افزایش 5/2برابری سقوط ایرانیان به زیر «خط‌فقر»/توضیح يك نماينده درباره مصاحبه با «من و تو»/دستور دولت برای فروش زمين 70 هزار متری در تهران/آقازاده ها برای سربازی به مرز بروند

کد خبر: 334178

عدالت در سلامت، در وضعیت اورژانسی قرار دارد. مثلث اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 1389، بی‌توجهی دولت‌های نهم و دهم به تخصیص اعتبارات به وزارت بهداشت و افزایش فزاینده تورم در بخش بهداشت و درمان، وضعیت هزینه‌های درمان را به جایی رسانده که طی سال‌های 1382 تا سال 1391 تعداد کسانی که به زیر «خط‌فقر» سقوط کردند 5/2برابر شده است.

افزایش 5/2برابری سقوط ایرانیان به زیر «خط‌فقر»/توضیح يك نماينده درباره مصاحبه با «من و تو»/دستور دولت برای فروش زمين 70 هزار متری در تهران/آقازاده ها برای سربازی به مرز بروند

سرويس سياسي «فردا»؛ گلچيني از اخبار وي‍ژه مطبوعات كشور را مي‌توانيد در بخش «‌دكه خواني» فردا بخوانيد:‌

برخي از اخبار مهم روزنامه‌هاي صبح امروز به شرح زير است.

دستور دولت براي فروش زمين 70 هزار متري در تهران

روزنامه خراسان در بخش اخبار وي‍ژه خود نوشت:‌ بر اساس مصوبه روزهاي اخير وزيران عضو کميسيون لوايح که توسط معاون اول رييس جمهور به دستگاههاي مربوطه ابلاغ شده، مقرر شده وزارت ورزش و جوانان با همکاري سازمان اوقاف و امورخيريه، نسبت به فروش اراضي موسوم به اراضي "پري آگهي آرش" به مساحت بيش از 70 هزار مترمربع واقع در منطقه خاک سفيد تهران، اقدام کرده و درآمد حاصل از فروش آن را طبق دستورالعمل مندرج در اين مصوبه هزينه کند.

عید دیدنی سیاسیون در تجریش

روزنامه آرمان نوشت:‌عبدا... نوري هميشه ارتباط بسيار خوبي با اعضاي نهضت آزادي دارد. دكتر ابراهيم يزدي، دكتر غلامعباس توسلي و مهندس هاشم صباغيان از ديگر میهمانان نوروزي وي بودند. به عبارتی میهمانان نوروزي عبدا... نوري مجموعه‌اي از افراد شناخته‌شده و مقامات دولتي فعلي و وزراي سابق دولت‌هاي گذشته بودند. جمعي از روزنامه‌نگاران، اساتید دانشگاه و فعالان سياسي نيز حضور داشتند و هر كدام به فراخور دانش و دغدغه خود با ديگر میهمانان و ميزبان به گفت‌وگو نشستند. نوروز اگر برای تمام اقشار کشور فصلی برای تجدید حیات طبیعت، تصمیم‌گیری‌های جدید و آغازی دوباره تعبیر شود برای سیاسیون علاوه بر این معانی به دور هم بودن‌ها و اطلاع از وضعیت هم تفسیر می‌شود.

پرونده فاطمه هاشمي هنوز به دادگاه تجديدنظر ارسال نشده است

روزنامه اعتماد آورده است: وكيل مدافع فاطمه هاشمي رفسنجاني گفت كه پرونده موكلش هنوز به دادگاه تجديدنظر ارسال نشده است. محمود عليزاده طباطبايي در گفت وگو با ايسنا، در مورد آخرين وضعيت پرونده فاطمه هاشمي گفت: براي آگاهي از نتيجه اعتراض موكلم به حكم صادره از سوي شعبه اول دادگاه انقلاب، امروز به اين شعبه مراجعه كردم كه به بنده گفتند كه پرونده را به دادگاه تجديدنظر فرستاده اند. وي افزود: پس از اينكه به دفتر مركزي دادگاه تجديدنظر رفتم تا ببينم پرونده موكلم در كدام شعبه از دادگاه تجديدنظر است، اعلام كردند كه هنوز پرونده موكلم به دفتر مركزي دادگاه تجديدنظر ارسال نشده است. بر اساس اين گزارش، فاطمه هاشمي ششم شهريور ماه سال 92 به اتهام انتساب مطالب خلاف واقع به روساي قواي قضاييه و مقننه به شعبه 12 بازپرسي دادسراي فرهنگ و رسانه احضار و حدود يك ماه بعد براي او قرار مجرميت صادر و پرونده به شعبه اول دادگاه انقلاب ارسال شد. دادگاه نامبرده چهارشنبه - 18 دي ماه- در شعبه اول دادگاه انقلاب برگزار و وي به شش ماه حبس تعزيري كه به مدت دو سال تعليق شده است، محكوم شد.

خوب شد که دولت موافق گران کردن تعرفه ها نیست!

روزنامه کیهان نوشت:با وجود افزایش چند باره قیمت حامل های انرژی از سوی دستگاه های دولتی، سخنگوی دولت، می گوید: دولت موافق افزایش قیمت حامل های انرژی نیست!محمدباقر نوبخت در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: با توجه به سیاست های دولت در جهت مهار تورم، کاهش تورم و افزایش قدرت خرید مردم، دولت موافق نیست که نسبت به افزایش قیمت حامل های انرژی اقدام کنیم و این اعداد را بالا ببریم هر چند افزایش این رقم ها با توجه به محدود کردن مصرف، کاهش آلودگی ها، جلوگیری از قاچاق می تواند توجیه قانونی داشته باشد اما دولت اعتقادی ندارد که خدمت به بیمارستان ها و کمک به تولید و پرداخت نقدی بین خانوارها از محل افزایش قیمت ها تماما حاصل شود.

نوبخت گفت: همه تلاش دولت این است که به جای آن که به ساده ترین کار یعنی افزایش قیمت ها دست زنند تا به کسب منابعی برسد از مردم می خواهد که آیا می خواهند قیمتها بالا رود تا این که قیمت ها کم تغییر کند اما در عوض افرادی که نیازمند به این دریافت نیستند از دریافت یارانه انصراف دهند.یادآور می شود دولت طی 3-4 ماه گذشته تعرفه گاز، برق، آب، گازوئیل و تلفن را تا 25 درصد افزایش داده و در برخی موارد گران کردن تعرفه ها دو بار انجام شده و به همین دلیل اظهارات سخنگوی دولت عجیب است و به نظر می رسد پیشه کردن شفافیت و صداقت در این باره به اعتمادسازی نزد افکار عمومی نزدیک تر است.

اعتراض همسر شهید محمد منتظری به وارونه‌نمایی روزنامه زنجیره‌ای

روزنامه كيهان نوشت:‌همسر شهید محمد منتظری به ادعای سعید حجاریان در روزنامه شرق مبنی بر ذکر نام این شهید در میان گروههای خودسر اعتراض کرد.

پیرو انتشار مصاحبه سعید حجاریان در سالنامه سال 92 «شرق»، زهره حرّی همسر شهید محمد منتظری جوابیه‌ای خطاب به حجاریان و دفتر روزنامه شرق ارسال کرد. در این نامه اعتراضی آمده است: مصاحبه جنابعالی را در سالنامه شرق خواندم. تحلیلی در رابطه با گروه‌های خودسر، ویژگی‌های این گروه‌ها و مصادیق آنها. و با کمال تاسف و ناباورانه مشاهده نام شهید محمد منتظری به عنوان یک مصداق. غرض از نگارش، نه آن است که به صرف «شهید بودن» هرگونه انتقاد از عملکرد را برنتابم که نه عوام‌ام و نه عوام‌زاده. بلکه آنچه مرا وادار به نوشتن در این رابطه می‌کند، اظهارات غیرمنصفانه جنابعالی است. برشمردن شهید محمد منتظری در زمره گروه‌هایی که ریشه در قدرت و وابستگی عمیق به نهادهای غیردموکراتیک تمامیت‌خواه دارند، با کدامین تقوای سیاسی همخوانی دارد؟

افزایش 5/2برابری سقوط ایرانیان به زیر «خط‌فقر»

روزنامه شرق نوشت:‌عدالت در سلامت، در وضعیت اورژانسی قرار دارد. مثلث اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 1389، بی‌توجهی دولت‌های نهم و دهم به تخصیص اعتبارات به وزارت بهداشت و افزایش فزاینده تورم در بخش بهداشت و درمان، وضعیت هزینه‌های درمان را به جایی رسانده که طی سال‌های 1382 تا سال 1391 تعداد کسانی که به زیر «خط‌فقر» سقوط کردند 5/2برابر شده است. بر اساس دو پژوهش دانشگاهی در گروه اقتصاد دانشگاه الزهرا تهران از سوی دکتر حسین راغفر و همکاران (اندازه‌گیری نابرابری در هزینه‌های سلامت در ایران) و گروه اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبایی تهران، (بررسی برابری در تامین مالی هزینه‌های سلامت خانوارهای ایرانی ) از سوی دکتر مهرآرا و همکاران، در سال 1382 دو‌درصد مردم در سراسر کشور هرسال به دلیل هزینه‌های کمرشکن درمانی، به زیر «خط‌فقر» سقوط می‌کردند. این در حالی است که این رقم در سال 1384 همزمان با آغازبه‌کار دولت نهم به 2/2درصد رسید. پس از آن همزمان با تحمیل ترکش‌های ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و بی‌توجهی دولت به تخصیص بخشی از درآمد ناشی از این قانون به بخش بهداشت و درمان در سال 1389، تعداد کسانی که به دلیل هزینه‌های کمرشکن درمان به زیر «خط‌فقر» سقوط کردند، به چهاردرصد از کل مردم کشور رسید. اما این پایان راه نبود و این ‌درصد در سال 1390، به 5/4درصد و در سال 1391 به پنج‌درصد رسید.

ساخت سامانه‌های موشکی در سال جاری

روزنامه قانون نوشت: وزیر دفاع طراحی و ساخت سامانه‌های موشکی زمین به زمین قدرتمند، سامانه‌های پدافندی تأثیرگذار و حرکت تولیدی پر قدرت در عرصه دریا را از اقدامات سال 93 وزارت دفاع ذکر کرد. به گزارش فارس، سردار حسین دهقان اظهار داشت: در سال 93 مردم شاهد سه اقدام جدی در حوزه دفاعی خواهند بود. وي توسعه و افزایش فعالیت‌ها در حوزه دیپلماسی دفاعی برای ایجاد فضای همکاری و رسیدن به توسعه امنیت جمعی در منطقه را یکی از کارهای جدی وزارت دفاع در سال 93 خواند. دهقان تصریح کرد:‌ سال 93 سال تولید تجهیزاتی است که اقتدار دفاعی ایران اسلامی را بالا می‌برد و وزارت دفاع تمرکزی جدی در عرصه تولید این تجهیزات دارد.

کوثری روند ربوده شدن مرزبانان را بررسي مي‌كند

روزنامه قانون آورده است:‌نایب رئيس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که این کمیسیون اسماعیل کوثری نماینده تهران را به عنوان رئيس هیات پیگیری روند ربوده شدن مرزبانان ایرانی و آزادی آنها کرده است. به گزارش ايسنا، منصور حقیقت‌پور اظهار کرد: کوثری و اعضای این هیات در صورت تشخیص برای پیگیری زوایای ناگفته و پنهان به گروگان گرفته شدن مرزبانان ایرانی در صورت لزوم به داخل یا خارج از کشور سفر خواهند کرد و زوایای این موضوع را برای مردم و نمایندگان مشخص می‌کنند. وي گفت: وظیفه این هیات این است که از ابتدای گروگان گرفته شدن مرزبانان ایرانی و عوامل دخیل در این موضوع همچون کوتاهی‌ها و قصورهای انجام شده و بعد از آن اقدامات انجام شده برای آزادی آنها را مورد بررسی قرار داده و گزارشی را ارائه کند.

بازداشت 4 تن در اسپانیا به اتهام نقض تحریم های غرب علیه ایران

روزنامه ایران نوشت:اسپانیا 4 تن را به اتهام تلاش برای صادر کردن تجهیزات صنعتی مورد نیاز برای ساخت قطعات موشکی یا غنی سازی اورانیوم به ایران، بازداشت کرد. یک ایرانی و سه اسپانیایی که ادعا می شود تلاش می کردند به ایران تجهیزاتی صنعتی که برای ساخت قطعات موشکی یا غنی سازی اورانیوم مورد استفاده قرار می گیرد صادر کنند، از سوی اسپانیا بازداشت شدند. اتحادیه اروپا و امریکا در قطعنامه های تحریمی خود صادرات ماشین ها و ابزارهایی که می تواند به برنامه های نظامی ایران کمک کند را ممنوع کرده اند.

تهدید سناتورهای امریکایی به تحریم های بیشتر علیه ایران

ایران آورده:دو سناتور امریکایی از رئیس جمهوری این کشور خواستند در صورت تلاش تهران برای امضای توافق تجاری با روسیه، تحریم های بیشتری بر ضد ایران اعمال کند.ایران هفته گذشته اعلام کرد: «تهران و مسکو پیشرفت خوبی درخصوص توافق بزرگ تجاری به دست آورده اند.» برخی منابع ارزش این توافق را 20 میلیارد دلار پیش بینی می کنند. سناتور رابرت منندز و سناتور مارک کرک به اوباما نوشته اند اگر ایران در مسیر این طرح حرکت کند، واشنگتن باید تحریم هایی جدید ضد ایران اعمال کند. این دو سناتور پیش نویس قطعنامه سال گذشته را درباره اعمال تحریم های جدید ضد ایران در صورتی که مذاکرات بین المللی مربوط به توقف بلند پروازی های هسته ای ایران به نتیجه نرسد، ارائه کرده بودند.

آقازاده ها برای سربازی به مرز بروند

ایران در خبر دیگری نوشت:حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان در مجلس با طرح این سؤال که «چرا سربازان اعزامی به مناطق مرزی از محرومین و مستضعفین هستند» پیشنهاد داد «فرزندان مسئولان و آقازاده ها برای انجام خدمت سربازی به مناطق مرزی فرستاده شوند.» انتقادات و شبهات او درباره ماجرای گروگان گیری مرزبانان ایرانی به نادیده گرفتن تلاش های مسئولان در آزادی مرزبانان ختم شد. او معتقد بود که استاندار پیشین، 15 مرزبان را در دو روز بدون سروصدای خبری آزاد کرد ولی در حال حاضر در این زمینه کوتاهی هایی شده است.

هیچ صحبتی درباره موشک های بالستیک ایران نداشتیم

جمهوری اسلامی آورده:مسئولین اتحادیه اروپا هم بر بی تأثیر بودن مواضع ضد ایرانی این اتحادیه در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 تأکید کردند. سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز گفت: مواضع نمایندگان مجلس اتحادیه اروپا در مذاکرات تأثیری ندارد. مایکل مان، این نکته را نیز گفت که موضوعات مورد بحث در این مذاکرات فقط هسته ای هستند و ما هیچ صحبتی درباره موشک های بالستیک ایران نداشتیم.

توضیح پژمان فردرباره مصاحبه با «من و تو»

روزنامه قدس به نقل از سایت فرارو نوشت: نصرا... پژمان فر نماینده مجلس درباره مصاحبه اش با یک شبکه ضاله ماهواره ای گفت: اگر خبرنگار شبکه من و تو، رسانه خود را معرفی می کرد، قطعاً با او مصاحبه نمی کردم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها