گزارش عملکرد ۳۵ ساله شورای نگهبان

کد خبر: 430505

پژوهشکده شورای نگهبان به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس این شورا در ۲۶ تیرماه ۱۳۵۹، گزارش نگاهی به عملکرد شورای نگهبان را منتشر کرده است.

تسنیم: پژوهشکده شورای نگهبان به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس این شورا در ۲۶ تیرماه ۱۳۵۹، گزارش نگاهی به عملکرد شورای نگهبان را منتشر کرده است. به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان، پس از انتصاب شش عضو فقیه شورای نگهبان توسط حضرت امام (ره) در اسفند 1358، شش عضو حقوقدان این شورا نیز در تاریخ 26 تیر 1359 توسط اولین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند و بدین ترتیب اولین دوره شورای نگهبان از این تاریخ تشکیل شده و آغاز به کار کرد.

در همین راستا و به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس شورای نگهبان در 26 تیرماه، پژوهشکده شورای نگهبان عملکرد این شورا از ابتدای تشکیل تاکنون را در قالب گزارشی اجمالی بررسی و گردآوری کرده است.

در این گزارش، عملکرد شورای نگهبان از آغاز تشکیل تاکنون در سه بخش بررسی شده است: عملکرد شورای نگهبان در‌ اظهارنظر براساس قانون اساسی و شرع در بخش‌ اول و عملکرد این شورا در انتخابات در بخش دوم این گزارش منعکس شده است.

عملکرد‌ مجموعه‌های پژوهشی و کارشناسی شورای نگهبان نیز در بخش سوم این گزارش بررسی شده است.

دو جدول به ضمیمه این گزارش حاوی اسامی اعضای شورای نگهبان از ابتدا تاکنون و نیز اعضای هیئت‌رئیسه شورای نگهبان در این مدت، آمده است.

متن کامل این گزارش را می‌توانید در اینجا ببینید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها