چچن دوباره ناآرام شد/تصاویر

کد خبر: 383894

پس از چند سال آرامش نسبی در جمهوری چچن، ۳ مامور پلیس به دست مهاجمان مسلح در پایتخت این جمهوری کشته شدند.

چچن دوباره ناآرام شد/تصاویر
ابنا: در حمله سرنشینان مسلح چند خودرو به یک پاسگاه ایست و بازرسی پلیس در شهر گروزنی، پایتخت چچن چند مامور پلیس راهنمایی مستقر در این پاسگاه کشته شدند. منابع خبری اعلام کرده‌اند که در این حمله دست کم ۳ نیروی نظامی و ۶ تروریست‌ کشته شدند.
یک مقام دولتی که نخواست نامش فاش شود گفت: در این حادثه که چند ساعت بطول انجامید ۵ افسر نظامی کشته شدند. درحالی که مناطق قفقاز شمالی شاهد گسترش بی‌ثباتی است، تشدید اقدامات امنیتی و اعمال آن‌ها از سوی «رمضان قدیروف» رئیس منطقه چچن سبب افزایش خشونت در سال‌های اخیر شده است. کمیته ملی ضد تروریسم روسیه با اشاره به اقدام تروریستی امروز شبه نظامیان علیه ماموران چچن از اشغال یکی از مراکز چاپ و انتشار در گروزنی و همچنین محاصره این ساختمان از سوی نیروهای امنیتی و پلیس خبر داد.
به گفته قدیروف، ماموران نظامی که قصد متوقف کردن خودروهای تروریست‌ها را داشتند مورد اصابت گلوله‌های آنان قرار گرفتند. افزون برآن، خبرنگار آسوشیتدپرس از بروز آتش سوزی و شنیده شدن صدای تیراندازی سنگین در ساختمان چند طبقه که شبه نظامیان در آنجا مخفی شدند خبر داد. بنا بر اظهارات وی یک شهروند غیر نظامی بر اثر تیراندازی در حوالی این چاپخانه جان خود را از دست داد.
رئیس منطقه چچن با اعلام اینکه آرامش به گروزنی بازگشته و ماموران امنیتی در حال اجرای تدابیر لازم هستند از شهروندان مرکز چچن خواستارعدم تردد غیرضروری در نقاط مختلف و بویژه شلوغ شهر شد. وی هرگونه شایعات مربوط به اجرای حکومت نظامی و منع تردد در مرکز چچن را رد کرد.
پس از گذشت چند سال از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، منطقه چچن با قیام همه جانبه شورشیان جدایی طلب که خواستار استقلال هستند روبرو شد. به رغم انعقاد توافق صلح مسکو در سال ۱۹۹۹، اما اقدامات برخی از گروههای افراطی و شورشی دوباره آتش جنگ را در این منطقه شعله ور کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها