لغو سفر کری به رام‌الله

کد خبر: 332942

یک مقام وزارت خارجه آمریکا با ابراز نارضایتی از عدم پیشرفت مذاکرات سازش میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین گفت هیچ کدام از طرفین گام سازنده‌ای برنداشته‌اند.

فارس: یک مقام وزارت خارجه آمریکا با ابراز نارضایتی از عدم پیشرفت مذاکرات سازش میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین گفت هیچ کدام از طرفین گام سازنده‌ای برنداشته‌اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا در واکنش به عدم نتیجه گیری مذاکرات صلح میان اسرائیل و تشکیلات خودگران فلسطین اعلام کرد نه اسرائیل و نه فلسطینیان هیچ اقدامی که حاکی از تمایل آنها برای پایان مذاکرات باشند اتخاذ نکرده‌اند. این مقام آمریکایی افزود: فلسطینیان و اسرائیلی‌ها گام‌های غیرمفیدی در روز گذشته برداشته‌اند. همچنین شبکه بی بی سی نیز از لغو سفر از پیش اعلام شده «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا به رام الله خبر داد. کری قرار بود با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کند. خبرگزاری یونایتدپرس اعلام کرد کری پس از آن سفر خود به رام الله را لغو کرد که محمود عباس تهدید کرد مذاکرات سازش را ادامه نخواهد داد. یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده نیز به واشنگتن پست گفت مذاکره کنندگان اکنون بر طرحی تمرکز کرده‌اند که به دنبال امتیاز دهی از دو طرف به منظور حفظ روند مذاکرات است. بر اساس پیش نویس این طرح، اسرائیل شهرک سازی را آهسته خواهد کرد و آزاد سازی صدها اسیر فلسطینی را از سر می‌گیرد. طرف فلسطینی نیز در عوض به دنبال به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل در سازمان ملل نخواهد بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها