رهبر ازبکی‌های جبهة النصرة /عکس

کد خبر: 372076

منابع امنیتی ازبکستانی از حمایت گروه موسوم به جنبش اسلامی در ازبکستان عناصر تکفیری داعش و جبهة النصرة در سوریه و عراق خبر دادند.

رهبر ازبکی‌های جبهة النصرة /عکس
ابنا: پلیس ازبکستان روز دوشنبه خبر پیوستن سازمان تروریستی «جنبش اسلامی ازبکستان» را به گروه تروریستی داعش که در سوریه و عراق فعالیت دارد، تایید کرد. یک مسئول پلیس ازبکستان گفت: ما اطلاعات مختلف ویدئویی و صوتی به دست آورده‌ایم که مشارکت جنبش اسلامی ازبکستان را در چندین عملیات نظامی داعش تأیید می‌کند.
به گفته این مسئول، جنبش اسلامی ازبکستان، مستقر در افغانستان، به طور فعال جنگجویانی را به استخدام درمی آورد و در مناطق پاکستان و افغانستان و نزدیک مرز ازبکستان اردوگاههای آموزشی برپا می‌کند. اقدامات این گروه تروریستی، سرویس‌های مخفی ازبکستان را بر آن داشته است که تدابیر ضدتروریستی سرسختانه‌ای اتخاذ کند. رسانه‌ها اواخر ماه سپتامبر از مرگ ۱۷ تبعه ازبک در سوریه خبر دادند که در صفوف جنگجویان داعش و جبهة النصرة می‌جنگیدند. برهمین اساس عکسی از سرکرده ازبک‌های گروه تروریستی جبهة النصرة در رسانه‌های ازبکستان منتشر شد. وی که «سیف الدین» نام دارد هم‌اکنون در منطقه شیخ نجار حلب به نبرد با نیروهای ارتش سوریه می‌پردازد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها