یک بار هاشمی، یک بار خاتمی، یک بار هم احمدی نژاد!

کد خبر: 259604

این نماینده مجلس ماجرای اشتباه خود را این گونه بیان می‌کند: "من بعد از آن دوران رسما عذرخواهی کردم و گفتم حمایت من از خاتمی اشتباه است." می‌توان آخرین اعتراف او را نیز همین اعلام برائت از احمدی‌نژاد دانست، در حالی که حمایت‌های بی چون چرای او از رئیس جمهور فعلی همچنان در خاطره‌ها باقیست.

یک بار هاشمی، یک بار خاتمی، یک بار هم احمدی نژاد!
سرویس سیاسی «فردا»: این جمله را بسیار شنیده‌ایم که انسان جایز الخطاست و یا بهتر بگوییم ممکن الخطاست. این جمله بدین معناست که در انجام یک عمل، احتمال وقوع خطا وجود دارد و نمی‌توان به مجرد وقوع یک خطا، صلاحیت فرد خطاکار را با خدشه روبرو کرد، اما هنگامی که یک عمل اشتباه با تدوام همراه باشد، دیگر نمی‌توان با تمسک به این حربه از پذیرفتن پیامدهای آن اشتباه، شانه خالی کرد. هرچه این اشتباه بزرگ‌تر باشد پیامدهای آن موثرتر و مخربتر خواهد بود. دنیای سیاست نیز آمیخته با خطا و اشتباست، نکته ای که سیاست را با تجربه عجین نموده همین تجربه اندوزی در برابر ارتکاب خطاهاست. ارتکاب خطا توسط سیاستمداران، موجب تحت الشعاع قرار گرفتن زندگی افراد آن جامعه می‌شود. در واقع اعمال افراد سیاسی مختص به خود آنان نیست، بلکه هر عمل آنان بر روند حرکت طرفداران آنان نیز تاثیر می‌گذارد و بالطبع خطای آنان موجب خواهد شد که افراد تحت تاثیر آنان نیز به خطا روند.
چندی پیش یکی از اعضای اصلی جبهه پایداری طی سخنانی از آقای احمدی نژاد اعلام برائت کرده و در ادامه خاطر نشان می‌کند که همان شمشیری که در دفاع از احمدی‌نژاد کشیدیم امروز به روی او خواهیم کشید. این تئورسین جبهه پایداری با اعلام این موضع، علاوه بر جدا کردن راه خود از رئیس جمهور، به صورت تلویحی از اشتباهی که قبلا در دفاع از ایشان نموده بود نیز اعلام برائت می‌کند. نفس این موضوع که ایشان به اشتباه خود اعتراف می‌کند و درصدد رفع آن برمی‌آید بسیار امر پسندیده و مطلوبیست که امید است در میان سیاست‌مداران ما رواج بیشتری پیدا کند. اما موضوعی که ایشان را با این نوشته پیوند می‌دهد تداوم اشتباهی یکسان در بازه‌های زمانی مختلف است. آقای حسینیان سابقه دفاع از افرادی را دارد که بعدها، خود او این حمایت‌ها را اشتباه قلمداد می‌کند و از انجام آنها اعلام برائت می‌کند. فارغ از این‌که کدام موضع گیری حسینیان اشتباه و کدام صحیح است، به صورت مصداقی چندین مورد بیان می‌گردد: حسینیان در سال‌های نه چندان دور، جناب آقای هاشمی رفسنجانی را فردی می‌خواند که آزادی جزء ماهوی شخصیت ایشان است و او را معمار سازندگی زیرساخت‌های تاریخ معاصر ایران نوین خطاب می‌کند، غافل از اینکه چند سال بعد، همین شخصیت آزاد را، کوچکتر از آن می‌پندارد که بخواهد با وی به مبارزه بپردازد! یکی دیگر از اشتباهاتی که آقای حسینیان به آن اقرار کرده، مسئله حمایت از سید محمد خاتمی ا‌ست، این نماینده مجلس ماجرای اشتباه خود را این گونه بیان می‌کند: "من بعد از آن دوران رسما عذرخواهی کردم و گفتم حمایت من از خاتمی اشتباه است." می‌توان آخرین اعتراف او را نیز همین اعلام برائت از احمدی‌نژاد دانست، در حالی که حمایت‌های بی چون چرای او از رئیس جمهور فعلی همچنان در خاطره‌ها باقیست. حسینیان یکی از افراد سرشناس اصولگرایان بوده و این نوشته قصد زیر سوال بردن سوابق انقلابی ایشان در زمان‌های مختلف را ندارد، اما آن چه که عیان است، این است که حسینیان در موراد متعددی در انتخاب فرد اصلح دچار اشتباه شده است. در این اشتباهات حسینیان تنها نبوده و دوستان او در جبهه پایداری،نیز، دخیل هستند. امید است نظریه پردازان جبهه پایداری بعد از چند انتخاب اشتباه، اگر همچنان بر انتخاب و اعلام فردی برای انتخابات ریاست جمهوری اصرار دارند اندکی در انتخاب‌شان تامل و تدبر کنند تا به مانند گذشته، با انتخابی اشتباه، موجب ندامت خود و خسران کشور نشوند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها