استقرارآتشفشانِ‌حزب‌الله‌دربقاع‌لبنان/عکس

کد خبر: 358146

توپخانه حزب الله با برخوردار بودن از راکت‌های زمین به زمین برکان، مامورت پشتیبانی از گروه‌های پیشرو و خط شکن محور مقاومت را نیز بر عهده دارد.

استقرارآتشفشانِ‌حزب‌الله‌دربقاع‌لبنان/عکس
ابنا: حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان روز شنبه راکت برکان را در منطقه اللبوه در استان بقاع مستقر کرد. توپخانه حزب الله با برخوردار بودن از راکت‌های زمین به زمین برکان (آتشفشان)، مامورت پشتیبانی از گروه‌های پیشرو و خط شکن محور مقاومت را نیز بر عهده دارد. راکت برکان با سر جنگی ۲۰۰ کیلوگرمی دارای برد محدود ۳ تا ۷ کیلومتری است. این راکت‌های زمین به زمین با قدرت انفجار بالا برای منهدم سازی سنگرهای مستحکم مناسب است.
شهادت دو نیروی امنیتی لبنان عناصر مسلح که اغلب آن‌ها نقاب دار هستند، عصر شنبه با نیروهای ارتش و امنیتی لبنان نیز وارد درگیری مسلحانه شده و به دو ایست و بازرسی در مناطق المصیده و وادی حمید در ارتفاعات شرقی لبنان و نزدیک مرزهای سوریه حمله کردند. ارتش لبنان نیز با سلاح‌های سبک و سنگین از جمله توپخانه به مواضع عناصر مسلح تروریست حمله کرده تا مانع پیشروی آن‌ها به داخل خاک لبنان و اشغال مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی در شهرک عرسال شوند. براساس این گزارش تاکنون در درگیری‌های ایست و بازرسی ارتش لبنان در منطقه عرسال دو نظامی ارتش شهید و چند تن دیگر زخمی شده‌اند. گزارش‌ها همچنین حاکی است که اهالی عرسال با ورود به پایگاه اشغال شده نیروهای امنیت داخلی لبنان توانستند، افسران و سربازهای به گروگان گرفته شده را از چنگ عناصر مسلح آزاد کنند. تعدادی از اهالی عرسال در درگیری با عناصر مسلح تروریست زخمی شده‌اند. عناصر مسلح با در اختیار گرفتن سلاح‌های موجود در پایگاه نیروهای امنیت داخلی لبنان، تعدادی از عناصر بازداشت شده را فرار داده‌اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها