اراده ما و محاسبات دشمن

کد خبر: 353999

سرویس سیاسی « فردا »: سخنان اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی با مسئولان نظام را می‌توان به دو بخش عمده تقسیم کرد؛ بخش نخست، یک بحث معرفتی کاملا کاربردی و دیگر، توصیه‌هایی به مسئولان، جریان‌های سیاسی و رسانه‌ها.

مهم ترین فراز مورد توجه رهبر انقلاب در این سخنان «پرهیز از اشتباه محاسباتی» بود؛ هدفی که دشمن با تمام توان و بخصوص با استفاده از تکنیک های جنگ روانی درصدد دستیابی به آن است.

مقصود و هدف عملیاتی دشمن در این نبرد، بازداشتن جمهوری اسلامی ایران از تدبیر و عقلانیت در تشخیص، پیگیری و تحقق منافع ملی خود بوده و هست و کارآمدترین راهکار او در این میان، مصمم و بااراده نشان دادن خود و تضعیف و سست کردن ارده ماست، بنابراین در صحنه کارزار بین ما و دشمن آنچه امروز بیش از همه به چشم می خورد، «نبرد اراده»هاست!

دشمن برای تضعیف اراده ما تلاش می کند به ما القا کند که اولا اهداف و خواسته های شما ارزش مبارزه و قبول سختی ها و دشواری ها را ندارد.

ثانیا می کوشد تا با اغواگری ما را متقاعد کند تلاش ما راه به جایی نخواهد برد و ما نمی توانیم خواسته هایمان را محقق کنیم. ثالثا چنین فضاسازی می کند که ما در این راه تنها و منزوی بوده و همه دنیا با ما مخالف و همراه اوست.

برای بطلان و ناکام گذاشتن دشمن در این نبرد کافی است یک بار دیگر نخست اهداف بلند نظام اسلامی مرور شده تا معلوم شود این سختی ها در برابر آن آرمان ها ناچیز و کوچک هستند.

ولی امر مسلمین در همین سخنان فرمودند: «ما دنبال آرمان های بلند هستیم؛ دنبال تشکیل جامعه اسلامی، نظام اسلامی، کشور اسلامی، امت اسلامی و تحقق بخشیدن به آرزوهای بزرگ پیامبران و صدیقان و شهیدان» و این همان هدفی است که انسان های بزرگ تاریخ چون امام علی (ع) و حسین بن علی (ع) در راه آن جهاد کردند و سختی ها کشیدند و شهید شدند بنابراین اهداف ما آنچنان بلند و گرانبهاست که هر هزینه ای در راه آن ناچیز است.

نگاه منصفانه به عمر سی و پنج ساله انقلاب اسلامی و توفیقات و دستاوردهای خرد و کلانش در عرصه های نظامی، سیاسی و علمی از یک سو و مشاهده ناکامی های پی درپی دشمن در شکست زودهنگام انقلاب اسلامی، جلوگیری از موفقیت های علمی کشور، جلوگیری از رشد اسلامگرایی، تحقق اسرائیل از نیل تا فرات، عراق در اختیار خود و سوریه بدون بشار، از سوی دیگر اغواگری دشمن را در القای «نمی توانیم» به بن بست می کشاند و اتفاقا با فریاد بلند به ما می فهماند که «می توانیم».

و مشاهده صحنه تحولات منطقه نیز پنبه تنها و منزوی بودن ایران اسلامی و همراهی همه با دشمن را می زند و ثابت می کند مدل جمهوری اسلامی ایران به تدریج در حال تکثیر است و اتفاقا این آن چیزی است که دشمن را نگران و هراسان کرده است.

از منظری دیگر، آیا نظامی با اهداف پوچ و بی ارزش و ناتوان در تحقق خواسته هایش و منزوی و تنها، اولا امکان ادامه حیات و بقا دارد؟ و آیا مقابله با چنین نظامی نیاز به این همه تلاش و تهدید و تطمیع دارد؟

اگر دشمن ما را به حال خود می گذاشت و برای نابودی و شکست ما این همه تلاش و سختکوشی از خود نشان نمی داد، جا داشت ما در اهدافمان و توانمان دچار تردید بشویم، ولی امروز ذره ای تردید نداریم.

اعتماد به وعده ها و سنن الهی، بی اعتمادی به دشمن، اعتماد به مردم، خودباوری و تجربه موفق «ما می توانیم» و عمل به تکلیف و مجاهدت در راه هدف، بزرگ ترین سرمایه ما و مهم ترین نقطه امید ما به آینده راهی است که انتخاب کرده ایم و مادامی که در این راه ثابت قدم بمانیم، تردیدی در موفقیت و کامیابی آن راه ندارد.

سخن آخر این که، ما می توانیم با اراده و عزم خود محاسبات دشمن را به هم بریزیم و او را وادار به تسلیم کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها