موج سواری کری زمان عزل مرسی!/عکس

کد خبر: 272448

تصاویر جدید از جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به همراه خانواده‌اش سوار بر قایقی در آب‌های جزایر "نانتوکت" در ماساچوست آمریکا در چهارم ژوئیه در حالی منتشر شدند که مصر با بحران داخلی و سرنگونی محمد مرسی، رئیس جمهوری مخلوع این کشور رو به رو بود.

موج سواری کری زمان عزل مرسی!/عکس
ایسنا: سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا سرانجام مجبور شد اعتراف کند همزمان با آشوب‌ها در مصر که در نهایت به برکناری مرسی منجر شد سرگرم تفریح بر روی قایقش در جزیره‌ای واقع در ماساچوست آمریکا بوده است. به گزارش روزنامه دیلی میل، در حالیکه مصر به شدت دچار تحولات تازه است و تعداد کشته‌ها و تلفات درگیری‌ها در این کشور رو به افزایش است، بسیاری از مردم آمریکا از اینکه وزیر امور خارجه کشورشان بدون توجه به مسائل بین‌المللی سرگرم گذراندن تعطیلات است، شگفت زده شده‌اند. تصاویر جدید از جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به همراه خانواده‌اش سوار بر قایقی در آب‌های جزایر "نانتوکت" در ماساچوست آمریکا در چهارم ژوئیه در حالی منتشر شدند که مصر با بحران داخلی و سرنگونی محمد مرسی، رئیس جمهوری مخلوع این کشور رو به رو بود.
وزارت امور خارجه آمریکا اینکه کری بدون توجه به اوضاع خاورمیانه سرگرم قایق سواری و خوشگذرانی بوده را رد کرد و سخنگوی وی گفت: وزیر خارجه برای مدت کوتاهی روی قایق بود، اما در تمام مدت روز به شدت بر بررسی مسائل خاورمیانه در دیدارش با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا تمرکز داشت. وی افزود: هرگونه گزارش مبنی بر اینکه جان کری تمام مدت بر روی قایق مشغول تفریح بوده کاملا نامعتبر و غیرواقعی است. پاتریک گریفین، استراتژیست جمهوری خواه می گوید، فکر می‌کردم که جان کری با شنیدن اوضاع مصر گشت و گذار خود را کنار می‌گذارد و به بررسی‌ مساله می پردازد. با وجود تاییدیه‌های موجود مبنی بر قایق سواری جان کری، معاونان وی تاکید دارند که وزیر امور خارجه آمریکا با رهبران جهان تماس تلفنی داشته و در نشست‌های کاخ سفید پس از سرنگونی مرسی شرکت کرده است. سخنگوی کری گفته که وی حین گذراندن تعطیلات روز استقلال آمریکا به صورت تلفنی با رهبران اسرائیل، مصر، نروژ، قطر و امارات گفت‌وگو کرده است. یکی از معاونان وی اما تایید کرد که هیچ یک از تماس‌های تلفنی حین قایق سواری صورت نگرفته است. جان کری پیشتر نیز به خطر قایق سواری در جریان بروز مشکلات مورد انتقاد قرار گرفته بود. در جریان مبارزات انتخاباتی 2004 زمانی که شکست وی در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شد وی در حال موج سواری بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها