شکست‌عملیات‌فرار۳۰۰زندانی‌القاعده

کد خبر: 296745

نیروهای امنیتی یمن موفق شدند تا عملیات فرار ۳۰۰ زندانی القاعده از یک زندان در صنعا را خنثی کنند.

فارس: نیروهای امنیتی یمن موفق شدند تا یک عملیات القاعده برای فرار عناصر این شبکه تروریستی از زندان را خنثی کنند.

بر اساس این گزارش، در این عملیات قرار بود 300 عنصر القاعده فرار کنند اما نگهبانان زندان اطلاعات امنیت سیاسی صنعا موفق شدند تا مانع این امر شوند.

یک مقام یمنی اعلام کرد که بیش از 300 زندانی القاعده در زندان امنیت سیاسی در محله «حدة» در صنعا، شورش کرده بودند و با استفاده از چاقو و میله‌های آهنی به طور مستقیم به نگهبانان این زندان حمله می‌کردند که این امر به زخمی شدن تعدادی از نیروهای امنیتی و نگهبانان از جمله مسئول تحقیقات در دستگاه اطلاعاتی در این زندان شد.

وی افزود: زندانیان برخی از درها را شکستند و با برداشتن دیوار امنیتی نخست به سلاح هم دست یافتند اما در ایست امنیتی دوم، نیروهای امنیتی با تیراندازی موفق شدند، مانع فرار دسته‌جمعی این زندانیان شوند.

به گفته این منبع، نیروهای امنیتی نگران بودند که از خارج زندان نیز عملیاتی برای آزادی این زندانیان صورت گیرد به ویژه که زندانیان پس از دسترسی به اسلحه، چند نظامی را نیز گروگان گرفته بودند که با میانجیگری و گفت‌وگو، این گروگان‌ها آزاد شدند اما همچنان سلاح در دست زندانیان است و نیروهای امنیتی نیز، زندان را محاصره کرده‌اند تا وضعیت به حالت عادی بازگردد.

«ناصر الوحیشی» سرکرده القاعده در جزیرة العرب، چندی پیش وعده داده بود که تمام زندانیان این شبکه تروریستی را آزاد کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها