واکنش مقامات عراق به انفجارخونین «دیالی»

کد خبر: 431500

مقامات عراق در واکنش به کشته شدن 100 غیر نظامی در انفجار استان دیالی ضمن درخواست از ساکنان این منطقه برای حفظ اتحاد، تأکید کردند که این شیوه داعش بر عزم مسئولان برای مبارزه با تروریست‌ها خواهد افزود.

فارس: پلیس عراق، جمعه‌شب (دیشب) از وقوع یک انفجاری انتحاری بزرگ در استان دیالی توسط گروه تروریستی داعش خبر داد که دست‌کم 100 کشته بر جای گذاشت؛ مسئله‌ای که واکنش مسئولان عراق را به همراه داشت.

به گزارش وبگاه خبری «شفق نیوز» عراق، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در این خصوص گفت: انفجار وحشتناکی که روز گذشته در استان دیالی رخ داد عزم ما را بر تعقیب و نابودی آنها [عناصر داعش] افزایش خواهد داد».

وی با بیان این مطلب افزود: «پس از پیروزی‌های نیروهای قهرمان ما عناصر تروریستی داعش جمعه با یک انفجار تروریستی جنایت زشتی را مرتکب شدند که افراد غیر نظامی را در منطقه خان بنی سعد واقع در دیالی هدف قرار دادند».

نخست وزیر عراق ادامه داد: این گروه‌های تروریستی در کشور ما جای ندارند و آنها را از بین خواهیم برد... جنایات آنها عزم ما را برای تعقیبشان در صحنه‌های نبرد و در هر وجب از خاک عراق برای نابودی آخرین تروریست افزایش می‌دهد.

در همین راستا، «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق ضمن محکوم کردن این انفجار تصریح کرد که تلاش گروه تروریستی داعش برای ایجاد ناامنی در دیالی سبب خواهد شد که پافشاری مردم برای رد این شیوه و از بین بردن و ریشه کن کردن آن بیشتر شود.

وی همچنین از ساکنان دیالی خواست که متحد شوند و به داعش فرصت ندهند اهداف خود را برای ناامن کردن این استان محقق کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها