مرگ در یک هفته/انتقاد از تجربه ناکافی انگلیسی‌هایی که می‌خواهند با داعش بجنگند

کد خبر: 406502

غرب با تبلیغات فراوان ائتلافی علیه داعش ایجاد کرد، اما پیوستن کهنه سربازان انگلیسی به کردها برای مقابله با داعش نشان دهنده این موضوع است که این ائتلاف یک ائتلاف دروغین و نمایشی بود که حتی نمی تواند کسانی که به مقابله با داعش می اندیشند را پذیرا باشد و آنها را سازماندهی کند.

عده ای از کهنه سربازهای انگلیسی دور هم جمع شده و در یک مکان مخفی مشغول آموزش برای نبرد با تروریست های داعشی شده اند. هشت انگلیسی که می گویند از سربازان سابق ارتش انگلیس هستند در یک کمپ سری آموزشی در اروپا مشغول فراگیری آموزش های لازم برای درگیری با اعضای تروریست گروه دولت اسلامی عراق و شام هستند.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، در حالی که این افراد نام گروه خود را نیروی بین المللی داوطلب یا IVFOR نامیده درحال گذراندن دوره آموزشی خود و همچنین جذب نیرو است، عده دیگری از کهنه سربازان انگلیسی تلاش های آنان را زیر سوال برده و اعلام کرده اند آنان در نبرد با تروریست های داعش حتی یک هفته هم دوام نمی آورند.

سخنگوی گروه IVFORدر فراخوانی عمومی اعلام کرده همه نیروهای نظامی و شبه نظامی که انگلیسی زبان هستند می توانند وارد این گروه شده و پس از طی مراحل آموزش نظامی وارد دسته های جنگی پیشمرگه های کرد شوند و علیه داعش نبرد کنند. این سخنگو افزوده در اولین مرحله از جنگ ما وارد سوریه می شویم و ضمن آموزش های بیشتر به نیروهای کرد نیز تعلیم خواهیم داد.

با این حال "دیوید باک" کهنه سرباز انگلیسی که در جنگ کوزوو نیز حضور داشته با اشاره به تصاویر کمی که این گروه از خود در توییتر منتشر کرده اعلام نمود در تصویر مشخص است که نیروی جوانی از این گروه، حتی سلاح خود را نیز به اشتباه به دست گرفته است؛ بدین ترتیب آنها در برابر تروریست های وحشی داعش یک هفته هم دوام نمی آورند!

در حالی که هزاران غربی در صفوف داعش مشغول آدم کشی در عراق وسوریه هستند، عده کمی از اروپا، آمریکا، کانادا و استرالیا نیز در کنار کردها با داعش می جنگند.

این موضوع به دو مساله عمده اشاره دارد. اول اینکه غرب با تبلیغات فراوان ائتلافی علیه داعش ایجاد کرد، اما پیوستن کهنه سربازان انگلیسی به کردها برای مقابله با داعش نشان دهنده این موضوع است که این ائتلاف یک ائتلاف دروغین و نمایشی بود که حتی نمی تواند کسانی که به مقابله با داعش می اندیشند را پذیرا باشد و آنها را سازماندهی کند.

از سوی دیگر کشورهای غربی مانند انگلیس خود یکی از کشورهایی است که داعش را تغذیه می کند و بسیاری از نیروهای داعش از این کشور به این گروه تروریستی پیوسته‌اند. جالب اینجاست که انگلیس نه تنها جلوی آنها را نمی گیرد بلکه برنامه مضحکی نیز برای کسانی که به مقابله با داعش می روند نیز دارند و از پذیرفتن دوباره آنها به خاک خود معذور است.

منبع: راشاتودی

ترجمه: شفقنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها