زنان ابزاری برای پیشبرد اهداف داعش شده‌اند/ فتواهای مفتی‌های وهابی جوانان عرب را منحرف می‌کند

کد خبر: 373661

آنها در هر منطقه فردی به عنوان امیر در راس کار قرار می دهند که هر کار و دستوری می دهد. کشتن به بدترین شکل ممکن، اسارت و استفاده جنسی از زنان، اقداماتی است که آنها انجام می دهند و این فجایع بر اساس تفکرات فردی و سازمانی است نه بر اساس رفتاری که دین مقدس اسلام آنها را سفارش کرده است.

زنان ابزاری برای پیشبرد اهداف داعش شده‌اند/ فتواهای مفتی‌های وهابی جوانان عرب را منحرف می‌کند
سرویس سیاسی «فردا» - داعش این روزها با توجه به پیروزی‌های مردم عراق و سوریه به عقب رانده شده است. اخباری که سخنگوی این گروه تروریستی هم آنرا تایید کرد گزارش از زخمی شدن سرکرده داعش، ابوبکر البغدادی دارد. اینکه چطور این گروهک تروریستی را می توان شکست داد به نحوه عمل در برابر آن بستگی دارد. دو رویکرد متفاوت را در مقابله با داعش در حال حاضر وجود دارد که یکی روش ایرانی و دیگری روش آمریکایی است.
در این خصوص دکتر حسین رویوران در گفتگو با خبرنگار «فردا» گروه داعش را افرادی دوره دیده از واحدهای نظامی صدام عنوان کرد و گفت: داعش یک عنوان اسلامی دارد اما همه کسانی که پیشتر در گارد ریاست جمهوری صدام حصور داشتند و بعثی‌های سابق بخش اعظمی از گروه تروریستی داعش را تشکیل می دهند؛ به همین دلیل آنچه که اکنون شاهد هستیم، واحدهای نظامی با تجربه و آموزش دیده دوران صدام هستند که تحت عنوان داعش فعالیت‌های تروریستی خود را تشدید کرده اند. روی وران معتقد است: گروه داعش دیدگاه‌های عقیدتی خاص خودش را دارد. آنها از زنان به عنوان وسیله ای برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند. جهاد نکاح، کشتن و به بردگی گرفتن زنان ایزدی همه در جهت پیشبرد اهداف آنها صورت می گیرد. در جایی که به نفع‌شان باشد از آنها به عنوان ابزار استفاده می کنند و زنان را نادیده می گیرند و در جایی که برای آنها منفعت دارد از زنان به عنوان وسیله‌ای برای جهاد نکاح استفاده می‌کنند. وی همچنین با اشاره به تاکید اکید قرآن کریم بر تکریم حفظ جان و آبروی انسان ها اظهار داشت: جان انسان ها در دین مقدس اسلام بسیار مورد تکریم است در حالی که داعش کشتن زنان و کودکان و حتی مردان بزرگسال را برای ایجاد رعب و وحشت به اسم اسلام انجام می دهد و این چیزی است که خارج از چارچوب بشریت و اسلام است. این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: متاسفانه نگاه این گروه یک نگاه ایدئولوژیکی نیست. آنها برای دستوراتی که صادر می کنند کتاب و نوشته‌ای ندارند. رفتار آنها براساس تفکرات سازمانی خودشان است. آنها در هر منطقه فردی به عنوان امیر در راس کار قرار می دهند که هر کار و دستوری می دهد. کشتن به بدترین شکل ممکن، اسارت و استفاده جنسی از زنان، اقداماتی است که آنها انجام می دهند و این فجایع بر اساس تفکرات فردی و سازمانی است نه بر اساس رفتاری که دین مقدس اسلام آنها را سفارش کرده است. حسین رویوران درباره پیش روی‌های داعش گفت: داعش بسیار پیشروی کرده است و آن هم به این دلیل است که عراق و آمریکا نتوانستند بر اساس برنامه ریزی هایی که داشتند مانع پیشروی آنها شوند. برای شکست دادن داعش باید زمینه های فکری مانند وهابیت که بسیار میان جوانان عرب رواج پیدا کرده است، را از بین برد. تا زمانی که این تفکر در میان آنها وجود دارد و مفتی های فتوا دهنده هستند این روند ادامه خواهد داشت. وی با تاکید بر همکاری برخی کشورهای عربی و حمایت آنها از حمله داعش به عراق و سوریه نیز اضافه کرد: همچنین افرادی که به آنها سلاح می فروشند و پول و امکانات در اختیار آنها می گذارند مانند عربستان و.... آمریکا می گوید ما در حال حمله به داعش هستیم آنها صد نفر را می کشند در مقابل چند صد نفر به داعش می پیوندند، به همین دلیل راهکار حمله که آمریکا در پیش گرفته است، موفقیت آمیز نیست. این کارشناس سیاسی اظهاراتش در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا موضوع داعش را یک پدیده امنیتی می داند در حالی‌که ایران آن را یک پدیده اجتماعی در نظر می گیرد و متاسفانه کل منطقه هزینه تفکر اشتباه آمریکا و همپیمانانش را می پردازند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها