ادعای داعش درباره هک شبکه ۵ فرانسه

کد خبر: 410139

گروهک تروریستی داعش مدعی شده است حملات گسترده علیه ایستگاه پخش، پایگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی شبکه ۵ فرانسه اقدام هکرهای داعش بوده است.

ادعای داعش درباره هک شبکه ۵ فرانسه
فارس: تعداد یازده شبکه تلویزیونی و پایگاه اینترنتی مرتبط با شبکه ۵ فرانسه مورد حمله هکرهای حامی داعش قرار گرفت. به نوشته یورونیوز، «یوویز بیگوت» مدیر بخش فرانسوی زبان شبکه ۵ فرانسه گفت این شبکه روز چهارشنبه (دیروز) کنترل بر ایستگاه تلویزیونی، پایگاه اینترنتی و کنترل بر حساب‌های کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی از دست داد. وی ادامه داد برنامه‌های تلویزیونی چند ساعت بعد به حالت قبل خود بازگشتند اما وب‌سایت‌های این شبکه تا ساعات اولیه روز پنج شنبه از دست مسئولان خود شبکه خارج بود.
بیگوت افزود افراد ناشناسی پیش از آن نیز پی‌درپی تلاش کرده بودند وارد سیستم‌های پخش و وب‌سایت‌های این شبکه شوند اما موفق نبودند. بهگفته وی سازمان امنیت ملی فرانسه و مسئولان شبکه ۵ در حال بررسی موضوع هستند. داعش که مدعی شده این حملات کار هکرهای این گروهک بوده است در پیامی در شبکه اجتماعی فیس بوک خود به سربازان فرانسوی هشدار داد به ائتلاف غربی علیه داعش ملحق نشوند. ذیل این مطلب کارت شناسایی سربازی فرانسوی منتشر شد که به ادعای داعش وی در حملات علیه داعش همکاری داشته است. این هکرها با انتقاد از «فرانسوآ اولاند» رییس جمهور فرانسه مداخله فرانسه در عملیات ضد داعش را گناهی نابخشودنی عنوان کردند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها