هر جا ایرانی باشد داعشی‌ها نیستند/ وقتی که عشق و عقل همراه می‌شوند/ پوشش امنیتی کامل برای عاشقان ثارالله + تصاویر

کد خبر: 385250

سوالی که ممکن است اذهان را به خود مشغول کند این است که با وجود بحرانی بودن شرایط عراق به خاطر جولان تروریستهای داعش، ضریب امنیتی مسیرهای راهپیمایی کاروان عزاداری در چه حدی است و آیا تروریست های انتحاری می توانند خود را به کاروان عظیم پیاده روی اربعین نزدیک کنند؟

گروه سیاسی فردا - بی سابقه ترین کاروان اربعین حسینی در حالی از مرزهای ایران به سمت کربلا در حرکت است که اخبار رسیده از مرزهای رسمی کشور با عراق حاکیست که هر لحظه بر تعداد جمعیت مشتاق این سفر افزوده می شود. در حال حاضر مسئولان می گویند تردد زائران از مرزهای مهران، شلمچه و چزابه بدون هیچ مشکلی در حال انجام است . بر اساس این گزارش در مرزشلمچه زائران حداکثر نیم ساعت توقف دارند، درمرز چزابه حدود یک ساعت و در مرز مهران با توجه به ازدحام بیشتر جمعیت 3 ساعت ممکن است زائران برای عبور از مرز معطل شوند. نکته ای که در این میان قابل توجه است عدم ترس و نگرانی زائران از اقدام تروریستهاست بطوریکه در میان جمعیت نزدیک به 1 میلیون نفری زائران اربعین تا این لحظه افرادی با کودکان کم سن و سال و نوزادانی در کالسکه دیده می شوند که بی هیچ واهمه ای به سمت کربلا در حرکت هستند. سوالی که ممکن است در این میان اذهان را به خود مشغول کند این است که با وجود بحرانی بودن شرایط عراق به خاطر جولان تروریستهای داعش، ضریب امنیتی مسیرهای راهپیمایی کاروان عزاداری در چه حدی است و آیا تروریست های انتحاری می توانند خود را به کاروان عظیم پیاده روی اربعین نزدیک کنند؟ هر جا ایرانی باشد داعشی ها نیستند یک عبارت جالب در باره داعشی ها وجود دارد و آن اینکه هر قدر که آنها خود را قدرتمند بدانند در برابر ایرانی ها حرفی برای گفتن ندارند. آنها از زمانی که مناطقی در عراق و سوریه را تحت کنترل خود در آوردند حتی نتوانستند برای چند ساعت نقاطی را که حریم و خط قرمز جمهوری اسلامی بوده تحت کنترل خود در آورند.
به عنوان مثال اطراف ناحیه ای در دمشق که حرم حضرت زینب در آن واقع شده در کنترل تروریستهای داعش است و آنها در چند کیلومتری حرم مطهر هستند اما حرم مطهر تحت کنترل مدافعان حرم متشکل از نیروهای ایران و حزب الله است و تروریست ها به جز چند ساعت که توانستند کنترل حرم را در اختیار بگیرند پس از پاکسازی دیگر هیچ وقت نتوانستند به آن محدوده نزدیک شوند. چند ماه قبل هنگامی که داعشی ها قصد حرکت به سمت نجف و کربلا را داشتند ایران اعلام کرد که ورود به این دو شهر خط قرمز ماست. از آن زمان به بعد هیچ تروریستی جرات نکرده به محدوده این دو شهر نزدیک شود و طبق بررسی های میدانی صورت گرفته اهالی این دو شهر در امنیت کامل هستند و کوچکترین طرح تروریستی قبل از انکه به مرحله اجرا برسد سریعا کشف و خنثی می شود.
نکته بسیار جالب تر اینکه در شهرهای مناطق جنوبی عراق که نزدیک به 90 درصد جمعیت آن شیعه هستند از جمله کربلا، نجف، قادسیه، بابل و بصره تا کنون هیچ ردی از عوامل داعش دیده نشده و حتی اقدامات خرابکارانه در حدی نبوده که قابل بیان کردن باشد. از همین ناحیه روزانه چند نوبت جابجایی زائر ایرانی به سمت بصره صورت می گیرد و از بندر خرمشهر اتوبوس دریایی در چند نوبت انبوهی از زائران را به بصره می رساند و زائران از آنجا پیاده رهسپار کربلا و نجف می شوند.
طی چند روز گذشته از زمان آغاز پیاده روی زائران اربعین به سمت کربلا پوشش های امنیتی خوبی هم صورت گرفته است و تقریبا می شود گفت که همه چیز در محدوده تردد زائران، تحت پوشش کامل امنیتی - اطلاعاتی است و کوچکترین حرکت مشکوکی بلافاصله رصد و کشف می شود. درصد وقوع حمله تروریستی اما آیا طی این چند روز هیچ اقدام تروریستی به سمت کاروان عزاداری اربعین صورت نگرفته است؟ پاسخ منفی است. غیر ممکن است وقتی تروریستها خود را با انبوهی از جمعیت شیعه مواجه می بینند بخواهند دست روی دست بگذارند و کاری نکنند. اما هر بار که انتحاری ها فکر خطرناکی به سرشان خطور می کند به محض آنکه وارد عمل می شوند شناسایی و دستگیر می شوند. مثلا یک اتومبیل بمب گذاری شده هنگامیکه قصد داشت خود را با سرعت به کاروان زائران اربعین بکوبد فورا توسط عوامل امنیتی شناسایی و فرد انتحاری بازداشت شد. در برخی موارد هم تروریستها برای آنکه بگویند خیلی هم بیکار ننشسته اند به علت آنکه راه نفوذی به میان کاروان عزاداران پیدا نمی کنند خودروهای بمب گذاری شده را حوالی چند پاسگاه پلیس که چند کیلومتر با کاروان عزاداران اربعین فاصله دارد منفجر و تصاویر دود گرفته آن اطراف را در شبکه های اجتماعی در اینترنت منتشر می کنند که در این جور مواقع فقط فرد انتحاری به هلاکت می رسد . در مجموع به نظر می رسد به علت پوشش خوب امنیتی امکان بروز یک واقعه تروریستی در میان کاروان اربعین بسیار کم است اما تروریستها به هر وسیله ای تلاش می کنند راه نفوذی را برای اقدامات خرابکارانه خود پیدا کنند که تا به حال موفق نشده اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها