بی بی،در عرصه سیاسی آمریکا دخالت نکن

کد خبر: 397708

فریدمن می‌نویسد: تصمیم نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره درباره این که چرا آمریکا باید موضع سخت‌ گیرانه‌ تری در مقابل ایران اتخاذ کند، ناپخته، گستاخانه و برای آینده روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی خطرناک است.

شبکه خبر: تصمیم نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره درباره این که چرا آمریکا باید موضع سخت‌ گیرانه‌ تری در مقابل ایران اتخاذ کند، ناپخته، گستاخانه و برای آینده روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی خطرناک است. به گزارش نیویورک تایمز، توماس فریدمن به موضوع سخنرانی نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا پرداخت.

فریدمن می‌نویسد: تصمیم نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره درباره این که چرا آمریکا باید موضع سخت‌ گیرانه‌ تری در مقابل ایران اتخاذ کند، ناپخته، گستاخانه و برای آینده روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی خطرناک است. وی تاکید کرد، اگر نتانیاهو نصیحتی می‌خواهد باید به مشاوره سفیر قبلی‌ اش در واشنگتن گوش دهد. مایکل اورن گفته بود: این موضوع به یک "حرکت سیاسی بدبینانه" در آمده است و می‌تواند به تلاش‌های ما برای اقدام علیه ایران آسیب بزند.

فریدمن از نتانیاهو خواسته که سخنرانی خود را لغو کند.

نتانیاهو ونیویورک تایمز

فریدمن در ادامه درباره چگونگی دعوت از نتانیاهو می‌نویسد: نتانیاهو و آیپک حامی رژیم صهیونیستی؛ شلدون آدلسون، حامی مالی بزرگ بی‌ بی [نتانیاهو] و جمهوری‌ خواهان و بینر همگی در حباب خود ساخته‌ زندگی می‌کنند. هیچکس داخل این حباب نبود تا به آنها بگوید بی‌ بی، این سخنرانی در کنگره، دو هفته پیش از انتخابات، روز شیرینی را برای تو با رأی‌ دهندگان صهیونیست رقم خواهد زد، اما واقعا بی‌ سلیقگی تو را می‌رساند که از کنگره آمریکا برای تبلیغات انتخاباتی خودت بهره ببری. پیشتر، در واکنش به این اقدام 10 سناتور دموکرات که از اعمال تحریم‌ های بیشتر علیه ایران حمایت می‌کردند، از جمهوری‌خواهان جدا شده و دو ماه فرصتی که کاخ سفید برای تداوم مذاکره با ایران می‌خواست به آن دادند.

این موضوع برعکس آن چیزی بود که نتانیاهو می‌خواست و همچنین نشان می‌دهد که دموکرات‌ها چقدر ناراحتند. این نویسنده آمریکایی در ادامه این مقاله در روزنامه نیویورک‌ تایمز می‌ نویسد: این اقدام نتانیاهو نه تنها ناپخته ، بلکه گستاخانه نیز می‌باشد. رژیم صهیونیستی و مدافعان آن در دانشگاه‌های آمریکا تحت محاصره قرار گرفته‌ اند، و بسیاری از هیئت‌های علمی دانشگاهی زیر فشار قرار گرفته‌ اند که از شرکت‌هایی که با رژیم صهیونیستی مبادلات تجاری دارند، جدا شوند و رژیم صهیونیستی به چیزی بیش از حمایت کنگره و یا یک حزب نیاز دارد. فریدمن همچنین معتقد است که اگر کنگره می‌خواهد نظرات دیگران را درباره مذاکرات هسته‌ ای ایران بداند نباید تنها از یک طرف دعوت کند، زیرا بسیاری در سرزمین‌های اشغالی مخالف رویکرد نتانیاهو در قبال این مسأله اند. به اعتقاد وی حتی در صورت بروز یک رویارویی نظامی نیز رژیم صهیونیستی باید تا می‌تواند فاصله خود را از این امر حفظ کند، زیرا اگر جنگ بروز کند بسیاری از آمریکایی‌ها مخالف آن خواهند بود و با ادامه آن و افزایش تلفات جانی و مالی به این مخالفت‌ها افزوده خواهد شد. در این شرایط برخی خواهند پرسید: "ما چگونه به این آشفته بازار وارد شدیم؟"

وی گفت: نخستین چیزی که این پرسشگران به آن خواهند پرداخت سخنرانی نتانیاهو در کنگره خواهد بود. زیرا رژیم صهیونیستی باید ریسک کرده و خود را در این موقعیت قرار دهد؟ آقای نتانیاهو سرت را پایین نگه دار. در عرصه سیاسی ما دخالت نکن، بگذار آمریکایی‌ها خودشان تصمیم بگیرند.

توماس فریدمن، روزنامه نگار و نویسندهٔ آمریکایی، کارشناس مباحث سیاست خارجی، خاورمیانه است و تاکنون سه بار برندهٔ جایزهٔ پولیتزر شده‌ است.

وی اکنون هفته‌ ای دو بار برای نیویورک تایمز قلم می‌زند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها