وقتی خودشان، خودشان را رد می‌کنند/ هتاکی و اهانت نسبتی با منش سعید جلیلی دارد؟

کد خبر: 264663

باید این سؤال را مطرح کرد که اگر این افراد و رسانه‌هایشان حامیان جلیلی هستند، پس اخلاق انتخاباتی که باید رعایت کنند کجاست؟ نسبت اینان که به ستادهای جلیلی هم رفت و آمد می‌کنند و در گیر فعالیت رسانه‌ای برای او هستند با وی چیست؟ با این حساب این افراد و رسانه‌هایشان توسط خود ستادهای متبوعشان تخطئه می‌شوند؟!

وقتی خودشان، خودشان را رد می‌کنند/ هتاکی و اهانت نسبتی با منش سعید جلیلی دارد؟
سرویس سیاسی «فردا»: همه نیروهای انقلاب بر این امر متفق اند که ورود سعید جلیلی به انتخابات ریاست جمهوری می‌توانست فضایی سالم را برای تضارب آرا ایجاد کند. فضایی که در آن تا حد ممکن اخلاق انتخاباتی رعایت شود. سعید جلیلی فردی سلیم النفس و مؤمن تلقی می‌شود و اخلاق‌مداری او نیز صادقانه به نظر می‌رسد. اما این روزها رسانه هایی که خود را مدعی حمایت از ایشان می دانند به نحو دیگری عمل می کنند . این در حالی است که از این رو ستاد حیات طیبه جلیلی در بخشی از منشور تبلیغاتی خود برای حامیان جلیلی روند انتخاباتی و اخلاق‌گرایی در آن را مورد تاکید قرار داده است. در بند سوم و چهارم این شیوه‌نامه تبلیغاتی این‌گونه آمده است: ۳ـ ثبات دکتر جلیلی با نفی دیگران حاصل نمی شود. هرگونه تهمت، غیبت، پرخاش، توهین و تولید هرگونه محصولات تبلیغیِ تخریبی نسبت به دیگر کاندیداهای انتخاب ممنوع می‌باشد. ۴ـ هرگونه تبلیغات بدون محتوا، اغوا کننده، تحکم آمیز و متکی به وعده های بی اساس ممنوع می‌باشد. از بندهای فوق به روشنی معلوم است که روش و شیوه تبلیغاتی حامیان جلیلی باید بر اساس مشی فوق باشد. همان‌طور که در ابتدای این منشور آمده است: «بدیهی است رعایت این روش تبلیغاتی به معنای اعتقاد به ارزش های اصیل انقلاب اسلامی و حمایت ازدکتر سعید جلیلی است و تخطی ازآن به منزله خروج ازجرگه طرفداران ایشان است. همه برادران هم سنگر درستادهای مردمی دکتر سعید جلیلی موظف به صیانت ازاین اصول و تذکر کج رویها و غفلت‌های احتمالی هستند.» اما آیا امروز برخی رسانه‌ها که از به حمایت از جلیلی روی آورده‌اند، چنین مشی‌ای را رعایت می‌کند. سایت‌ها و نشریاتی که رفتار هتاکانه و پرخاش‌گرایانه از خود بروز می‌دهند و به تخریب رقبا و کاندیداهای دیگر می‌پردازند، چه نسبتی با سعید جلیلی دارند؟ حمایت آنان باطل است یا نسبت‌شان با جلیلی؟! سایت هتاک جریان پایداری در اقدام جدید مطالب موهنی را درباره شهرداری تهران و رویکرد فرهنگی آن انتشار داده است. مطالبی که بعید نیست مصداق تهمت و توهین هم تلقی شود. این اقدام البته در هفته‌نامه دیگر گروه پایداری هم صورت گرفته و تخریب جریان منتسب به شهردار تهران در آن جلوه یافته است.
باید این سؤال را مطرح کرد که اگر این افراد و رسانه‌هایشان حامیان جلیلی هستند، پس اخلاق انتخاباتی که باید رعایت کنند کجاست؟ نسبت اینان که به ستادهای جلیلی هم رفت و آمد می‌کنند و در گیر و دار فعالیت رسانه‌ای برای او هستند با وی چیست؟ با این حساب این افراد و رسانه‌هایشان توسط خود ستادهای متبوعشان تخطئه می‌شوند؟!
این سایت هتاک البته امروز دسته گل های جدیدی را نیز به آب داده است و با نشر فیلمی از یک اتفاف غیر مترقبه در یکی از سخنرانی های قالیباف که ممکن است در فضای انتخابات برای هر فرد دیگری نیز حادث شود،برگ جدیدی از بی تقوایی و نفاق و تحجر را به نمایش گذاشت. پیشتر همین سایت که در طول هفته های اخیر بارها و بارها به اقدامات تخریبی و غیر اخلاقی علیه کاندیداهای ریاست جمهوری ‍‍پرداخته، در مطلبی مشابه یک گاف اساسی را مرتکب شد و پس از واکنش «فردا» مجبور حذف آن از خروجی خود شد. این سایت که به ارگان تحجر معروف است در حرکتی عجیب و خنده آور پیامک های ارسالی توسط ستاد هواداران قالیباف را به شرکت بهره برداری مترو ربط داد!
این تهمت در حالی زده شده بود که با بینایی در حد متوسط هم مغایرت شماره عکس سمت راست با تصویر سمت چپ آشکار بود. گفتنی است تاکنون به علت رعایت برخی مصالح از پیگیری حقوقی این مقولات پرهیز شده بود . اما با توجه به از حد گذشتن این اقدامات سخیف دکتر مظفر رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در این خصوص و موارد مشابه پیگیری های حقوقی لازم را انجام خواهد داد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها