سفر یک مقام مصری به ایران

کد خبر: 365121

روزنامه القدس العربی از سفر یک مقام مصری به ایران خبر داد و نوشت :احتمال داد که در چند روز آینده تماس های امنیتی در سطح مسئولان بلند پایه دمشق و قاهره آغاز شود.

تسنیم: روزنامه القدس العربی از سفر یک مقام مصری به ایران خبر داد و نوشت :احتمال داد که در چند روز آینده تماس های امنیتی در سطح مسئولان بلند پایه دمشق و قاهره آغاز شود.

به گزارش روزنامه القدس العربی، پیش بینی‌های سیاسی و شاخص‌های موجود حاکی از این است که دمشق به سمت سلسله تماس‌ها و نیز هماهنگی های امنیتی در حرکت است که برخی از این تماس‌ها در چارچوب کشورهای غربی بوده و برخی دیگر نیز منطقه ای است و تحولات موجود نیز حاکی از این است که یک کشور عربی و به عبارت بهتر مصر هدایت این تماس ها را برعهده دارد.

اما دلایل و تحولات سیاسی مصر در پی برکناری اخوانی ها و قدرت گرفتن عبدالفتاح السیسی موجب شد که مصر برای ایفای چنین نقشی قدرت بگیرد.

در همین چارچوب یک منبع دیپلماتیک عربی اعلام کرد که قاهره در آینده ای نزدیک هدایت روند هماهنگی دمشق با سایر پایتخت های غربی و منطقه ای را برعهده خواهد گرفت و هدف از ایفای این نقش مقابله با قدرت گرفتن گروه تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام - داعش- است.

سفر یک مسئول امنیتی مصری به تهران

به گفته این منبع دیپلماتیک که ساکن بیروت است، یک مسئول امنیتی مصری چند روز پیش عازم تهران شده و به منظور هماهنگی مشترک برای مرحله آینده که به گفته کارشناسان مرحله داعشی نام دارد، با مسئولان ایرانی دیدار کرد.

این منبع افزود: مهمترین دستور کار این مسئول مصری در سفر به ایران این بود که قاهره ماموریت گشودن خطوط هماهنگی امنیتی بین دمشق و کشورهای غربی و منطقه ای را برعهده بگیرد که این موضوع با استقبال ایران روبه رو شد، زیرا ایران آمادگی خود را برای فراهم کردن زمینه این اقدام و حمایت از آن اعلام کرد.

همچنین این منبع احتمال داد که در چند روز آینده تماس های امنیتی در سطح مسئولان بلند پایه دمشق و قاهره آغاز شود و چه بسا یک مسئول مصری به منظور بررسی دو موضوع مهم عازم دمشق شود، این دو موضوع عبارتند از:

اول: سیاست های کلی همکاری امنیتی با دمشق و راهکارهای مقابله با داعش و سایر گروههای رادیکالی.

دوم: توضیحاتی که قاهره و به عبارت بهتر سرویس امنیت عمومی مصر به دنبال آن است و به نام فرماندهان اسلامی سوریه مربوط می شود که در سال 2012 و در دوران ریاست جمهوری محمد مرسی در قاهره مستقر شدند و به عقیده قاهره این افراد نقش منفی ایفا کرده و به نفع اخوانی ها در مصر فعالیت داشته و در متشنج کردن محافل اسلامی مصر نقش داشتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها