گفتگوی لاوروف و کری در مورد نتایج مذاکرات

کد خبر: 430225

سرگئی لاوروف و جان کری وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در یک گفتگوی تلفنی درباره نتایج مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 مذاکره کردند.

ایرنا: خبرگزاری روسیا سگودنیا روز یکشنبه به نقل از گزارش وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: در این گفتگوی تلفنی، مسایل موجود در مذاکرات پیرامون برنامه هسته ای ایران در وین بررسی شد.
موضوع این گفتگو که به تقاضای طرف آمریکایی انجام گرفت، دستیابی به توافق جامع در مذاکرات بود. جان کری وزیر خارجه آمریکا در زمان حاضر در وین و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم در مسکو بسر می برد. لاوروف به تازگی اعلام کرد که آماده است در صورت لزوم برای پیوستن به مذاکره کنندگان گروه 1+5 و ایران به وین سفر کند. در همین حال روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا یکشنبه (امروز) با اشاره به وجود مسایل و اختلافات میان ایران و 1+5 خاطرنشان کرد: ایران و 1+5 در مورد ساز و کار لغو تحریم ها و مساله لغو تحریم تسلیحاتی اختلاف دارند. روزنامه روسی با اشاره به دیدار روز گذشته فدریکا موگرینی نماینده سیاسی اتحادیه اروپا با محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به نقل از موگرینی نوشت: در مذاکرات وین هنوز موارد اختلاف باقی مانده است. در مقاله راسیسکایا گازتا به نقل از مقامات ایرانی در وین گفته شده است: علت رکود در مذاکرات وین ، درخواست های بیش از حد و زیاده طلبی های طرف مقابل (طرف های غربی 1+5) است. به نوشته روزنامه روسی، وزیر امور خارجه ایران به تغییراتی در مواضع طرف مقابل اشاره کرد. علاوه بر آن به گفته آقای ظریف میان کشورهای عضو گروه 1+5 اختلاف نظر وجود دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها