عملیات‌های گسترده ارتش در مرکز سوریه

کد خبر: 398828

عملیات گسترده ارتش سوریه در مرکز این کشور با هدف پاکسازی ریف شمالی حمص به عنوان اولین گام در این راه به دور از رسانه‌ها و جار و جنجال رسانه‌ای کلید خورد.

عملیات‌های گسترده ارتش در مرکز سوریه
فارس: منطقه ریف شمالی حمص، واقع در مرکز سوریه به دور از جار و جنجال‌های رسانه‌ای شاهد عملیات‌های گسترده نیروهای ارتش سوریه برای پایان دادن به حضور و فعالیت گروه‌های مسلح در این منطقه حمص است. منابع آگاه میدانی سوری در این خصوص اعلام کردند که مناطق اطراف شهر «تلبیسه» مهمترین پایگاه و مقر گروه‌های تروریستی در ریف شمالی حمص شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای پیاده نظام ارتش سوریه بود تا به موازات آن نیروی هوایی ارتش سوریه مواضع گروه‌های مسلح در این شهر را نیز گلوله باران کند.
موقعیت استان حمص در سوریه
اما عملیات ارتش سوریه تنها در جبهه تلبیسه جریان نداشت، بلکه دیگر محورهای ریف شمالی حمص نیز شاهد درگیری‌هایی بین ارتش با تروریست‌ها بود. این عملیات‌های ارتش سوریه که در آرامش و سکوت رسانه‌ای مطلق انجام می‌شود، شاهد پیروزی‌های بزرگی بود، از جمله اینکه نیروها موفق شدند،‌ شهرک «المشیرفه» و تپه‌های اطراف آن از جمله تپه «المقطع» را آزاد کنند و آن را به پیروزی‌های قبلی خود بیفزایند که در آزادسازی منطقه «رأس المقطع» در جنوب روستای «ام السراج» نمود پیدا می‌کرد.
استان حمص
یک منبع آگاه میدانی سوری تصریح کرد که ارتش سوریه در این عملیات‌ها ضربات مهلکی را به گروه‌های مسلح تروریستی وارد کرد و این خسارات‌ها تنها به این مناطق محدود نمی‌شود، بلکه مناطق مسعدة، الدویبة، ام التوینی، السلطانیة، أم صهیریج، عنق الهوى، الدویبة، سلام شرقی و رجم القصر نیز شاهد عملیات‌های گسترده ارتش سوریه است که با پیشروی این نیروها در این محورها به ویژه پس از آزادسازی شهرک «خطاب» در ریف حمص که روز گذشته صورت گرفت، همراه بود.
شهر حمص، مرکز استان حمص به رنگ سبز و شهر تلبیسه به رنگ قرمز مشخص شده
این منابع میدانی تاکید می‌کنند، آنچه در ریف شمالی حمص جریان دارد، پیش زمینه عملیات گسترده ارتش سوریه است تا به حضور گروه‌های مسلح در ریف شمالی حمص به طور کامل پایان دهد. در حالی‌ که از سوی دیگر گروه تروریستی تکفیری «داعش» همچنان تلاش دارند، مناطق از دست رفته به خصوص اطراف میدان نفتی «حقل الشاعر» را باز پس گیرند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها