ادامه روند «بگم بگم»، این‌بار از سوی یاران رئیس‌جمهور سابق/ احمدی‌نژاد در دام خودش گرفتار شد!

کد خبر: 285777

اما روزهای پس از احمدی نژاد گویی فضا برای این افشاگری‌ها آماده تر از پیش است. به همین خاطر است که برخی از مردان رئیس جمهور سابق سخنان و مواضع در دل نهان مانده خود را به تدریج بیرون می‌ریزند.کمتر از 10 روز پیش بود که وزیر اقتصاد دولت یازدهم در اظهار نظری به نقل محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی دولت دهم بخشی از واقعیت مناسبات میان این نهاد پولی و دولت و رئیس جمهور را افشا کرد.

ادامه روند «بگم بگم»، این‌بار از سوی یاران رئیس‌جمهور سابق/ احمدی‌نژاد در دام خودش گرفتار شد!
سرویس سیاسی «فردا»- 8 سال حضور در تیتر اول مطبوعات و رسانه های خبری و جنجال آفرینی های گاه و بیگاه در طول نزدیک به 3000 هزار روز ریاست دولت سبب می شود تا جدایی یکباره از این همه جار و جنجال برای انسانی چون محمود احمدی نژاد سخت و طاقت فرسا باشد. اما رئیس دولت های نهم و دهم نشان داده که اهل سکوت و کناره گیری از قدرت نیست و همچنان می خواهد نام و عکسش را به عنوان تیتر اول رسانه ها مشاهده کند. این اخلاق احمدی نژاد به یاران نزدیکش نیز سرایت کرد. چه بسا در طول دوران حضور وی در قدرت و حتی در دوران بعد از آن و در روزهای اخیر، مطالبی از سوی نزدیکان رئیس جمهور سابق مطرح شد که نشان از ادامه روند بی اخلاقی ها و افشاگری های گذشته دارد.
افشاگری بعد از انتخاباتی احمدی نژاد رئیس جمهور سابق بعد از برگزاری مراسم تنفیذ، در شرایطی که در مراسم تحلیف حسن روحانی نیز شرکت نکرد مطالبی را عنوان کرد که موجبات تعجب بسیاری از اهالی سیاست را فراهم کرد. اوایل شهریور ماه بود که متن سخنان محمود احمدی نژاد در خصوص حوادث سال 88 که در جمع برخی از هواداران خود در دی ماه 1390 مطرح کرده بود منتشر شد. احمدی نژاد ناگفته های خود را اینگونه مطرح کرده بود: اگر کسی در چنین موضع خدمتی قرار گیـرد که من قرار گــرفته ام ، شاید حدود ۱۰ درصـد از حرفهایش را بتواند بزند ، حدود ۲۵ درصدش را شاید بتواند بعد از تمام شدن مسئولیت در آینده بگوید و حدود ۶۰ درصـدش را هـرگز نمی تواند بگوید، چون مصالح بالاتری هست، برای اینکه راه بماند، برای اینکه انقلاب حفظ شود. چند روز بعد نیز متن افشاگری های احمدی نژاد در خصوص علت برکناری منوچهر متکی منتشر شد که در آن رئیس جمهور سابق گفته بود: آقای متـکی در دوره اول کاندیدای من نبـود ، در دولت دهم که اصـلا وزیـر من نبـود. من در دور دوم دولـت با ایشـان دیگر کاری نداشتـم وتمام کـارهای بین المللی به عهـده خودم بود. گذشت تا در اولین سفر دولت دهـم به نیـویورک ، سه چهـارتا دیپلمـات را که بنـده مخـالف اعزام اینها به کشورهای غربی بودم، ایشان به غرب اعزام کرد و آنها هم رفتند و پناهنده شدند. بعد از سفر نیویورک، در جلسه ای قضیه بررسی شد و بنا شد ایشان عوض شوند. حالا طبق اظهار نظر شخص احمدی نژاد، به احتمال فراوان طی ماه های آینده ادامه این روند افشاگری ها و بگم بگم ها را شاهد خواهیم بود. چراکه احمدی نژاد شخصا اعلام کرده یک رئیس جمهور 25 درصد از حرف هایش را بعد از دوره خدمتش می تواند بزند. احمدی نژاد این روزها چه می کند؟ این روزها یک پای احمدی نژاد در ساختمان لادن است و یک پای دیگرش در دانشگاه ایرانیان. البته وی سری هم به دانشگاه علم و صنعت زد تا به نوعی بازگشت خود به این دانشگاه و ادامه تدریس در دانشگاه را اعلام کرده باشد.
از ساختمان لادن خبر می رسد که طی روزهای اخیر سومین نشست محمود احمدی نژاد با وزاری دولت دهم، در ساختمان لادن برگزار شده است. این جلسات که همزمان با جلسات هیئت دولت فعلی برگزار می شود، به نوعی دولت در سایه محمود احمدی‌نژاد محسوب می شود. لازم به ذکر است که در این جلسات علاوه احمدی‌نژاد و معاونانش، شماری از وزرای دولت دهم نیز حضور دارند. البته محمود احمدی نژاد نیم نگاهی نیز به دانشگاه خود یعنی دانشگاه ایرانیان دارد و اتاق خود را نیز در این دانشگاه تحویل گرفته است. اما هنوز ماجرای واریز رقم 16 میلیاردی کمک دولت در آخرین روز حضور احمدی نژاد در قدرت به حساب دانشگاه ایرانیان حل نشده و دعواها و بحث و جدل های بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور سابق با ترکان، معاون اجرایی رئیس دولت یازدهم پایان نیافته است. نوبت به یاران احمدی نژاد رسید با پایان یافتن ریاست جمهوری احمدی نژاد انتظار می رفت که روند افشاگری ها علیه دولت دهم نیز آغاز شود تا رئیس دولت دهم در همان دامی گرفتار شود که خودش برای دیگران پهن می کرد. اما این بار یاران نزدیک احمدی نژاد که بگم بگم ها را از وی آموخته اند، دست به افشاگری زده و خواهند زد.
اما روزهای پس از احمدی نژاد گویی فضا برای این افشاگری‌ها آماده تر از پیش است. به همین خاطر است که برخی از مردان رئیس جمهور سابق سخنان و مواضع در دل نهان مانده خود را به تدریج بیرون می‌ریزند.کمتر از 10 روز پیش بود که وزیر اقتصاد دولت یازدهم در اظهار نظری به نقل محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی دولت دهم بخشی از واقعیت مناسبات میان این نهاد پولی و دولت و رئیس جمهور را افشا کرد. از سوی دیگر علی اکبر صالحی که پس از عزل جنجالی منوچهر متکی در صندلی وزارت خارجه در دولت دهم تکیه زد نیز روز گذشته فاش کرد که بارها درباره تحریم‌ها به مسئولان هشدار داده بود، اما به تحلیل‌های او ایراد می‌گرفتند. محمود احمدی نژاد در همه سال‌های گذشته تحلیل‌هایی که درباره تحریم‌ها در فضای داخلی و خارجی ارائه می‌شد، به تمسخر می‌گرفت و تحریم‌ها را کاغذپاره می‌خواند. به احتمال فراوان افشاگری های مطرح شده از سوی یاران احمدی نژاد اولین و آخرین ادعاهای آنان درباره پشت پرده اقدامات دولت دهم نیست و به طور حتم در آینده افشاگری های دیگری از سوی نزدیکان احمدی نژاد می شنویم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها