واکنش‎دادستان‎مصربه‎حکم‎آزادی‎پسران‎مبارک

کد خبر: 394961

هشام برکات تصریح کرد که از لحاظ قانونی به حکم آزادی علاء و جمال که از سوی دادگاه جنایی قاهره صادر شده است، نمی توان اعتراض کرد.

دادستان کل مصر اعلام کرد که دادستانی هرگز به حکم دادگاه جنایی قاهره مبنی بر آزادی علاء و جمال پسران حسنی مبارک اعتراضی نخواهد کرد.

به گزارش رسانه های خبری مصر، هشام برکات تصریح کرد که از لحاظ قانونی به حکم آزادی علاء و جمال که از سوی دادگاه جنایی قاهره صادر شده است، نمی توان اعتراض کرد.

علاء و جمال پیش از این در پرونده کاخ های ریاست جمهوری به 4 سال حبس محکوم شده بودند دادگاه جنایی قاهره امروز پنج شنبه پس از رسیدگی به پرونده علاء و جمال پسران مبارک، حکم آزادی آنها را به شرط اقامت اجباری تا زمان محاکمه مجددشان در پرونده مربوط به اختلاس بیش از 125 میلیون پوند از اموال اختصاصی به کاخ های ریاست جمهوری، صادر کرد.

تلویزیون مصر گزارش داد که این حکم دادگاه به ریاست قاضی «محمد عامر» و بنا به درخواست فرید الدیب وکیل مبارک و پسران وی صادر شد.

پس از صدور حکم دادگاه فرجام مبنی بر لغو حبس علاء و جمال، الدیب در نامه ای به دادگاه استیناف نسبت به ادامه حبس پسران مبارک در پرونده کاخ های ریاست جمهوری اعتراض کرده و آزادی آنها را خواستار شده بود.

تاکید السیسی بر حل و فصل منازعه فلسطینی -اسرائیلی

رئیس جمهور مصر طی سخنانی در نشست جهانی اقتصاد در داووس سوئیس تاکید کرد که حل منازعه فلسطینی -اسرائیلی واقعیت جدیدی را در منطقه خاورمیانه بوجود خواهد آورد.

عبد الفتاح السیسی امروز پنج شنبه طی سخنانی در نشست جهانی اقتصاد در داووس سوئیس با تاکید بر ضرورت حل و فصل منازعه فلسطینی -اسرائیلی گفت که نقش مصر در متوقف کردن تبادل آتش بین دو طرف نمود پیدا می کند.

وی افزود: تلاش های زیادی کردیم تا جلوی تبادل آتش را بگیریم و مصر همچنان به ایفای نقش خود برای برقراری صلح و اعلان تشکیل دولت فلسطین ادامه خواهد داد.

السیسی تصریح کرد که بایستی تلاش ها برای تعامل با تروریسمی که همه کشورها را تهدید می کند، بیشتر شود و برای این منظور همکاری فکری، امنیتی، تبادل اطلاعات و محروم کردن سازمان های تروریستی از انتشار افکار خود ضروری است. وی با اشاره به اینکه چالش ها تنها منحصر به تروریسم نیست، تاکید کرد که مصر برای تکمیل مراحل نقشه راه آینده و برگزاری انتخابات پارلمانی اصرار دارد و به ساخت و تکمیل موسسات دولت و بهره برداری از امکانات اقتصادی مصر و جوانان ادامه خواهد داد. السیسی همچنین از سران کشورهای جهان برای حضور در کنفرانس اقتصادی شرم الشیخ که قرار است در ماه مارس برگزار شود، دعوت کرد.

وخامت حال فعال مصری در زندان و انتقال وی به بیمارستان

یکی از نزدیکان «علاء عبد الفتاح» فعال مصری که به علت شرکت در تظاهرات بدون مجوز زندانی شده است، گفت که علاء از بیش از دو ماه پیش در اعتصاب غذا بسر می برد و به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد.

«عمر روبرت هامیلتون» گفت که علاء (33 ساله) وبلاگ نویس و مهندس کامپیوتر به دلیل وخامت حالش روز دوشنبه به بیمارستان زندان طره واقع در جنوب قاهره انتقال یافت. به گفته هامیلتون 80 روز از زمان اعتصاب غذای علاء می گذرد.

عبد الفتاح یکی از فعالان مصری است که پس از عزل محمد مرسی در جولای سال 2013 در تظاهراتی که بنا به ادعای مسئولان مصر بدون مجوز بود، شرکت کرده بود و به همین دلیل مسئولان مصر وی را بازداشت و به حبس محکوم کردند.

«سناء» خواهر 22 ساله وی نیز به دلیل شرکت در این تظاهرات به 2 سال حبس محکوم شده و در حال سپری کردن مدت محکومیتش است.

این در حالی است که وکلای مدافع علاء گفته اند که انگیزه های سیاسی علت اصلی حبس علاء است.

استقرار نیروهای امنیتی مصر در سینا همزمان با سالروز انقلاب 25 ژانویه

منابع مصری از استقرار گسترده نیروهای امنیتی در شمال سینا همزمان با فرا رسیدن سالروز انقلاب 25 ژانویه خبر دادند. یک منبع امنیتی گفت که نیروهای پلیس با پشتیبانی نیروهای مسلح در شهر العریش به خصوص در محورهای اصلی و تاسیسات حیاتی مستقر شدند تا طرح امنیتی گسترده برای حمایت از شهروندان و مایملک خصوصی و عمومی را اجرا و از هر گونه تظاهرات های بدون مجوز ممانعت کنند. به گفته این منبع امنیتی، برخی افسران پلیس پیامک های متنی تهدید آمیز به شماره های ناشناس دریافت کرده اند.

دستگیری باند تروریستی جند الله

سرلشگر «هانی عبد اللطیف» سخنگوی رسمی وزارت کشور مصر اعلام کرد که در ادامه حملات امنیتی دستگاه های وزارت کشور علیه عناصر تروریستی، نیروهای امنیت ملی توانستند یک باند تروریستی شامل 5 نفر از عناصر تکفیری را دستگیر کنند که به ارتکاب چند فقره جرایم تروریستی با استفاده از کار گذاشتن بمب دست ساز برای هدف قرار دادن نیروهای پلیس در دانشگاه حلوان، قاهره؛ دانشکده دندانپزشکی قصر العینی و ساختمان دیوان عالی قضایی اعتراف کردند. اعضای این باند تروریستی همچنین به ارتباط با عناصر وابسته به تشکیلات انصار بیت المقدس و کمک به آنها برای سفر به سوریه جهت دریافت آموزش های نظامی و بازگشت به مصر برای پیوستن به تشکیلات اجناد مصر اعتراف کرده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها