پروژه مرزبانی هوشمند عربستان فروپاشید

کد خبر: 391135

یکی از فعالان عربستانی با بررسی نحوه کشته شدن فرمانده گارد مرزبانی شمال عربستان تاکید کرد که این حادثه نشان دهنده پایین بودن سطح آموز‌های نظامی حتی در سطح فرماندهان بلند پایه است.

تسنیم: فعال عربستانی که به دلیل انتشار خبرهایی از مسائل محرمانه و پشت پرده خاندان حاکم در عربستان با نام "مجتهد"، شهرت و هواداران بسیاری را کسب کرده است؛ در آخرین پیام خود در پایگاه اجتماعی توئیتر نوشته است: حادثه کشته شدن فرمانده مرزبانی شمال عربستان نشان داد، پروژه مرزبانی هوشمند که ملیون‌ها دلار جهت اجرایی شدن آن خرج شده بود با شکست روبرو شده و در این میان تنها هزینه‌های آن به جیب محمد بن نایف وزیر کشور سرازیر شده است.

وی همچنین در بخش دیگری از تویت‌های خود نوشته است که بر اساس گزارش‌های موجود درگیری مرزبانان با تروریست‌ها از فاصله بسیار نزدیک صورت گرفته است، این اشتباه بزرگ نشان می‌دهد که سطح آموزها حتی در میان نظامیان بلند پایه نیز بسیار پایین بوده و شاهد رفتارهای غیر حرفه‌ای هنگام بروز خطر هستیم.

روزنامه الوطن عربستان در این خصوص گزارش داده بود که حمله به نظامیان سعودی در منطقه مرزی واقع در شمال این کشور روی داده و در جریان آن یک افسر گارد ملی و یکی از محافظان وی کشته و دو سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

در پی کشته شدن این فرمانده نظامی عربستانی، تجهیزات نظامی از منطقه رفحاء به عرعر ارسال شده است.

"عبدالباری عطوان" سردبیر روزنامه الرای الیوم در مقاله‌ای به بررسی رویداد اخیر در حمله گروه داعش به مرز عربستان پرداخت.

در این مقاله آمده است : عملیات عرعر زنگ هشدار شدید را در میان دولت عربستان به صدا درآورده و بر تشدید این خطر هشدار می‌دهد چون مناطق امن عربستان در بیش از 80 سال گذشته، هم اکنون با خطر مواجه است.

مقامات سعودی طی 4 سال گذشته تلاش کردند تا خشونت و تروریسم را از مرزهای خود دور کرده و جوان‌های افراطی و سرشکسته را به کشورهای همسایه به خصوص عراق و سوریه اعزام کرده و میلیاردها دلار برای حمایت از اقدامات آنها در سوریه و عراق و مصر و یمن هزینه کنند اما به نظر می‌رسد این استراتژی خونبار نتایج معکوسی به بار آورده و سحر به خود ساحر برگشته است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها