مدیرمسئول اعتماد:كری مي‌تواند آزمايش كند

کد خبر: 319321

جان كري بايد اين واقعيت را بداند كه اگر اسراييلي‌ها در نبرد 33 روزه با حزب‌الله توانستند به كوچك‌ترين توفيقي برسند امريكا هم در برخورد با جمهوري اسلامي توفيق پيدا خواهد كرد.

فردا: الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد طی یادداشتی در روز یکشنبه 6 بهمن 1392 نوشت:
چند ماهي است كه با روي كار آمدن دولت يازدهم، رويكرد بسيار ارزنده و اميدواركننده رييس‌جمهور محترم در سياست خارجي موجب اميدواري تمامي كساني شده است كه نگران مسائل خاورميانه و منطقه‌اند. با درايتي كه ايران در مذاكرات 1+5 از خود نشان داد اكثر تحليلگران بر اين باور شدند كه اين رويكرد مثبت و سازنده بهانه را براي ادامه ادبيات بي‌ادبانه، توهين‌آميز و تهديدآميز از سياستمداران امريكايي خواهد گرفت.

پيش‌بيني مي‌شد آنان هم مثل وزير مودب و توانمند امور خارجه ايران جناب آقاي ظريف و رييس‌جمهور محترم دكتر روحاني محترمانه با طرف مقابل صحبت خواهند كرد. متاسفانه سخنان تهديدآميز سياستمداران امريكايي كه هر از چندگاهي بيان مي‌شود، نشان مي‌دهد كه تحليلگران سياسي تصور و تصوير اشتباهي از اوضاع و احوال و رويكرد امريكاييان داشته و دارند.

سياستمداران امريكايي در طول سال‌هاي گذشته از تمامي امكانات و توانايي‌هاي خود در هر زمينه‌‌يي عليه جمهوري اسلامي استفاده كردند و در مسير براندازي اين جمهوري و در جهت مهار انقلاب اسلامي گام برداشتند و از به كار گرفتن هيچ ابزار و امكاني دريغ نكردند. آنان در تحريك و سازماندهي گروه‌ها و گروهك‌هاي مختلف و ايجاد بحران درگيري‌ قوميتي از ابتداي انقلاب گرفته تا در تحريك و پشتيباني صدام در طول هشت سال جنگ عليه ايران هر كار مي‌توانستند كردند و چون موفق نشدند، در زمينه فشارهاي اقتصادي و ايجاد تحريم‌هاي مختلف و راه‌اندازي يك جنگ بزرگ اقتصادي عليه ايران گام برداشتند و مي‌توان گفت كه تا حالا همه راه‌ها را آزموده‌اند. متاسفانه باز آقاي جان كري با زبان تهديد با ايران صحبت مي‌كند و بنابر گزارش‌ها اعلام كرده است كه اگر مذاكرات به نتيجه نرسد اقدام نظامي مي‌كنيم. نگارنده معتقد است كه آقاي كري براي يك بار هم شده رويدادها و اتفاق‌ها و تلاش‌هاي خود و سياستمداران امريكا را در طول 34 سال گذشته عليه ايران مرور كند تا بفهمد كه چگونه در زير بمباران، فشارها و تلاش‌‌هاي امريكاييان براي از نفس انداختن ايرانيان، انقلاب اسلامي توسعه يافت و نظام برآمده از آن پايدار و سربلند و ماندگار شد.

جان كري بايد اين واقعيت را بداند كه اگر اسراييلي‌ها در نبرد 33 روزه با حزب‌الله توانستند به كوچك‌ترين توفيقي برسند امريكا هم در برخورد با جمهوري اسلامي توفيق پيدا خواهد كرد. ملت ايران ملت جنگ‌طلبي نيست و در طول تاريخ هميشه ضمن احترام به حقوق ساير ملل، پرچم با كرامت احترام و صلح‌طلبي را بر دوش كشيده است ولي اگر كساني حرف كريمانه و محترمانه او را نفهمند و دست به ماجراجويي و ديوانگي بزنند فرزندان اين مرز و بوم كه در طول 34 سال گذشته با عوامل و ايادي و واسطه‌هاي امريكا دست و پنجه نرم كردند، آمادگي دارند امروز مستقيما درس رشادت و قهرماني را به خود امريكايي‌ها نشان دهند. سخن آخر اينكه ما دنبال جنگ نيستيم ولي اگر ميداني باز شود از آن استقبال مي‌كنيم. آقاي كري مي‌تواند آزمايش كند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها