تغییر موضع عجیب مفتی عربستان

کد خبر: 366038

مفتی عربستان پس از آنکه تروریستهای تکفیری داعش را دشمن شماره یک اسلام نامید از مسلمانان خواست علیه این گروه شبه نظامی مبارزه کند این درحالی است که وی پیش از این، جوانان مسلمان برای مبارزه در کنار تمام گروه های ترویستی که علیه بشار اسد می جنگند ترغیب کرده بود.

مهر: عبدالعزیز الشیخ مفتی عربستان در گفتگو با روزنامه اقتصادیه گفت: این گروه کاملا در مسیر نادرست است و اگر با مسلمانان بجنگد، وظیفه مسلمانان است که با آنها بجنگند تا شر را از خود دور کرده و آن را از دین و مردم نیز دور نگاه دارند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اهمیت دینی مبارزه علیه این جنبش گفت: آنها شر هستند و مردم را به شیوه وحشیانه ای به قتل رسانده اند. آنها از طریق اعمال خوفناک و تنفرانگیز خود چهره اسلام را خدشه دار کرده اند.

مفتی اعظم عربستان به همه مردم به خصوص جوانان نسبت به فراخوانهای صادر شده از سوی این گروه هشدار داد و گفت: هر کس که مردم را نسبت در راستای نفرت از کشور خود تحریک کند یا از آنها بخواهد که مردم و رهبران خود را هدف بگیرند با هدف تحقیر آن مردم فعالیت کرده و متقلب است.

اوایل ماه جاری شوقی علام مفتی مصر داعش را برای وحشیگری ها و نقض اصول و تعالیم اسلام محکوم کرد.

مسلمانان شیعه و سنی و هندوستان نیز علیه داعش متحد شده و اعلام کردند که اقدامات این تروریستها را نمی توان به اسلام واقعی نسبت داد.

نهضت العلما، بزرگترین گروه اسلام اندونزی داعش را محکوم کرده و از دولت خواست اقدامات محکمی علیه گسترش احتمالی آن در اندونزی انجام دهد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها