احتمال اعدام عامل ترور شهید گنجی

کد خبر: 393635

در حالی که برخی گزارش‌ها از اعدام عامل ترور شهید صادق گنجی در پاکستان خبر می‌دهند یافته‌ها نشان می‌دهد که عامل ترور رایزن فرهنگی فقید کشورمان همچنان زنده بوده و در زندان به سر می‌برد.

تسنیم: از صبح امروز برخی گزارش‌ها از اعدام عامل ترور شهید صادق گنجی رایزن فرهنگی فقید جمهوری اسلامی ایران در پاکستان منتشر شدند.

بر اساس این گزارش‌ها، مقامات پاکستانی ساعت 5 و 30 دقیقه صبح امروز «اکرام‌الحق» معروف به «اکرم لاهوری» را به جرم ترور شهید صادق گنجی در زندانی در شهر «لکهپت» از توابع لاهور به دار مجازات آویختند.

با این حال بررسی‌های خبرنگار اخبار ضدو نقیضی در این رابطه نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد اکرم لاهوری و اکرام‌الحق 2 فرد و تروریست متفاوت هستند.

«اکرم لاهوری» که نام اصلی وی «محمد اجمل» است و با نام «محمد علی» نیز شهرت دارد، همراه با «ملک اسحاق» و «ریاض بسرا» در سال 1996 میلادی از گروه تروریستی «سپاه صحابه» بدلیل اختلافاتی جدا شدند و گروه جدیدی بنام « لشکر جهنگوی » را دراین کشور تشکیل دادند.

این در حالی است که به گزارش روزنامه اردو زبان « دیلی پاکستان »، «اکرام‌الحق» یکی از افراد سپاه صحابه در سال 2001 میلادی «نیرعباس» یکی از شیعیان منطقه «شورکوت» را به شهادت رساند و به همین جرم در زندان به سر می‌برد و در ساعات ابتدایی صبح امروز در زندان لکهپت به دار مجازات آویخته شد.

براساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، اکرام‌الحق تنها در همین مورد قتل دست داشته و با اثبات جرم، در سال 2004 حکم اعدام وی نیز صادر شده بود.

در همین حال برخی رسانه‌های پاکستانی حدود دو هفته پیش اعلام کردند وزارت امور داخلی ایالت «پنجاب» پاکستان برای اکرم لاهوری از رهبران لشکر جهنگوی و عامل ترور شهید صادق گنجی، حکم اعدام صادر کرده و وی به زودی اعدام می‌شود.

پس از چند روز رسانه‌های این کشور با اصلاح خبر خود اعلام کردند که اکرام‌الحق و اکرم لاهوری دو فرد متفاوت بوده و قرار است اکرام‌الحق به جرم به شهادت رساندن نیر عباس اعدام شود در حالی که عامل اصلی ترور شهید گنجی یعنی اکرم لاهوری علاوه بر این اتهام به دلیل ده‌ها عملیات تروریستی دیگر از 12 سال گذشته در زندان «سکهر» به سر می‌برد.

به گزارش منابع پاکستانی، اکرم لاهوری عامل ترور شهید صادق گنجی در سال 2002 میلادی در «کراچی» دستگیر شده بود درحالی که پلیس پنجاب توانایی انتقال وی به زندان پنجاب را نداشته است.

به گفته رسانه‌های پاکستان پس از اینکه اجرای حکم اعدام اکرام‌الحق دو هفته به تعویق افتاد رسانه‌های داخلی تفاوت وی با اکرم لاهوری را مورد بررسی و انتشار قرار دادند.

برخی رسانه‌های داخلی پاکستان نیز مدعی شده‌اند که با فشار خارجی برخی کشورها قرار است به زودی ملک اسحاق و اکرم لاهوری از اتهامات خود تبرئه و از زندان آزاد شوند.

با این حال هنوز اخبار تأیید نشده‌ای درباره این خبر منتشر شده وجود دارد که خبرنگار دفتر منطقه‌ای به دنبال راستی‌آزمایی این اخبار بوده و در آینده نزدیک رد و یا تأیید این خبر منتشر خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها