حامیان مالی داعش و جبهة‌النصرة/عکس

کد خبر: 359458

یکی از معاونان خزانه داری آمریکا گفت: شافی العجمی، حجاج العجمی و عبدالرحمان العنزی از افرادی هستند که با استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تروریست‌ها در سوریه و عراق پول جمع آوری می‌کنند.

حامیان مالی داعش و جبهة‌النصرة/عکس
ابنا: روزنامه آمریکایی ورلد تریبیون فاش کرد شبکه‌هایی در کویت وجود دارند که هزینه مالی گروه داعش را در عراق و سوریه تامین می‌کنند. این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا تاکید کرد کویت از جمله کشورهای عربی است که بخش زیادی از هزینه مالی داعش در عراق و سوریه از داخل این کشور تامین می‌شود. تاکنون این وزارتخانه سه نفر از فعالان عرب در کشورهای حوزه خلیج فارس را شناسایی کرد که از داعش حمایت مالی می‌کنند. «دیوید کوهین» از معاونان وزارت خزانه داری گفت: ما و شرکای بین المللی ما، از جمله کشور کویت، نیاز به آن داریم تا جدی‌تر با منابع درآمدی تروریست‌ها مقابله کنیم.
ورلد تریبیون نوشت: حامیان مالی القاعده از اینترنت و فناوری‌های دیگر برای جمع آوری پول استفاده می‌کنند. «شافی العجمی» و «حجاج العجمی» از جدید‌ترین چهره‌هایی هستند که از داعش حمایت مالی می‌کنند. این دو در کویت اقامت دارند و با جبهةالنصرة در سوریه که وابسته به القاعده است در ارتباطند. «عبدالرحمان العنزی» نیز دیگر حامی مالی داعش است. دیوید کوهین می‌گوید: شافی العجمی، حجاج العجمی و عبدالرحمان العنزی از افرادی هستند که با استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تروریست‌ها در سوریه و عراق پول جمع آوری می‌کنند. وزارت خزانه داری آمریکا العنزی را شخصی معرفی کرد که از سال ۲۰۰۸ با داعش همکاری می‌کند و پول‌های جمع آوری شده را از طریق کویت به سوریه انتقال می‌دهد ضمن اینکه این فرد در جذب نیرو برای اعزام به عراق یا افغانستان نیز فعالیت دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها