هشداراینترپل‌به‌انگلیس‌درباره‌تروریست‌هاسوری

کد خبر: 345119

مهمترین تحولات سیاسی و میدانی سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان تشکیل 470 مرکز رای گیری در دیرالزور، آغاز امتحانات مدارس، اصابت ۳۰ گلوله خمپاره به حلب و هشدار اینترپل به انگلیس دانست.

فارس: مهمترین تحولات سیاسی و میدانی سوریه در 24 ساعت گذشته را می‌توان تشکیل 470 مرکز رای گیری در دیرالزور، آغاز امتحانات مدارس، اصابت 30 گلوله خمپاره به حلب و هشدار اینترپل به انگلیس درباره تروریست‌های سوری دانست .

تحولات میدانی

تشکیل 470 مرکز رای‌گیری در دیرالزور و حسکه/ آغاز امتحانات مدارس

مسئولان 2 استان دیر الزور و حسکه در راستای آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه بیش از 470 مرکز رای‌گیری در این 2 استان دایر کردند، در حالی‌ که با تلاش مسئولان وضعیت برق استان درعا نیز بهبود قابل ملاحظه یافت .

پیشرفت آشتی‌های ملی در سوریه به موازات موفقیت‌‌های میدانی ارتش

به موازات پیروزی‌های ارتش سوریه در مناطق و شهرهای مختلف سوریه، کمیته‌های آشتی ملی نیز تلاش می‌کنند امنیت را به مناطق مختلف سوریه بازگردانند .

طرح امنیتی ارتش سوریه برای انتخابات ریاست جمهوری در دمشق و حومه آن

یک منبع امنیتی سوری تاکید کرد: ارتش سوریه طرح امنیتی پیشگیرانه‌ای را برای انتخابات ریاست جمهوری در دمشق و ریف آن به اجرا گذاشته که از هم اکنون گروه‌های مسلح را زمین‌گیر کرده است .

عربستان از طریق ایران راه بازگشت را جست‌وجو می‌کند

تحلیلگر امور سیاسی سوریه با بیان اینکه عربستان به خوبی دریافته تمام توطئه‌هایش در سوریه با شکست مواجه شده، تاکید کرد: ریاض از طریق ایران راه بازگشت را جست‌وجو می‌کند .

اصابت 30 گلوله خمپاره به حلب

شبکه خبری المیادین از اصابت 30 گلوله خمپاره به محله‌های المیدان، محوطه « قصر البلدی» و «بستان کلیب» در حلب خبر داد که بر اساس آمار اولیه 3 نفر کشته و 20 نفر دیگر زخمی شدند .

تحولات سیاسی

پیش بینی وزیر فرهنگ سوریه از تحولات پس از انتخابات

وزیر فرهنگ سوریه تاکید کرد که مرحله بعد از انتخابات مانند پیش از آن نخواهد بود زیرا این مرحله آغاز دوران ثبات امنیتی و بازسازی زیرساخت های اقتصادی خواهد بود .

پلیس انگلیس 2 نفر را در ارتباط با درگیری‌های سوریه بازداشت کرد

پلیس انگلیس روز شنبه دو نفر را به دلیل اتهامات تروریستی مرتبط با سوریه، در فرودگاه «هیترو» لندن بازداشت کرده است .

اندیشکده مطالعات بین‌الملل چین: تصور پیروزی مخالفان اسد محال است

یک اندیشکده چینی در تحلیلی می‌نویسد: پیروزی در میدان نبرد حمص و دیگر مناطق کفه ترازو را به نفع اسد تغییر داده و مخالفین وی نمی‌توانند در عرصه رقابت با او به پیروزی دست یابند .

انتخاب دولت دموکراتیک در سوریه موضع دمشق برای دریافت غرامت را تقویت می‌کند

رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان عراق با اشاره به حمایت بغداد از برگزاری انتخابات در سوریه گفت: دمشق با برگزاری انتخاباتی شفاف و برخاسته از اراده مردم می‌تواند مطالبات خود را برای درخواست غرامت مطرح کند .

سراسقف کاپوچی: سوری‌ها با انتخاب رئیس جمهور وارد مرحله بازسازی شدند

سراسقف اسبق بیت المقدس برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه را حاوی یک پیام بسیار بزرگ از سوی ملت سوریه به افکار عمومی جهان دانست و افزود : سوری‌ها با برگزاری این انتخابات اعلام می‌کنند که وارد مرحله بازسازی کشورشان شده‌اند .

هشدار اینترپل به انگلیس؛ حملات تروریستی علیه لندن بعد از پایان جنگ سوریه افزایش می‌یابد

اینترپل به انگلیس درخصوص افزایش خطرات عملیات تروریستی علیه این کشور بعد از پایان جنگ در سوریه هشدار داده است .

واکنش سوریه به طرح جدید شورای امنیت

وزیر کار و امور اجتماعی سوریه تاکید کرد پیش‌نویس قطعنامه ورود کمک‌های انسانی به سوریه بدون موافقت این کشور، در شورای امنیت تصویب نخواهد شد .

دعوت از حاضران در نشست تهران برای حضور در سوریه در زمان برگزاری انتخابات

سفیر سوریه در ایران گفت: رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سوریه به نیابت از رئیس پارلمان این کشور از حاضران در نشست امروز در تهران برای حضور در سوریه همزمان با برگزاری انتخابات و مشاهده روند انتخابات در این کشور دعوت به عمل ‌آورد .

بازداشت فرد مرتبط با تروریست‌های سوریه به اتهام تیراندازی در موزه یهودیان بروکسل

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که امروز یک جوان فرانسوی مرتبط با گروه‌های افراطی فعال در سوریه، به اتهام تیراندازی در موزه یهودیان بروکسل بازداشت شده است .

افزایش بازگشت هزاران سوری‌ از گذرگاه بقاع لبنان

منابع مطلع در گذرگاه مرزی لبنان و سوریه در منطقه «بقاع»، از افزایش بازگشت مردم سوریه به کشورشان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خبر دادند .

نحوه رأی گیری از شهروندان در مناطق ناامن سوریه

رئیس کمیته عالی قضایی انتخابات ریاست جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه العالم، جزئیات مهمی را درباره تعداد مراکز رأی گیری و نحوه رأی دادن شهروندان در مناطق بحرانی و ناامن تشریح کرد .

ظریف: ظرفیت حل و فصل بحران در داخل سوریه وجود دارد

وزیر خارجه ایران گفت: قدرت‌های خارجی باید توهم دستیابی به آرزوهای شخصی راهبردیشان از طریق نظامی در سوریه را کنار بگذارند و بپذیرند بحران سوریه هیچ راهی جز راه‌حل سیاسی ندارد .

رقیب اسد: نام رئیس‌جمهور آینده سوریه مهم نیست؛ مهم خلاصی از تروریسم است

رقیب انتخاباتی بشار اسد با بیان اینکه مهم نیست رئیس جمهوری آینده سوریه چه کسی باشد، بر رها شدن این کشور از تروریسم و بازگشت امنیت تأکید کرد .

245 هزار تروریست خارجی از 87 کشور جهان علیه دولت-ملت سوریه

براساس نتایج تحقیق یک پایگاه خبری سوری، از 245 هزار تروریست بیگانه در سوریه حدود 96 هزار نفر باقی مانده‌اند. عربستان سعودی جایگاه اول اعزام تروریست‌های بیگانه و تونس جایگاه اول در اعزام زنان به سوریه را به خود اختصاص داده‌اند .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها