آمریکایی‌ها سردرگم شده‌اند/ کلید حل مشکلات سوریه در دست تهران است

کد خبر: 284534

آنها به دنبال بهانه ای هستند که از این مخمصه ای که خودشان برای خودشان درست کرده اند بیرون بیایند به همین دلیل دستور حمله به سوریه را از طرف اوباما برای فرار از این مشکل و ایجاد آبرویی برای دولت اوباما به کنگره ارجاع داده اند که به نظر می آید با نظر منفی کنگره نسبت به حمله مواجه خواهند شد.

آمریکایی‌ها سردرگم شده‌اند/ کلید حل مشکلات سوریه در دست تهران است
سرویس بین الملل «فردا»: حمله احتمالی آمریکا به سوریه چند روزی است که دچار رکود شده و غرب عملاً دچار سردرگمی نسبی در این باره شده است. این تأخیر در تصمیم گیری می تواند پیام های مختلفی داشته باشد، از این رو این موضوع را با یک کارشناس مسائل بین الملل مطرح کردیم.
محمد صادق الحسینی، در گفتگو با «فردا» درباره تاخیر آمریکا در حمله به سوریه گفت: یک دیپلماسی سیاسی، اسلامی و مردمی از طرف ایران و ایستادگی و متانتی که آقای بشار اسد همراه با ارتشش در میدان نشان داد و سکوت گویای حزب الله در لبنان آنها را سردرگم کرده است.
وی در ادامه افزود: آنها به دنبال بهانه ای هستند که از این مخمصه ای که خودشان برای خودشان درست کرده اند بیرون بیایند به همین دلیل دستور حمله به سوریه را از طرف اوباما برای فرار از این مشکل و ایجاد ابرویی برای دولت اوباما به کنگره ارجاع داده اند که به نظر می آید با نظر منفی کنگره نسبت به حمله مواجه خواهند شد. این کارشناس سیاسی امور جهان اسلام یادآور شد: توقفی که در عملیات پاکسازی حومه دمشق به خاطر بهانه جویی و تعلل و دروغ پردازی که در رابطه با مسئله شیمیایی مطرح کردند از طرف آمریکایی ها و عربستانی ها و سایر مردم دولت سوریه ایجاد شد، مجدداٌ با یک انرژی بیشتر و بزم و ترتیب قوی تر شروع شده و تحولات دیگری در معادلات میدانی سوریه اتفاق خواهد افتاد و عملا حامیان منطقه ای تروریست ها بیشتر خواهند شد و خلع سلاح می شوند.
او ادامه داد: علت اصلی تردید آقای اوباما و عدم شروع تجاوز به سوریه به دلیل نقش تعیین کننده‌ای است که جمهوری اسلامی ایران همراه دو ضلع دیگر در جبهه مقاومت سوریه و حزب الله در این معادله بازدارندگی دارند. صادق الحسینی در ادامه خاطرنشان کرد: این اقدام مقدمه ای برای تقویت محور بین المللی به زعامت روسیه در مذاکراتش با آمریکایی ها در ژنو 2بوده است به این معنا که آنها به سمت گفتگو گام برخواهند داشت و از مسائلی که تا الان مشکل ساز بوده فرار خواهند کرد. آنها به این مسئله پی خواهند برد که تنها راه حل این مشکل به وسیله راه حل سیاسی و گفتگو و نیز دادن سرنوشت سوریه به دست مردم سوریه است. آنها عملا اذعان خواهند کرد که راه حلی جز گفتگو و راه حل سیاسی وجود ندارد، چراکه کلید طلایی فقط به دست تهران است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها