قبول ندارد.

تحجر باعث ایجاد نفاق می‌شود/ استفاده انتخاباتی از بودجه دولت حرام است/ گروه های مردمی را به ائتلاف توصیه می‌کنم
سرویس سیاسی «فردا»- عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم و مجلس خبرگان رهبری گفت: تحجر به معنای یک نوع تعصب و خودباوری است که قول دیگران را به طول مطلق نادیده می گیرد. این مسئله در دین اسلام مطلوب نیست. یک وقتی هست که حرف قرآن یا معصوم است و یا سخنی از رهبری مطرح می شود که به دلیل اعتماد و اطمینان کامل به آنها باید به آن حرف اطمینان کرد. اما یک وقتی طرف حرفی از خودش است که از آن به عنوان تحجر یاد می شود. آیت الله حسن ممدوحی، در گفتگو با خبرنگار « فردا » با بیان مطلب فوق در خصوص آفات رفتارهای متحجرانه برای جامعه اسلامی، اظهار داشت: رفتارهای متحجرانه گروه ها باعث ایجاد نفاق و اختلاف می شود. تحجر هماهنگی را برهم می زند و این کار غلطی است. متحجران موجب متفرق شدن مردم می شوند و نمی گذارند ملت به یک اصل اساسی درستی دست یابند . بنده هم چنین رفتارهایی را که موجب دو دستگی و تفرقه بین مردم می شود را ابدا صلاح نمی دانم. نه اینکه فقط من این را پسند نکنم، بلکه هیچ عاقلی چنین رفتاری را قبول ندارد.
وی همچنین افزود: کاری نداریم به اینکه چه کسی و در چه ظاهر و شکل و وضعی چنین رفتارهایی را انجام می دهد. هر کس کاری بکند که کشش پیدا کند به آنجایی که بین مردم چند دستگی و بدبینی و نفرت درست کند، کاری غلط انجام داده است. عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ادامه خاطر نشان کرد: رفتار متحجرانه موجب می شود که کشور در یک وضعیت میانه ای قرار بگیرد. البته امیدواریم چنین اتفاقی هیچگاه در کشور ما رخ ندهد. ما باید حواسمان جمع باشد و نگذاریم این گونه افکار و منطق ها پا بگیرند. اگر روزی خدای ناکرده چنین افکاری در جامعه شکل گرفت، باید با روشن گری، مردم را هشیار کرد. در اسلام نیز الی ما شاالله حدیث و روایت و آیه قرآن داریم که کسانی که در بین مردم ایجاد دو دستگی می کنند، باید در مقابلشان ایستاد. دولت در انتخابات حق دخالت ندارد وی در بخش دیگری از اظهارات خود، با بیان اینکه دولت به هیچ عنوان حق دخالت در انتخابات را ندارد، گفت: تمام آنچه که در دسترس دولت است باید بین مردم تقسیم باشد. اما اگر خود دولت بخواهد کاندید داشته باشد و از بودجه دولتی خرج کاندیدای انتخاباتی کند، حرام است و جایز نیست. این عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم و مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: اگر دولتی ها بخواهند از آنچه در اختیار دارند سوء استفاده انتخاباتی کنند و به نفع خودشان یک چیزی را تمام کنند، قطعا جایز نیست. اگر بخواهند همایشی برگزار کنند که در آن حرف هایی به صلاح همه ملت زده شود، ایرادی ندارد اما اگر بخواهند جریانی تشکیل دهند برای استفاده خصوصی در راستای اهداف انتخاباتی، قطعا چنین کاری جایز نیست. ممدوحی یادآور شد: دولت حق ندارد کاندیدا داشته باشد. تمام امکانات دولت برای مردم است و باید بین همه مردم تقسیم شود. دولت حق ندارد خودش به عنوان کاندیدای خودش کسی را معرفی کند چراکه امکانات دولت برای عموم مردم است و برای گروه خاصی نیست. گروه های مردمی را توصیه به ائتلاف می کنم عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین جریان های سیاسی را به رعایت اخلاق توصیه کرد و افزود: اقداماتی که منجر به بد اخلاقی شود از هیچ فرد یا گروهی پذیرفته نیست. آن گروه هایی نیز که از درون مردم جوشیده اند را نیز به اخلاق و هماهنگی و ائتلاف توصیه می کنیم. افراد حاضر در ائتلاف نیز باید بین خودشان فردی را انتخاب کنند که بالاترین رای را داشته باشد تا آرای مسلمین خرد نشود. ممدوحی در بخش پایانی اظهارات خود تاکید کرد: ائتلاف کردن کار خوبی است به خصوص زمانی که بین اعضای ائتلاف هماهنگی وجود داشته باشد برای مطرح کردن فرد اصلح. در کل ائتلاف برای جامعه خوب است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها