تخریب میراث تاریخی موصل بدست داعش/ والی داعش در جنوب عراق کشته شد/ هلاکت30تروریست‌درتلعفر/ درگیری‌میان‌تروریستهای‌بعثی‌وداعش‌درکرکوک

کد خبر: 349265
ایسنا: گروه تروریستی داعش که در حال حاضر کنترل شهرهای شمالی عراق را در دست دارد، در هفته گذشته آسیب زیادی به میراث تاریخی شهر موصل زد. آنها علاوه بر شکستن دو مجسمه شهر، آرامگاه «ابن اثیر»، تاریخ‌دان بزرگ‌ این شهر را تخریب کردند.

به گزارش رویترز، شاهدان عینی اینگونه اعلام کردند که نیروهای داعش پس از ورود به شهر، مجسمه ‌ «عثمان الموصلی»، موسیقی‌دان و خواننده عراقی قرن نوزدهم و مجسمه «ابوتمام»، شاعر عراقی عصر عباسی را شکستند.

آنها پس از سیطره بر نواحی مختلف شهر موصل، سراغ آرامگاه «ابن اثیر»، فیلسوف بزرگ عراق رفتند و بوستان اطراف آرامگاه، گنبد آن و مقبره را تخریب کردند.

«ابن اثیر» فیلسوف بزرگ عرب در قرن دوازدهم همراه با ارتش سلطان صلاح‌الدین به عراق آمد.

به گفته شاهدان عینی، این گروهک ترورستی هرچه بر سر راه‌شان بود را تخریب و خانه‌ها و انبارها را غارت می‌کردند. آنها حتی به حیوانات هم رحم نمی‌کنند و اسبانی را که نمی‌توانند با خود ببرد می‌کشند.

این گروه در کشور سوریه هم لیست بلندی از تخریب آرامگاه‌ها مساجد،‌ کلیساها و ابنیه تاریخی برجای گذاشتند.

والی داعش در جنوب عراق کشته شد

فارس: نیروهای امنیتی عراق طی یک عملیات، والی داعش در جنوب و ۱۳ تروریست دیگر را کشتند. به گزارش «المصدر نیوز» یک منبع آگاه امنیتی در فرماندهی عملیات «بابل» روز شنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی موفق شدند 13 تروریست داعش از جمله «حازم السعیدی» که خود را والی جنوب عراق می‌دانست، به قتل برسانند. بر اساس این گزارش، نیروهای فرماندهی عملیات بابل یکی از مخفی‌گاه‌های داعش در جاده بین‌المللی بابل - بغداد را هدف قرار دادند و طی آن 5 تروریست داعش در «جرف الصخر» کشته شدند. در منطقه «مویحلة» در نزدیکی مکان اول نیز 8 تروریست کشته شدند. حازم السعیدی مجری عملیات‌های تروریستی در لطیفی، یوسفیه و مناطق شمال بابل بود. امروز همچنین اعلام شد که 35 تروریست داعش در بابل به دست نیروهای امنیتی عراق کشته شده‌اند.

هلاکت 30 تروریست در تلعفر

مهر: هلاکت دهها نفر از تروریستها در عملیات ارتش عراق در تلعفر و هلی برد موفق نیروهای عراقی در صلاح الدین از مهمترین اخبار این کشور محسوب می شود. به گزارش پایگاه المسله، قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق گفت: نیروهای امنیتی دستاوردهای مهمی در تلعفر به دست آورده اند و همکاری گسترده ای میان نیروهای امنیتی و عشایر در این منطقه وجود دارد و نیز هماهنگی قوی با نیروی هوایی وجود دارد. وی افزود: نیروهای امنیتی موفق به هلاکت بیش از 30 تروریست که در میان آنها تعدادی از عوامل انتحاری وجود دارد و انهدام ادوات متعلق به این گروه شدند. سخنگوی نیروهای مسلح عراق تاکید کرد: نیروهای ما در شرق القائم در الانبار هستند و نبردهای سنگینی در جریان است و آنچه برخی از رسانه ها درباره نزدیک شدن داعش به پالایشگاه بیجی نقل کرده اند، دقیق نیست. از سوی دیگر یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد: بالگردهای ارتش امروز حمله گسترده ای به مراکز وابسته به داعش در بیجی کردند و تعدادی از آنها را به هلاکت رساندند و برخی دیگر را زخمی کردند. این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: نیروهای امنیتی پس از این حملات هوایی یکی از سرکرده های داعش به نام ابوعبدالرحمن الناصری مسئول قتل 80 نظامی عراقی را بازداشت کردند.

درگیری‌میان‌تروریستهای‌بعثی‌وداعش‌درکرکوک

مهر: بازداشت یکی از نزدیکان دیکتاتور معدوم عراق و درگیری میان تروریستهای بعثی و داعشی در کرکوک از جمله خبرهای امنیتی عراق به شمار می رود. به گزارش المسله، یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش در بیجی بازداشت شد. وی یکی از نزدیکان صدام دیکتاتور سابق عراق است. این پالایشگاه هم اکنون در کنترل کامل ارتش عراق است. المیادین نیز گزارش داد که پالایشگاه نفت بیجی توسط 300 نیروی امنیتی ویژه عراق حفاظت می شود و نیروی هوایی ارتش عراق نیز 24 ساعته از این افراد پشتیبانی می کند. خبر دیگر اینکه تروریستهای گروه نقشبندیه (طرفداران عزت الدوری معاون دیکتاتور معدوم عراق) با تروریستهای داعش در کرکوک درگیر شدند. این درگیری پس از آن آغاز شد که طرفداران نقشبندیه از دادن سلاح های خود به گروه داعش خودداری کردند. بر اثر این درگیری 8 نفر از عناصر داعش و 9 نفر از طرفداران نقشبندیه به هلاکت رسیدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها