تشکیل گردان کودکان توسط داعش/عکس

کد خبر: 352552

گروه تروریستی داعش یک گردان را در السعدیه تشکیل داده و قصد دارد، کودکان عراقی را برای انجام عملیات تروریستی به خدمت در آورد.

تشکیل گردان کودکان توسط داعش/عکس
ابنا: یک مقام محلی در استان دیالی عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش، گردانی متشکل از کودکان به نام فتیان الاسلام (نوجوانان اسلام) در منطقه السعدیه در شمال شرق بعقوبه برای انجام عملیات تروریستی و انتحاری تشکیل داده است. به گزارش پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز، تروریست‌های داعش این گردان را در السعدیه در 60 کیلومتری شمال شرق بعقوبه تشکیل داده و قصد دارد، کودکان عراقی را برای انجام عملیات تروریستی به خدمت در آورد.
یک مقام محلی عراقی که خواست نامش فاش نشود، در این خصوص گفت: این اقدام داعش در حقیقت کپی برداری از طرح طیور الجنه (پرندگان بهشت) شبکه القاعده است که این شبکه در سال 2007 میلادی اقدام به استفاده از کودکان عراقی برای انجام عملیات انتحاری و کشتار مردم این کشور می کرد.
از سوی دیگر سرهنگ دوم غالب عطیه سخنگوی فرماندهی عملیات دیالی تاکید کرد که سازمان طیور الجنه را که سعی در جذب کودکان برای انجام عملیات انتحاری در دیالی داشت، نابود کرده است. کمیته امنیتی شورای استان دیالی نیز دیروز تاکید کرد که 95 درصد از مناطق این استان تحت کنترل نیروهای امنیتی و ارتش عراق است و منطقه السعدیه نیز آخرین هدف در این استان برای پاکسازی آن از نیروهای تروریستی داعش است. استان دیاله یا دیالی از استان های شرقی عراق است. این استان در مرز عراق با ایران قرار دارده و با استان کرمانشاه هم مرز است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها