وحشت‌بان‌کی‌مون‌ازتونل‌های‌مقاومت/تصاویر

کد خبر: 373819

دبیر کل سازمان ملل پس از حضور در تونل‌های زیرزمینی مقاومت برای اسرائیلی‌ها اشک تمساح ریخت!

وحشت‌بان‌کی‌مون‌ازتونل‌های‌مقاومت/تصاویر
ابنا: «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل درباره تهدیدهایی که اهالی جنوب اسرائیل با آن مواجه هستند، ابراز تاسف کرد. وی در یک کنفرانس خبری در جنوب اسرائیل اعلام کرد: من از (مشاهده) این تونل‌های زیرزمینی که به منظور نفوذ برای اهداف تروریستی مورد استفاده قرار گرفته است، یکه خوردم و وحشت کردم. من به ویژه حملات راکتی حماس و همچنین حملات از طریق تونل‌های زیرزمینی را محکوم می‌کنم. این غیرقابل قبول است.
بان کی مون پیش از عزیمت به جنوب اسرائیل، با بازدید از مناطق نوار غزه درباره ویرانی که مشاهده کرد، ابراز تاسف کرد. «محمود الزهار» یکی از رهبران حماس در نوار غزه از‌ بان کی مون به علت معیارهای دوگانه و ابهام‌گویی در پی سفر وی به غزه و جنوب فلسطین اشغالی انتقاد کرد.
اشاره الزهار به اظهارات‌ بان کی مون در جریان بازدید وی از تونل‌های زیرزمینی بین نوار غزه و جنوب اسرائیل بود که درباره تهدیدهایی که ساکنان جنوب اسرائیل با آن مواجه هستند، ابراز تاسف کرده بود. این مقام حماس گفت: رئاکتور هسته‌ای و زرادخانه اشغالگران (اسرائیل) بسیار خطرناک‌تر از تونلی است که وی درباره آن صحبت می‌کرد.
«سامی ابوزهری» سخنگوی حماس نیز از‌بان کی مون خواست «از ابهام‌گویی دست بردارد» و به منظور بهبود اوضاع غزه پس از آن‌که شخصا میزان ویرانی را مشاهده کرد، «اقدام جدی» اتخاذ کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها