افطاری اوباما به صهیونیست‌ها/عکس

کد خبر: 354524

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی میهمانی افطار با حضور دیپلمات‌های برخی کشورهای مسلمان و سفیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید برگزار کرد که هر روز دهها فلسطینی بی‌گناه در خشونت‌های صهیونیست‌ها به شهادت می‌رسند و آمریکا سکوت کرده است.

افطاری اوباما به صهیونیست‌ها/عکس
فارس: «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، روز دوشنبه، 14 ژوئن، در حالی در کاخ سفید مهمانی افطار برای مسلمانان آمریکا برگزار کرد که در غزه، رژیم صهیونیستی بدون وقفه علیه حماس و مردم بیگناه حملات هوایی صورت می‌دهد و صدها فلسطینی بی‌گناه از جمله زنان و کودکان را به شهادت رسانده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که اوباما روز دوشنبه، در مراسم افطار کاخ سفید پیشنهاد مصر برای آتش‌بس بین حماس و صهیونیست‌ها در نوار غزه را تحسین کرد و ابراز امیدواری کرد که این طرح بتواند در موج مرگبار خشونت‌ها در سرزمین اشغالی، آرامش را برقرار کند.
اوباما تأکید کرد: ما هر اقدامی که بتوانیم انجام می‌دهیم تا بازگشت به آتش‌بس سال 2012 (بین صهیونیست‌ها و حماس) تسهیل داده شود. ماجرای ناآرامی‌ها در غزه بعد از آن آغاز شد که صهیونیست‌های افراطی یک نوجوان فلسطینی را زنده زنده سوزاندند و این مسئله به بروز خشم فلسطینیان منتهی شد و از آن پس موجی از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدت بخشیده شد و تا صبح روز هشتم تجاوز، دستکم 180 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 1400 نفر دیگر نیز مجروح شدند. آمریکا از یک طرف مهمانی افطار برگزار می‌کند و خواستار برقراری آرامش در نوار غزه می‌شود از طرف دیگر در اظهارات مقامات مختلف آمریکایی شاهد آن هستیم که نه تنها جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم نمی‌کنند بلکه حق قانونی برای صهیونیست‌ قائل می‌شوند که در مقابل حماس از خود دفاع کنند. در عین حال، اوباما اعلام کرد که آمریکا به وضوح اعلام کرده است که اسرائیل حق دفاع از خود در مقابل موشک‌های حماس را دارد و تنها به ابراز تأسف درباره فلسطینیان بی‌گناهی که درحملات صهیونیست‌ها در غزه جان خود را از دست داده‌اند، بسنده کرد. «باراک اوباما» در مراسم میهمانی خود خواستار صلح و امنیت برای صهیونیست‌ها و فلسطینیان شد و در عین حال در حمایت از صهیونیست‌ها تأکید کرد که حمله به اسرائیل «عذرناپذیر» است. بنا بر گزارش‌ها، گروهی از مسلمانان آمریکا و دیپلمات‌های کشورهای مسلمان در مراسم سالانه افطار در کاخ سفید شرکت کردند که جمله شرکت‌کنندگان در این مراسم، «کیت الیسون» اولین نماینده مسلمان کنگره، و «ران درمر» سفیر اسرائیل در آمریکا را می‌توان نام برد. با اینحال، کمیته ضدتبعیض آمریکایی عربی خواستار تحریم این مهمانی شد و دلیل آن را حمایت آمریکا از اسرائیل در درگیری‌های غزه و جاسوسی دولت آمریکا از مسلمانان آمریکا دانست و شماری از آمریکایی‌های برجسته مسلمان آمریکا نیز در این مهمانی شرکت نکردند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها