سوزان رایس"سگ دست آموز "اوباما است

کد خبر: 267625

ما تالین افزود: اوباما یک مشاور امنیت ملی بی‌کفایت و پیش پا افتاده را در کاخ سفید دارد که تاکنون تنها سر سختی خود را در نزدیک بودن به رئیس جمهوری نشان داده است. او سگ دست آموز رئیس جمهوری است که در مقابل جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که یک فرد جدی است، قرار می‌گیرد.

ایسنا: مشاور سابق دیک چنی که یک استراتژیست جمهوری خواه است در مصاحبه‌ای سوزان رایس، دستیار جدید امنیت ملی باراک اوباما را "سگ دست آموز رئیس جمهور" خواند.

این اظهارنظر از سوی ماری ماتالین، مشاور دیک چنی، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در یک نشست پرسش و پاسخ خبری با حضور پیتر بیکر، خبرنگار بخش کاخ سفید روزنامه نیویورک تایمز و کریس والاس، مجری شبکه فاکس نیوز آمریکا ابراز شد. در این نشست پیتر بیکر، خبرنگار نیویورک تایمز تصریح کرد: انتصاب سوزان رایس توسط باراک اوباما در مقام مشاور امنیت ملی نشان می‌دهد چطور اوباما در مواجهه با مخالفان جمهوری خواه قاطع‌تر و مبارزه جوتر شده است. بیکر عنوان کرد: وی مقام وزارت امور خارجه را به سوزان رایس نداد بلکه به جای آن در بحبوحه مناقشه برسر حمله تروریستی 11 سپتامبر در بنغازی لیبی این مقام را به جان کری داد. اما از آن زمان تاکنون به گونه‌ای به مخالفان خود گفته است:" باشد! من چاک هاگل را به مقام وزارت دفاع منصوب می‌کنم و می‌دانم شما او را نمی‌پسندید. ویکتوریا نولاند را معاون امور اروپا و اوراسیای وزیر امور خارجه می‌کنم و می‌دانم که شما از بابت حادثه بنغازی خشمگین هستید." بیکر عنوان کرد: آنها به این تصمیم رسیده‌اند که نمی‌توانند با جمهوری خواه کنگره همکاری کنند. بنابراین اوباما به نوعی آنها را به مبارزه طلبیده تا ببیند جرات رد افرادی که از دید وی شایسته هستند را دارند یا خیر. از سوی دیگر کریس والاس، مجری این برنامه شبکه فاکس نیوز از ماری ماتالین پرسید آیا موافق است که اوباما زمان و مکان درستی را برای رویارویی با مخالفان خود انتخاب کرده است؟ ماتالین پاسخ دد: این فراتر از مبارزه طلبی سیاسی است. این اقدام به مثابه یک سیلی به صورت و در آوردن چشمان مخالفان بوده و یک اقدام آشکار سیاسی زیانبار است. ما تالین افزود: اوباما یک مشاور امنیت ملی بی‌کفایت و پیش پا افتاده را در کاخ سفید دارد که تاکنون تنها سر سختی خود را در نزدیک بودن به رئیس جمهوری نشان داده است. او سگ دست آموز رئیس جمهوری است که در مقابل جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که یک فرد جدی است، قرار می‌گیرد. ماتالین همچنان پس از گذشت سال‌ها از پایان دولت جورج دبلیو بوش، یکی از حامیان سرسخت دیک چنی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها