طرح 4 بندی ایران برای بحران سوریه

کد خبر: 330935

مهمترین تحولات سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان تظاهرات یمنی‌ها در حمایت از ارتش و نظام سوریه، کشف تونل‌هایی شبیه القصیر در یبرود، اعترافات یک تروریست تونسی در سوریه و پیشنهاد 4 بندی ایران برای بحران سوریه دانست.

فارس: مهمترین تحولات سیاسی و میدانی سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان تظاهرات یمنی‌ها در حمایت از ارتش و نظام سوریه، کشف تونل‌هایی شبیه القصیر در یبرود، اعترافات یک تروریست تونسی در سوریه و پیشنهاد 4 بندی ایران برای بحران سوریه دانست .

تحولات میدانی

تظاهرات یمنی‌ها در حمایت از ارتش و نظام سوریه

هزاران یمنی امروز دوشنبه در حمایت از ارتش و نظام سوریه در این کشور تظاهرات کردند .

آزادی 42 شهروند سوری ربوده شده توسط عناصر تروریستی

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، 42 شهروند سوری ربوده شده توسط عناصر تروریستی مسلح را در استان رقه آزاد کنند .

کشف تونل‌هایی شبیه «القصیر» در «یبرود»/فلیطه و رنکوس هدف بعدی ارتش سوریه

ارتش سوریه در ادامه پاکسازی یبرود تونل‌های بزرگ و طولانی را کشف کرد که مشابه تونل‌های القصیر است. این در حالی است که فلیطه و رنکوس به عنوان آخرین پناهگاه تروریست‌ها در قلمون هدف‌های بعدی ارتش سوریه بیان شده‌اند .

از سرگیری پروازهای مسافری در فرودگاه حلب+فیلم و عکس

سرانجام پس از یک‌ سال فرودگاه بین‌المللی حلب از روز شنبه پروازهای مسافری خود را با 3 پرواز در هفته به دمشق و بالعکس آغاز کرد .

ادامه عملیات ارتش سوریه در 3 منطقه دیگر «القلمون»+تصاویر

آزادسازی شهر «یبرود» به معنای پایان عملیات‌های ارتش سوریه یا توقف آنها نیست، بلکه در ادامه پاکسازی منطقه القلمون، واحدهای ارتش سوریه از شب گذشته عملیات خود در 3 منطقه دیگر القلمون را آغاز کردند .

یبرود منطقه امن/رنکوس هدف بعدی ارتش/القلمون برای تروریست‌ها پایان یافته

یک منبع نظامی سوری با بیان اینکه شهر یبرود در امنیت کامل به سر می‌برد، اعلام کرد که هدف بعدی ارتش آزاد سازی «رنکوس» خواهد بود که با آزاد سازی آن و چند منطقه باقی مانده حضور تروریست‌ها در القلمون پایان یافته تلقی شود .

یک سرکرده دیگر ردکننده آشتی ملی النصره در شمال سوریه ترور شد

بدنبال ترور یکی دیگر از سرکردگان ردکننده آشتی ملی جبهه النصره در استان ادلب، به نظر می‌رسد، نشانه‌های بیداری میان عناصر این گروه در حال شکل‌ گیری است .

آزادسازی یبرود و تغییر معادلات آینده سوریه

بی‌تردید این بخش از اقدامات ارتش می‌تواند، نقش بسزایی در پایان دادن به درگیری‌ها در برخی از مناطق سوریه داشته باشد و گروه‌های بیشتری را تشویق خواهد کرد تا اختلافات خود را از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل کنند .

بازتاب‌های میدانی و استراتژیک آزادسازی شهر «یبرود »

آزادسازی شهر یبرود، بازتاب‌های نظامی و استراتژیک مهمی هم در میان گروه‌های تروریستی و هم ارتش سوریه به عنوان طرف‌های درگیر در این کشور دارد .

نقشه آزادسازی شهر «یبرود »

ظرف یک ماه اخیر ارتش سوریه موفق شد، پس از شهرک «السحل» و منطقه «مزارع ریما»، شهر استراتژیک «یبرود» به عنوان مهمترین کانون تجمع و مرکز فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در منطقه «القلمون» را نیز عناصر مسلح پاکسازی و آزاد کند .

« یبرود» پس از آزادی + تصاویر

شهر یبرود روز یک‌شنبه صبح توسط نیروهای ارتش سوریه از چنگ تروریست‌های تکفیری آزاد شد تا ارتش سوریه یک گام دیگر به بیرون راندن گروه‌های مسلح تروریستی از خاک وطن برداشته باشد .

تش دید اختلافات و اتهام یکدیگر به خیانت تا ممانعت از انتشار خبر سقوط یبرود

تروریست‌ها در آخرین ساعات حضورشان در یبرود با شرایط سختی مواجه بودند که از تشدید اختلافات و اتهام یکدیگر به خیانت تا ممانعت از رسیدن خبر سقوط آن به دیگر تروریست‌ها از جمله تروریست‌های فلیطه، هدف بعدی ارتش سوریه قابل ملاحظه بود .

اهمیت منطقه «القلمون» و شهر «یبرود» در معادلات گروه‌های تروریستی

منطقه «القلمون» به طور عام و شهر «یبرود» به طور خاص در معادلات میدانی گروه‌های تروریستی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از دست دادن آن به معنای قطع ارتباط گروه‌های تروریستی شمال با جنوب از یک‌سو و با لبنان از سوی دیگر است .

نبرد در کانون فعالیت تروریست‌ها در منطقه القلمون+فیلم

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند در کمترین زمان ممکن که رکودی در تاریخ عملیات‌های نظامی و جنگ‌ها به شمار می‌آید، شهر استراتژیک «یبرود»، کانون فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه القلمون را آزاد کنند .

ا عترافات تکان دهنده یک تروریست تونسی درباره سوریه

تروریست تونسی اعتراف کرده است که گروه های تروریستی در سوریه دست به تخریب مساجد می زنند و سپس با شایعه پراکنی ارتش سوریه را مسئول آن معرفی می‌کنند .

ورود ارتش به شهرک استراتژیک مورک/«یبرود» استان حماه در آستانه آزادسازی

منابع میدانی سوری از ورود نیروهای ارتش سوریه به شهرک استراتژیک «مورک » واقع در حماه در مرکز خبر می‌دهند. ورود ارتش سوریه به مورک جهت آزاد سازی آن یک روز پس از پیروزی ارتش این کشور در یبرود صورت می‌گیرد .

هلاکت40 داعشی در حسکه/کشف بیمارستان میدانی در یبرود

کمیته‌های مردمی کُردهای سوریه در جریان درگیری با داعش 40 تروریست وابسته به این گروه را به هلاکت رساندند، در حالی‌که در جریان گشت‌های میدانی ارتش سوریه در یبرود، این نیروها یک بیمارستان میدانی را کشف کردند .

هلاکت یک سرکرده ازبک تروریست‌های مسلح در سوریه

یک سرکرده ازبکستانی گروه‌های تروریستی امروز دوشنبه در جریان درگیری با نیروهای ارتش سوریه در ریف دمشق به هلاکت رسید .

دستور آماده‌باش به تمام تروریست‌های حلب/ضربات مهلک النصره به داعش

گروه‌های تروریستی فعال در سوریه پس از اعلام پیروزی ارتش سوریه در یبرود به تمام عناصر خود در حلب دستور آماده باش دادند. این درحالی است که در ادامه اختلافات داعش و النصره، النصره دو سرکرده داعش را به قتل رساند .

تحولات سیاسی

المیادین: تهران طرحی 4 ماده‌ای برای حل بحران سوریه ارائه داد

شبکه خبری المیادین از طرح چهار ماده‌ای ایران برای حل بحران سوریه خبر داد .

دیدار ظریف و اخضر ابراهیمی در تهران

وزیر امور خارجه با اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه دیدار و تبادل نظر کرد .

نشست فوری مخالفان سوری بعد از سقوط «یبرود»/ اذعان به از هم گسیختگی افراد مسلح و نبود تئوری نظامی

روزنامه الاخبار لبنان از نشست طوفانی مخالفان خارج نشین سوریه در شهر استانبول ترکیه درپی سقوط شهر راهبردی یبرود بدست ارتش سوریه خبر داد .

جلاد «داعش» و شریک آمریکایی‌اش را بشناسید (+18 )

فردی که در «داعش» به «ابو عبد الرحمن العراقی» معروف است به همراه شریک و همتای آمریکایی‌اش جنایات متعددی را در سوریه مرتکب شده و تصاویر اقدامات خود را در اینترنت منتشر می‌کند .

« خبرگزاری فارس » صدای حقیقت در سوریه را به گوش جهانیان رساند

تحلیلگر سوری با بیان اینکه صدای حقیقت هرگز خاموش نمی‌شود تاکید کرد، رسانه‌هایی مانند العربیه اکنون می‌دانند، هر 2 عرصه میدانی و رسانه‌ای را در قبال رسانه‌هایی مانند « خبرگزاری فارس » که صدای حقیقت را به جهانیان می‌رساند، باخته‌اند .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها