نتانیاهو: با توافق جهان از دست می رود

کد خبر: 427222

نتانیاهو در دیدار با رئیس جمهور قبرس گفت : اگر مذاکرات هسته ای ایران صورت بگیرد جهان از دست خواهد رفت. یک معامله وقتی بد است، نباید انجام شود؛ نه اینکه به فکر تبدیل آن به معامله خوب باشیم.

شهر: مذاکرات هسته ای بین ایران و 5+1 در وین به پایان خود نزدیک می شود . با آنکه به نظر می رسد مذاکرات هسته ای روند خوبی را در پیش گرفته و بسیاری از تحلیلگران معتقدند که توافق حاصل می شود اما این موضوع ترس برخی از کشورها و گروهها را تشدید کرده است. رژیم صهیونیستی مخالف بزرگ این توافق است. به گزارش منابع صهیونیستی نخست وزیر اسرائیل صریحا از امریکا و دیگر کشورهای 5+1 خواسته از خطوط قرمزی که برای تحریم ایران تعیین شده بود عقب نشینی نکنند.

نتانیاهو مدعی شده که کشورهای منطقه از دستیابی ایران به این توافق هسته ای نگران هستند و این ممکن است باعث تنش در منطقه شود. وی در ادامه افزود: ما باید از هسته ای شدن ایران جلوگیری کنیم و سرمایه اصلی و تلاش خود را برای کمک به کاهش تجاوز ایران در منطقه صرف کنیم!

نتانیاهو که ماههاست برای به نتیجه نرسیدن توافق دست و پا می زند و به همه کشورهای مذاکره کننده متوسل شده است در ادامه با ناراحتی می گوید: به نظر می رسد این مذاکره هر روز بدتر از روز قبل و به نفع ایران پیگیری می شود .

به گزارش هاآرتص وی در دیدار با رئیس جمهور قبرس نیز گفت : اگر مذاکرات هسته ای ایران صورت بگیرد جهان از دست خواهد رفت. یک معامله وقتی بد است، نباید انجام شود؛ نه اینکه به فکر تبدیل آن به معامله خوب باشیم.

اما این مخالفتها تنها به اسرائیل ختم نمی شود بلکه از صحبتهای نخست وزیر این رژیم جعلی درباره نگرانی کشورهای منطقه می توان فهمید که منظورش عربستان سعودی است.

این کشور حاشیه خلیج فارس نیز بارها به صورت مخفی یا آشکارا از این موضوع ابراز نگرانی کرده است. داوود آل رایان مقاله نویس عربستانی روزنامه انگلیسی الحیات در مقاله ای می نویسد که در سایه مذاکرات هسته ای ایران و امریکا ، عربستان سعودی دچار یک وضعیت پیچیده شده است . این عمل امریکا در اصل نوعی برائت از اتحاد طولانی مدتش با عربستان سعودی و کشورهای خلیج فارس است.

به ادعای عربستان و اسرائیل بیشتر کشورهای خلیج فارس نگران تهدیدهای ایران بعد از توافق هسته ای هستند و هر کدام موضع مختلفی را در مقابل ایران انتخاب کرده اند اما واقع این است که ترس عربستان و رژیم صهیونیستی از روابط نزدیک کشورهای خلیج فارس با ایران است. برای مثال عمان مشکلی با روابط کشورش با ایران ندارد. امارات نیز جزو کشورهایی است که در طول جنگ ایران و عراق موضع بی طرف داشت و به دنبال متوقف کردن جنگ بود و اکنون نیز شریک اصلی ایران در منطقه است . تقویت روابط استراتژی کشورهای منطقه با ایران اصلا به نفع عربستان و رژیم صهیونیستی نیست . البته این دو ادعا کرده اند امارات و قطر به دلیل ناتوانی نظامی ترجیح داده اند که با ایران وارد روابط دیپلماتیک شوند.

علی رغم اینکه باراک اوبا بارها گفته که واشنگتن از هیچ گونه کمکی برای حفاظت از کشورهای خلیج فارس در مقابل هر گونه تهدید نظامی دریغ نخواهد کرد اما این اظهارات هم نتوانسته عربستان و رژیم صهیونیستی را در رابطه با مذاکرات هسته ای ایران قانع کند. به نظر می رسد این موضوع بهانه ای شده است برای آنکه عربستان و رژیم صهیونیستی توجه جهان را از جنایت هایشان در خاورمیانه دور کنند و متوجه ایران سازند.

بر هیچکس پوشیده نیست که جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه و دخالت های نظامی اش در سوریه و جنایت های عربستان سعودی در یمن و حضور تروریسم های داعش در عراق و سوریه اکنون ثبات منطقه را به مخاطره انداخته است اما نگرانی ها به سوی انرژی صلح آمیز هسته ای ایران است .

حال این روزها که به پایان ماراتن هسته ای نزدیک می شویم صهیونیستها می گویند که دیگر کاری از دستشان بر نمی آید و به همین دلیل به احتمالات عدم توافق دلخوش کرده اند و تلاش می کنند در رسانه هایشان به تهدید نظامی ایران به نیابت از آمریکا بپردازند. طبق ادعای سایت های خبری صهیونیستی مانند معاریو، هاآرتص واله و... این توافق به نتیجه خواهد رسید و این اصلا برای اسرائیل خوب نیست. اسرائیل در تلاش است که بر سیاست های امریکا نفوذ بیشتری پیدا کند تا این بحران را حل کند.

این رسانه ها در ادامه امیدوارانه می نویسند: اگر مذاکرات شکست بخورد دولت اوباما و هر رئیس جمهور امریکا در آینده انتخابات مجبور است طرح ب که همان سناریوی نظامی است را برای جلوگیری از سلاح های هسته ای ایران انتخاب کند.مایکل کراولی در این رابطه می نویسد: امریکا بعد از شکست مذاکرات در استفاده از گزینه نظامی مردد نخواهدبود و امریکا از بمب بزرگ سنگر شکن که به بمب های مهمات عظیم MOP معروف است ، استفاده خواهد کرد . وزن آنها 15 تن و طولشان بیش از 6 متر است. کراولی ادعا کرد نیروی هوایی امریکا حداقل سه آزمایش در مورد این بمب در صحرا مکزیک انجام داده است . او گفت امریکا می خواهد در صورتی که ایران با خواسته های واشنگتن موافقت نکند و برای حل مذاکرات هسته ای از خواسته هایش کوتاه نیاید در زمینه نظامی از این بمب علیه ایران استفاده کند.

این تهدیدات که به نظر می رسد بیشتر از سر استیصال است در حالی عنوان می شود که ایران عنوان کرده به دنبال توافق عزتمندانه است و هرگونه تهدیدی را به سرعت پاسخ می دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها