ناکامی شاباک در یافتن ۳ صهیونیست

کد خبر: 350038

رسانه های خبری رژیم صهیونیستی از ناکامی سازمان اطلاعات و امنیت داخلی این رژیم (شاباک) در یافتن ۳ شهرک نشین ربوده شده در کرانه باختری خبر دادند.

تسنیم: روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که با گذشت 12 روز از ربوده شدن 3 شهرک نشین در کرانه باختری، فرماندهان ارتش و شاباک هنوز نتوانسته اند به سرنخی از آنها دست پیدا کنند.

این روزنامه نوشت: تحقیقات درباره این قضیه بر عهده شاباک است که البته تا کنون به هیچ نتیجه قابل توجهی نرسیده است در حالی که ارتش با استفاده از هزاران سرباز، عملیات های بازرسی و گسترده فلسطینیان را انجام داده است.

این روزنامه به نقل از یک افسر ارشد فرماندهی جبهه مرکزی نوشت: ما هیچ اطلاعاتی درباره وضعیت ربوده شدگان در اختیار نداریم.

وی از اینکه شاباک پس از بازداشت صدها فلسطینی طی دو هفته اخیر نتوانسته است، اطلاعات در اختیار ارتش قرار دهد، ابراز ناامیدی کرد و افزود که شاباک حتی قبل از اجرای عملیات ربایش این سه نفر، نسبت به این عملیات هشدار نداده بود.

فراخوان صهیونیست ها برای یورش جمعی به مسجد الاقصی سازمان های صهیونیستی «معبد کذایی» هواداران خود را به مشارکت در یورش های جمعی گسترده به مسجد الاقصی در صبح روز پنج شنبه فراخواندند.

این سازمان ها طی فراخوانی در سایت های اجتماعی، ساعت 8:30 صبح پنج شنبه را به عنوان زمان یورش جمعی به مسجد الاقصی اعلام کردند.

در فراخوان این سازمان ها آمده است که یورش جمعی تاکیدی بر این است که مسجد الاقصی تحت حاکمیت کامل یهودیان است و همه باید بدانند که «جبل الهیکل» (مسجد الاقصی) در دست ماست.

اعتصاب غذای اسرای اداری وارد 62 روز شد اسرای اداری در بند زندان های رژیم صهیونیستی برای شصت و دومین روز متوالی در اعتراض به سیاست بازداشت اداری بدون اتهام و محاکمه خود، دست به اعتصاب غذا زده اند.

بازداشت اداری ابزاری است که ارتش اسرائیل از آن برای سرکوب آزادی فلسطینیان، تعقیب و اعمال محدودیت بر آنها استفاده می کند بدون آنکه هیچ اتهامی به آنها وارد کرده باشد و این بازداشت های اداری در ابتدا به مدت 6 ماه صادر می شود و پس از آن برای چندین بار قابل تمدید است.

در حال حاضر نزدیک به 220 اسیر فلسطینی از جمله اعضای مجلس قانونگذاری فلسطین، فعالان دفاع از حقوق بشر، وکلا، تجار و دانشجویان در بازداشت اداری بسر می برند.

ارتش مصر حدود 1700 تونل در مرز غزه را تخریب کرد ارتش مصر با تخریب دو تونل دیگر در نوار مرزی رفح که با همکاری گروه مهندسین صورت گرفت، تا کنون 1736 تونل در مرز نوار غزه را تخریب کرده است.

در سایه محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی بر نوار غزه که اکنون بیش از 7 سال از آن می گذرد، این تونل ها عمدتا به عنوان کانال های تجاری برای انتقال کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نوار غزه بکار می رود.

منابع امنیتی گفتند که عناصر گارد مرزی مصر به فعالیت های گسترده خود برای مقابله با قاچاقچیان و عناصر مسلحی که امنیت ملی را تهدید می کنند، ادامه می دهند.

نیروگاه برق غزه فردا از فعالیت بازمی ماند «فتحی الشیخ خلیل» معاون رئیس اداره انرژی و منابع طبیعی اعلام کرد که نیروگاه برق غزه فردا چهارشنبه به طور کامل از فعالیت باز می ماند.

الشیخ خلیل در اظهاراتی گفت که این نیروگاه فردا به طور کامل متوقف می شود اما هنوز هیچ راه حلی از سوی دولت وفاق ملی ارائه نشده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر نیز در طول شبانه روز برق غزه کمتر از 6 ساعت وصل است.

یونسکو خواستار حراست از بیت المقدس شد کمیته میراث جهانی وابسته به سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در جریان نشست خود در دوحه پایتخت قطر تصمیم به حراست از شهر قدس و میراث آن گرفت. نمایندگان 12 کشور شرکت کننده در نشست دیروز از این تصمیم حمایت کردند. «ریاض مالکی» وزیر امور خارجه دولت توافق ملی فلسطین ضمن حمایت از این تصمیم، بر لزوم تلاش مشترک برای حراست از شهر بیت المقدس در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی تاکید کرد. وی بر لزوم اهتمام ورزیدن کشورهای عربی و بین المللی به جایگاه تاریخی شهر بیت المقدس و تعرضات روزمره دشمن صهیونستی به این شهر تاکید نمود. مالکی جامعه بین المللی و نهادهای وابسته به سازمان ملل؛ به ویژه یونسکو را به حراست از شهر قدس به عنوان یک میراث جهانی فرا خواند. وی گفت: به رغم تلاش های اسرائیل برای حذف موجودیت فلسطینیان ساکن قدس و تحریف تاریخ و تغییر بافت جمعیتی شهر بیت المقدس ، ولی این شهر همواره به عنوان پایتخت میراث جهانی و پایتخت کشور فلسطین باقی خواهد ماند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها