چرا حسن روحانی با هواپیمای امام از پاریس به تهران نیامد؟

کد خبر: 396918

در میان همه روایت های موجود در باره همراهان امام در پاریس، حضور حسن روحانی رئیس جمهور در میان یاران امام در نوفل لوشاتو جالب و حائز اهمیت است.بنا به روایات موجود روحانی که در آن زمان برای تکمیل تحصیلاتش در پاریس درس حقوق می خواند با ...

چرا حسن روحانی با هواپیمای امام از پاریس به تهران نیامد؟
گروه سیاسی فردا : در میان همه روایت های موجود در باره همراهان امام در پاریس، حضور حسن روحانی رئیس جمهور در میان یاران امام در نوفل لوشاتو جالب و حائز اهمیت است. بنا به روایات موجود روحانی که در آن زمان برای تکمیل تحصیلاتش در پاریس درس حقوق می خواند با ورود امام به فرانسه به کاروان انقلاب پیوند می خورد و رفت و آمدهایش به نوفل لوشاتو افزایش می یابد.
روحانی قبل از آمدن به فرانسه ، در ایران چند منبر رفته بود و سخنان تند و تیز انقلابی ایراد کرده بود. به همین لحاظ تحت کنترل شدید ساواک قرار داشت. او پیش از انقلاب ، 2 بار هنگامی سخنرانی در مسجد با هجوم ماموران ساواک روبرو شد که هر دو بار موفق به فرار می شود . از آن پس او ممنوع المنبر شد روحانی در جایی گفته عنوان " امام" را برای آیت الله خمینی او پیشنهاد داده و جریان از این قرار است که او در یکی از سخنرانی های خود امام را به حضرت ابراهیم تشبیه می کند و نام امام را برای او عنوان می کند . ( برگرفته از کتاب "از نیاوران تا پاستور ")

به این ترتیب او مدتی تحت تعقیب ساواک بود و بالاخره به توصیهٔ آیت‌الله بهشتی و مرتضی مطهری از ایران خارج شد تا فعالیت های تبلیغی بر علیه رژیم پهلوی را از سر بگیرد.

روزی که حضرت امام از پاریس به سمت تهران پرواز کردند بیشتر اعوان انقلاب با ایشان همراه بودند اما حسن روحانی موفق نشد با پروازی که امام به ایران آمد مراجعت کند. به او گفته شد که ظرفیت پرواز تکمیل است . بنا بر این او به جای آمدن به تهران یکراست به لندن رفت تا پس از ملحق شدن به خانواده خود با آنها به ایران بیاید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها