انفجار خط لوله نفت در یمن

کد خبر: 311212

مسئول وزارت نفت یمن روز شنبه از انفجار دو خط لوله انتقال نفت در شرق این کشور و توقف پمپاژ نفت از طریق خط لوله ها خبر داد .

واحد مرکزی خبری: وزارت نفت یمن اعلام کرد مهاجمان مسلح ناشناس در اقدامی خرابکارانه خطوط انتقال نفت را در منطقه وادی عبیده در شرق صنعا منفجر کردند .
مسئول وزارت نفت یمن با اشاره به اینکه خطوط انتقال نفت در شرق این کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته نیز هدف حملات خرابکارانه مهاجمان مسلح قرار گرفته بودند ، تاکید کرد بر اثر این حملات خسارات سنگینی به خطوط لوله انتقال نفت وارد آمد و به توقف کامل پمپاژ نفت از طریق این خط لوله ها منجر شد . به گزارش خبرگزاری فرانسه از عدن ، در همین حال یک منبع امنیتی یمن روز شنبه از زخمی شدن دو تن از تکنیسن های وزارت نفت و مسئول تعمیر و بازسازی خطوط لوله های آسیب دیده در حمله مهاجمان مسلح وابسته به قبایل محلی در شرق یمن خبر داد . نفت خام از طریق خط لوله های نفت به طول420 کیلومتر از میدان های نفتی در استان مآرب تا بندر راس عیسی ساحل دریای سرخ ارسال می شود . خطوط انتقال نفت و گاز در یمن بیشتر در مناطق قبیله ای نشین در شرق این کشور هدف حملات خرابکارانه قرار می گیرند . تشدید ناامنی ، کاهش سرمایه گذاری های خارجی در بخش حفاری و نیز شرایط نامطلوب تعمیر و نگهداری تاسیسات زیربنایی صنایع نفت یمن به کاهش شدید تولید نفت خام در این کشور منجر شده است . تولید نفت خام از 259 هزار بشکه در روز از قبل از سال 2011 به کمتر از 170 هزار بشکه در روز در سال 2011 کاهش یافت .
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها