واکنش عریقات به طرح آمریکا برای مذاکرات

کد خبر: 373798

مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین وجود هر گونه تحرکات آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

تسنیم: مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین وجود هر گونه تحرکات آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد. به گزارش خبرگزاری سما، «صائب عریقات» گفت که آنچه رسانه های خبری درباره طرح «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در خصوص ازسرگیری مذاکرات سازش منتشر کرده اند، صحت ندارد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز گذشته نوشت که کری برای ارائه طرح ابتکاری جدید جهت ازسرگیری مذاکرات بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی به شرط عدم مراجعه فلسطینیان به شورای امنیت به منظور درخواست پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در یک چارچوب زمانی، تلاش می کند.

از سوی دیگر «صالح رأفت» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) از اعمال فشار برخی کشورهای عربی بر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور صرف نظر کردن از مراجعه به شورای امنیت خبر داد.

وی گفت که برخی کشورهای عربی بنا به درخواست «جان کری» بر «محمود عباس» اعمال فشار می کنند تا از مراجعه به شورای امنیت برای مطرح کردن طرح فلسطین درباره پایان دادن به اشغالگری اسرائیل صرف نظر کرده و تا سال 2015 این طرح را به تاخیر بیاندازد.

وی افزود: کری از عباس خواست تا مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل را تا سال آینده به تاخیر بیاندازد و از کشورهای عربی نیز خواست تا عباس را برای این منظور تحت فشار قرار دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها