اعزام نیروی نظامی به آفریقای مرکزی

کد خبر: 296768

دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد بیش از ۵۶۰ نیروی نظامی برای حمایت از نیروهای سیاسی این سازمان در آفریقای مرکزی مستقر خواهند شد.

تسنیم: از زمان شورش شبه نظامیان سلکا در آفریقای مرکزی و سرنگونی دولت فرانسیس بوزیزه در ماه مارس این کشور با بحران و هرج و مرج سیاسی روبرو شده است.

مقام های سازمان ملل و گروه های حقوق بشری هر دو طرف را به جنایت جنگی متهم کرده اند. شورای امنیت طی ماه جاری قطعنامه ای را تصویب کرد که بر اساس آن از سازمان ملل خواسته شده است تا نیروهای پاسدار صلح را در آفریقای مرکزی مستقر کرده و نیروهای نظامی موقتی را نیز برای حمایت از ماموریت سیاسی ماموران سازمان ملل در این کشور اعزام کند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل با ارسال نامه ای به شورای امنیت تاکید کرد، برای ابتدای کار 250 نیروی نظامی سازمان ملل در شهر بانگوی پایتخت آفریقای مرکزی مستقر شده اند و در مرحله دوم این تعداد به بیش از 560 نفر افزایش خواهد یافت.

به نظر می رسد شورای امنیت در نشست روز جمعه خود با درخواست بان کی مون موافقت خواهد کرد.فرانسه که اوایل امسال با دخالت نظامی در خاک مالی این کشور را اشغال کرد نسبت به خطر تبدیل شدن آفریقای مرکزی به سومالی دیگر هشدار داده و از جامعه بین المللی خواستار اقدام فوری برای حل و فصل بحران این کشور شده است.

گرچه سازمان ملل قصد مستقر کردن 3600 نیروی پاسدار صلح در آفریقای مرکزی را دارد ولی برخی دیپلمات های غربی بر این باورند که وضعیت این کشور آنقدر بی ثبات است که در شرایط کنونی چنین امکانی وجود ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها